Tror dere kontantstøtten snart blir borte?

Det tror ikke jeg.... helt ennå :/)
 
Jeg hadde faktisk håpet å få vært hjemme ett år ekstra denne gangen. Siden sambo går på skole og/eller har en jobb hvor han må dra lenge før skole og barnehage åpner. Eldste begynner da på skolen når minste skulle begynt i Barnehagen og jeg som ikke har førerkort kommer til å slite med å få levert de og hentet de før jobb. Pluss at det er sykt dyrt med en i barnehage og en på SFO. Så kunne jeg heller jobbet noen nattevakter og helger ved siden av.

Har termin i juli så det blir jo ikke før 2017-2018. Så er litt redd for planen min går i vasken :p
 
Har tenkt å benytte meg av den i sommer :p kjekt med litt ekstra penger på kontoen :p fyller 1 år i juni og barnehage i august. Så får den i 2 mnd :p
 
Håper ikke det :) de kan ihvertfall beholde muligheten til å få den i et år syns jeg... Etter det må vel de fleste tilbake i jobb...
 
Håper ikke det :) de kan ihvertfall beholde muligheten til å få den i et år syns jeg... Etter det må vel de fleste tilbake i jobb...

Syntes den er grei slik den er nå ja :) er visst bare KrF som er for å ha en slik ordning som det er i dag :(
 
Syntes den er grei slik den er nå ja :) er visst bare KrF som er for å ha en slik ordning som det er i dag :(

Men de foreslår jo en ordning der foreldrene får "vente"penger til barnet får plass i barnehage da, den ordningen syns jeg igrunn er god :) en annen ting å tenke på er jo det at det er størst andel innvandrere som får kontantstøtte, det er skremmende, selv om jeg syns det er flott at jeg kam være hjemme et ekstra år med mine barn så vil jeg heller at innvandrere skal inntegreres i arbeidslivet enn å gå hjemme i årevis fordi staten tillater de det... Det vil jo også si at barn med innvandrerbakgrunn ikke går i barnehage. Det er enda mer skremmende...
 
Men de foreslår jo en ordning der foreldrene får "vente"penger til barnet får plass i barnehage da, den ordningen syns jeg igrunn er god :) en annen ting å tenke på er jo det at det er størst andel innvandrere som får kontantstøtte, det er skremmende, selv om jeg syns det er flott at jeg kam være hjemme et ekstra år med mine barn så vil jeg heller at innvandrere skal inntegreres i arbeidslivet enn å gå hjemme i årevis fordi staten tillater de det... Det vil jo også si at barn med innvandrerbakgrunn ikke går i barnehage. Det er enda mer skremmende...

Men nå får man jo kun kontantstøtte i 1 år? Så de kan jo ikke gå hjemme i åresvis. Ventepenger vil ikke hjelpe så mye fordi det er vel full barnehagedekning nå. Så de ventepengene er det jo ingen som vil få :)
 
Men nå får man jo kun kontantstøtte i 1 år? Så de kan jo ikke gå hjemme i åresvis. Ventepenger vil ikke hjelpe så mye fordi det er vel full barnehagedekning nå. Så de ventepengene er det jo ingen som vil få :)

Ja nå er den bare et år, før var det jo 3 år, alikevel er det skremmende at alt for mange innvandrerbarm ikke går i barnehage...

Heldigvis er det tilnærmet full dekning ja, men langt ifra alle steder, vi regner ikke med å få plass så har derfor beregnet ulønnet perm noen mnd før august og hovedopptak...
 
Jeg er veldig for kontantstøtte så håper ikke det. Synes den kun skal være fra ett til to år da, noen kommuner har jo lenger
 
Håper ikke den forsvinner :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
What?:eek: håper ikke den forsvinner nei, har bare perm frem til januar neste år og han skal ikke i Bhg før august, så de pengene kommer godt med i den perioden!
 
Men nå får man jo kun kontantstøtte i 1 år? Så de kan jo ikke gå hjemme i åresvis. Ventepenger vil ikke hjelpe så mye fordi det er vel full barnehagedekning nå. Så de ventepengene er det jo ingen som vil få :)

Mange innvandrerfamilier fra Midtøsten og Afrika har høyere barnetall enn etnisk norske/vestlige innvandrere, så om man får seks barn blir det fort seks år med KS da det ikke er begrensinger på antall ganger man kan benytte seg av den.
 
Mange innvandrerfamilier fra Midtøsten og Afrika har høyere barnetall enn etnisk norske/vestlige innvandrere, så om man får seks barn blir det fort seks år med KS da det ikke er begrensinger på antall ganger man kan benytte seg av den.

Ja, det er jo sant.
 
Håper virkelig ikke det! Hvorfor skal det være slik at alle barn MÅ i barnehage??
Noen foreldre ønsker faktisk å ha barna sine hjemme, og da kommer kontantstøtten godt med det ene året. Kontantstøtten burde faktisk vært ennå flere år, i og med at en barnehageplass koster mye mer enn de usle kronene man får i kontantstøtte.
 
Hørte om det på radioen men da snakket de om innvandrere og noe med vanskeligere å integrere og å få de i jobb hvis de får kontantstøtte.
 
Hørte om det på radioen men da snakket de om innvandrere og noe med vanskeligere å integrere og å få de i jobb hvis de får kontantstøtte.
Jeg syns det er drøyt om kontantstøtten fjernes fordi politikerne mener det vil hjelpe integreringen. Skal de som vil være hjemme med barna litt lenger straffes fordi noen ikke klarer å integrere seg i samfunnet? Har heller ingen tro på at det vil bli særlig bedre, det er jo ikke tvang å sende barna i bhg selv om kontantstøtten avvikles..
 
Så lenge alle ikke får barnehageplass ved 1 års alder, syns jeg den bør være der. Men for å øke integreringen kan de jo sette som krav at man må ha søkt bhg plass og ikke fått, for å få pengene.
 
Back
Topp