Tror dere jeg får sykemelding for dette?

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Er 28+4, og har den siste uken vært HELT tom for energi. Jeg har stort sett bare ligget i senga/sofaen siden lørdag. Kommer meg sjeldent opp og "i gang" før kl 13-14, og i 17-tiden allerede er jeg helt klar for en dupp igjen.
I forhold til jobb er det kynnere som plager meg, pga det kan være ganske fysisk anstrengende (jobber som nattevakt på sykehjem). Klarer nesten ikke gjøre noe hjemme lengre heller pga de heftige kynnerne. Når jeg skal på jobb må jeg ta buss, og bare gåturen til buss-stoppet gir meg vonde kynnere.

Jeg hadde sett for meg å jobbe lengre, men nå lurer jeg på om det er stopp. Har jo vært i så god form etter kvalmen ga seg i uke 13-14, så dette kom som lyn fra klar himmel når jeg bikket over til tredje trimester. Har aldri opplevd å være sååå trøtt og sliten hele tiden. :dead:
Skal til legen i morgen, og håper så inderlig at hun tar meg på alvor. Det sitter litt langt inne å bli sykemeldt, for det er jo en stund igjen, men jeg vet jo også at ingen takker meg for å slite meg ut heller. Og helsa må jo prioriteres når man er gravid

Sniker fra desember.

Jeg har vært sykmeldt på grunn av utmattelse og at jeg nærmest ikke fungerer i det hele tatt siden uke 23. Jeg trenger ekstremt mye søvn og kan helt plutselig bli helt slått ut.

Det er vanskelig å si hva legen din tenker men det har ikke vært noe problem for meg, i hvert fall.

Utifrå det du skriv så meiner eg heilt klart at det er grunnlag for svangerskapspenger og ikkje nødvendigvis sjukmelding. Dette pga det du sei om kynnerane dine, dei er eit tydelig teikn på at du stressar meir enn du bør og dermed økar kynnerane også!! (Eg har sjølv vore til både lege og jordmor denne veka av akkurat same grunn).

Så be legen søke om svangerskapspenger du, kynnerane kjem pga svangerskapet og har ingenting med di generelle helse å gjere!