Tror dere dette er mugg??

*Håpefull*

Glad i forumet
Jeg kjøpte denne vogna brukt, og den har stått på verandaen uten å bli brukt noen mnd nå...Nå har jeg begynt å ta den i bruk men oppdager noen mørke svarte/brune flekker på den...Litt usikker, men det kan se ut som mugg? Er det mugg bør jeg slutte å bruke den med en gang, men vil være sikker før jeg evt. kvitter meg med den....:woot::smug:

Tenker det kan evt. ha oppstått siden den har stått på verandaen i all slags vær og snø og blitt våt osv..
Hva tror dere, er det mugg? Og er det da bare å kaste eller kan man få det bort og løse det på et vis? :)

69050263_2579799202083813_4699579225605144576_n.jpg

69854692_1245188512309042_7408397094689439744_n.jpg 69500782_980931352238271_5738390832206053376_n.jpg 69577461_492300328230564_8175311986981076992_n.jpg

Kan ligne litt på muggflekker j, og det kan skje fort om den har stått ute. Har opplevd det på stolputer å slik som har stått ute på sommeren, selv om det er font vær så slår det seg ofte og blir vann og fukt som kan gi slike mugg flekker.

men de aller fleste vogner kan man ta av stoffet på vognen og vaske det. Jeg hadde gitt det er forsøk om jeg var deg:)

Kan ligne litt på muggflekker j, og det kan skje fort om den har stått ute. Har opplevd det på stolputer å slik som har stått ute på sommeren, selv om det er font vær så slår det seg ofte og blir vann og fukt som kan gi slike mugg flekker.

men de aller fleste vogner kan man ta av stoffet på vognen og vaske det. Jeg hadde gitt det er forsøk om jeg var deg:)

Men pleier man å kunne vaske vekk muggflekker altså? Isåfall skal jeg definitivt gi det et forsøk... Liker jo denne vogna ganske godt så det hadde vært ålreit å fortsette å kunne bruke den nå som jeg først har fått prøvd den ut:smug:

Men pleier man å kunne vaske vekk muggflekker altså? Isåfall skal jeg definitivt gi det et forsøk... Liker jo denne vogna ganske godt så det hadde vært ålreit å fortsette å kunne bruke den nå som jeg først har fått prøvd den ut:smug:

Litt usikker, men ville gitt det er solid forsøk i alle fall. Prøve litt vanish/ sitronsåpe eller noe sånt å se om du får av flekkene:-)

Lykke til!

Ja, ser ut som mugg. Bare å kaste dessverre. Man får aldri fjernet alle spor av mugg.
Kan eventuelt se om du får kjøpt nytt tekstilsett om du vil beholde vognen, men ville ikke brukt noe som har hatt spor av mugg, uansett hva man har vasket det med

Får ikke vekk sporene ved å vaske, men går det vekk kan det jo være det IKKE er mugg...

Vanskelig å si. Vask det, som foreslått. Går det ikke vekk kan du med ganske stor sikkerhet si at det er muggsopp.

Litt usikker, men ville gitt det er solid forsøk i alle fall. Prøve litt vanish/ sitronsåpe eller noe sånt å se om du får av flekkene:)

Lykke til!

Hm, var litt verre å få av trekket.. Kan evt. prøve en dag jeg har litt tid til overs..Enn så lenge tror jeg at jeg bare kutter ut den vogna og bruker den andre istendenfor...Vil ikke ta noen sjanser...:woot: Kan heller se om jeg får av trekket senere :)

Ja, ser ut som mugg. Bare å kaste dessverre. Man får aldri fjernet alle spor av mugg.
Kan eventuelt se om du får kjøpt nytt tekstilsett om du vil beholde vognen, men ville ikke brukt noe som har hatt spor av mugg, uansett hva man har vasket det med

Ja, enig der...Dumt å ta noen sjanser... Kjipt ass, den vogna var den jeg likte best utseendemessig:laughing002:rolleyes: Men da blir det å gå over til den andre vogna isteden :) Like greit å kvitte seg med denne muggvogna...Måtte nok byttet ut alt av tekstil, der hun sitter også. Der er sikkert mugg der også...Ser ikke det siden tekstilet er naturlig svart, men dumt å gamble med helsa, og jeg antar at der også er mugg siden det er det på den "hetta" til vogna...

Får ikke vekk sporene ved å vaske, men går det vekk kan det jo være det IKKE er mugg...

Vanskelig å si. Vask det, som foreslått. Går det ikke vekk kan du med ganske stor sikkerhet si at det er muggsopp.

Ja, jeg kan prøve å skrubbe litt med klut og vaskemiddel og se om det gir noen effekt, gi det en sjanse før jeg da kaster. Går det bort da så kan det vel konkluderes med at det ikke er mugg.... Men det ligner mistenkelig mye på mugg egentlig:rolleyes:

Ja, enig der...Dumt å ta noen sjanser... Kjipt ass, den vogna var den jeg likte best utseendemessig:laughing002:rolleyes: Men da blir det å gå over til den andre vogna isteden :) Like greit å kvitte seg med denne muggvogna...Måtte nok byttet ut alt av tekstil, der hun sitter også. Der er sikkert mugg der også...Ser ikke det siden tekstilet er naturlig svart, men dumt å gamble med helsa, og jeg antar at der også er mugg siden det er det på den "hetta" til vogna...
Kjedelig ja. Er det en emmaljunga? I såfall er det jo mange sittedeler å få kjøpt brukt :)

Kjedelig ja. Er det en emmaljunga? I såfall er det jo mange sittedeler å få kjøpt brukt :)

Er emmaljunga ja :) Ja, kan kike meg litt rundt på nettet å se på mulighetene;):happy: Evt. finne en annen type, litt smalere vogn som tar mindre plass (når man først skal se seg etter ny vogn:joyful:)

Tenker like gjerne jordslag? Det er jo en form for mugg. Men ikke farlig bare stygt.

Ikke lett å få bort men det kan la seg gjøre.

Tenker like gjerne jordslag? Det er jo en form for mugg. Men ikke farlig bare stygt.

Ja, tenker det er litt det samme...Og ser at det anbefales å kvitte seg med det dersom noe er blitt utsatt for mugg. Det går visst an å få det bort med klorin las jeg, men selv om det er bakteriedrepende så anbefales det visstnok likevel ikke å bruke det som er jordslagutsatt da man aldri vet hvor mye/lite som tåles av barnet... Greit å holde seg på den sikre siden kjenner jeg, jaffal når det gjelder mugg/jordslag:joyful::smug:

Jordslag er farlig å puste inn jo. Og man får ikke bort alle spor av det.
Ville ikke likt vogn med jordslag nei, men jeg googlet mye om det ettersom den kritthvite favorittkjolen til mellomste fikk jordslag etter svigermors.... Alternative tankegang rundt klesvask....
. Men altså. Alle kilder sa det var stygt men ikke farlig. Men da var er klær da, noe annet er jo å ha det i vogna. Det puster de jo inn på en helt annen måte.

Kjolen fikk jeg ren. Mannens tskjorte ga jeg opp. Vogn hadde jeg ikke ville hatt sånn nei. Mulig å bytte stoffet?

Det stemmer ikke at det ikke er mugg om det kan vaskes vekk. Muggflekker kan vaskes vekk. Men kan være vanskelig å få vekk alle sporer.

Ville lagt den i blødt og skylt den godt opp med Vaskemiddel. Og Klor dreper mugg hvis stoffet tåler det. Så ville jeg ha lagt det i klor etterpå.

Det finnes en oppskrift med klor og zalo som dreper det der. Brukt det selv på en emmaljunga som hadde stått ute. Den klor blandingen farger heller ikke. Desverre mistet den oppskriften selv. Mugg kan drepes, hvor folk har der ifra at man ikke kan det aner jeg ikke. Spør man noen med utdannelse så kan mugg drepes.

Det kan vara mygg. Men prøv att vaske det vekk så finner du fort ut av om det var det eller ej

Back
Topp