Tror barna på julenissen?

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Og kommer han på besøk på julaften?

Hun er nok litt for stor til å tro på ham, men både hun og jeg elsker jul og elsker tanken på julenissen. Så ordene om at han ikke finnes, har aldri blitt sagt høyt. :p
Kommer selvsagt på besøk, vi har da vært snille! :D

Ja, hun gjør det. Julenissen pleier p komme hit ja :)

Nei storebror tror ikke på nissen;-)

Litt usikker på yngste...

Vet ikke hva vi gjør med nisse dette året..

Ja det gjør hu. Hu er 2 år. Ble flau nedi "byen" her en dag. Gullsmeden er en stor mann med masse hvitt skjegg og hår. Når han går forbi oss så skriker hu ut: julenissen!!!. Morsomt å prøve og forklare en 2 åring at det ikke var julenissen men en som lignet. Hehe

Tja. Med et snev av tvil. I fjor sa hun at julenissen ikke var en ordentlig nisse; det var jo en dame bak skjegget! :p
Hun trodde dog godt på fjøsnissen i sauefjøset.. Som forresten egentlig var samme nisse..
Hun er snart 6 år.

Ja! Femåringen tror veldig, men er livredd for julenissen. Hun gruer seg til jul pga det. Så i fjor sa jeg at jeg kunne ringe julenissen og spørre om farfar kunne låne nisseklær og få gavene, siden julenissen hadde så mange å dra til. Det var suksess:-O forrige uke spurte hun om jeg ikke kunne ringe julenissen og avtale det samme som i fjor, for hun ville ikke at den ekte nissen skal komme:p

Eldste på 8,5 år gjør ikke.
Frøkna på 3,5 år gjør
Lille U på 7 måneder er for liten til å ha et konsept om hva julenissen er

Julenissen drar land og strand rundt.
Før barna legger seg på lillejuleaften henger de opp en strømpe foran peisen.
Natt til julaften legger julenissen litt godter og en liten pakke i den

Ja! Femåringen tror veldig, men er livredd for julenissen. Hun gruer seg til jul pga det. Så i fjor sa jeg at jeg kunne ringe julenissen og spørre om farfar kunne låne nisseklær og få gavene, siden julenissen hadde så mange å dra til. Det var suksess:-O forrige uke spurte hun om jeg ikke kunne ringe julenissen og avtale det samme som i fjor, for hun ville ikke at den ekte nissen skal komme:p
Det var en genial løsning, da :)

Det var en genial løsning, da :)
Ja, veldig :) året før kom den "ekte" nissen og hun var livredd! Turte ikke se på han, bare gråt og gjemte seg bak meg. Fikk litt pes av svigersønn i fjor for at jeg hadde sagt det var farfar, de syns det ødela alt. Jeg ( og ikke minst barna!) syns det var supert! Ille om hun skal grue seg til jul pga julenissen liksom :p

Jentungen er 2,5 og har akkurat "skjønt" dette med nissen, så ja.. :-)

Vi setter ut grøt til Nissen, på kvelden lille julaften.
Om morgenen står det en sekk på trappa med julegaver til ungene fra Nissen.
Ganske enkelt så bor vi for langt unna familien til å få noen til å "være nisse", så dette ble den beste løsningen.
Ungene er stor fornøyd med det :)

De tror vel ikke egentlig helt på ham lenger, men vi later som. Og han kommer nok i år også ja, og en del år til, for neste år har vi jo lille i tillegg, vi venter minstesøster like etter jul

Han kommer på julaften med de to eldste vet at det er pappan som er utkledd. Minsten har kanskje også funnet det ut :)

3åringen er i hvertfall overbevist om at julenissen kommer på julafta! :D

Ja, og hun er livredd så han kommer ikke !

Back
Topp