Troll her inne

Status
Stengt for ytterligere svar.

Queen B

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Tror du det er mange troll her, altså brukere som utgir seg for å være noen andre enn de er, helst kun for underholdningens del?

Husker for flere år siden at en bruker her inne ble "avslørt" som troll, og hun hadde da gjort seg kjent som en bruker mange (inkl. meg) likte godt og følte man kjente, og så var det bare løgn fra ende til annen... Etter den episoden merker jeg at jeg fort tenker meg om en gang eller to ekstra dersom noe skurrer med en bruker :rolleyes:

Det vil alltid finnes troll på ulike fora.

Nei. Jeg tror ikke det er så mange som er så syke at de dikter opp er helt liv på Internett. De trollene som er her er nok i kortere perioder og skriver lite om seg selv, altså ikke en person du blir godt "kjent" med, men bare lager liv med tråder og svar.

Men jeg tror mange kanskje ikke er helt seg selv her inne.

Tror det finnes flere enn vi vet om. Syns spesielt "vi som prøver" har hatt mange troll.

Nei. Jeg tror ikke det er så mange som er så syke at de dikter opp er helt liv på Internett. De trollene som er her er nok i kortere perioder og skriver lite om seg selv, altså ikke en person du blir godt "kjent" med, men bare lager liv med tråder og svar.

Men jeg tror mange kanskje ikke er helt seg selv her inne.
Signerer. Vil nok alltid være noen som troller litt "ekstra". Men ikke i så stor grad at man blir ordentlig kjent og "glad i" mennesket.

Ja. Alltids fler enn en tror.
Jeg har ikke erfaring med noe herfra men vært innom en del forum rundt om i de 8 åra siden mini var født og har vært et par ganske drøye tilfeller hvor det er feks ei.. Hun løy om fortidlig født jentung med mye helseproblemer og at hun fikk en dødfødt sønn.. Hun var veldig aktiv, mange brydde seg og ja, tilbydde å hjelpe osv.. Etter en stund ble det oppdaget at bildene hun la ut av datter og den døde sønnen var stjålet fra nettet.

De fleste er nok ikke så..drøye men det finnes.

Hadde ikke kommet som et sjokk, mange syke mennesker som gjør alt for lutt oppmerksomhet ogbunderholdning desverre....

Finnes alltid troll på forum, men tror ikke det er mange som bruker veldig lang tid på det, og/eller passer på å holde en fast historie slik at man blir "godt kjent" med dem.

Regner med det er noen som smører litt tjukt på... ;) Men forskjell på det og å dikte opp et helt liv, liksom. :p

• Liker
Reactions: BMC
Ja. Alltids fler enn en tror.
Jeg har ikke erfaring med noe herfra men vært innom en del forum rundt om i de 8 åra siden mini var født og har vært et par ganske drøye tilfeller hvor det er feks ei.. Hun løy om fortidlig født jentung med mye helseproblemer og at hun fikk en dødfødt sønn.. Hun var veldig aktiv, mange brydde seg og ja, tilbydde å hjelpe osv.. Etter en stund ble det oppdaget at bildene hun la ut av datter og den døde sønnen var stjålet fra nettet.

De fleste er nok ikke så..drøye men det finnes.
Noen gjør det for å få oppmerksomhet. Heldigvis hadde hun ikke barn?

Hun moren som drepte en av sine to sønner ble oppdaget på denne måten. Barnet er omtalt som "Jonas" i Aftenposten, sykehuset fant ikke ut hvorfor han fikk "antall" (kun når mor var alene med han) og sluttet å puste og måtte gjenopplives gang på gang - til han som ettåring døde. Da hun var gravid med barn nr to ble det oppdaget at hun på nett hadde skrevet at babyen allerede var født og også var syk.

Hun moren som drepte en av sine to sønner ble oppdaget på denne måten. Barnet er omtalt som "Jonas" i Aftenposten, sykehuset fant ikke ut hvorfor han fikk "antall" (kun når mor var alene med han) og sluttet å puste og måtte gjenopplives gang på gang - til han som ettåring døde. Da hun var gravid med barn nr to ble det oppdaget at hun på nett hadde skrevet at babyen allerede var født og også var syk.
Godt sånne syke syke mennesker blir fanget opp!!!!

Så lenge folk er hyggelige og saklige og greie kan de gjerne være her for min del ;p

Vi vet ikke.. Var et veldig stort forum med folk fra hele verden. Hun bodde ifølge seg selv i England, eller Scotland mens de fleste var fra USA eller Canada så hun kan ha unger for alt vi vet men jeg tviler litt.

Det er helt sykt. Mange gjør det nok kun for oppmerksomheten men det finnes en egen psykisk diagnose for slike tilfeller du nevnte.
Munchausen syndrom by proxy. Utrolig fascinerende og syk syndrom..

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=43103&a=2

Ja selvfølgelig fins de. Men det fins forskjellige utgaver av dem har jeg lagt merke til

*de som dikter opp hele livet sitt, hvor alt er bare løgn fra a til å. Jeg tenker at slike mennesker må ha en eller annen diagnose. Eventuelt er de for eks. ute etter å komme seg inn på skjulte grupper for å få tilgang til bilder som legges ut der.

*de som skriver bare for å provosere og finner underholdning i det

*lystløgnere som smører tjukt på og ønsker mye oppmerksomhet, men som ikke nødvendigvis lyver om hele livet sitt

Det finnes sikkert troll i varierende grad. Aner ikke hvem som troller her inne. Men de som er her inne mye, som jeg kjenner igjen nikkene til, så er det ingen jeg har oppfattet som troll, selv om noen har andre meninger enn meg(det må jo være lov)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp