Troll eller Reima vinterdress

3.gullet

Glad i forumet
Sitter og tenker litt på vinterdress til snuppa, hun har problemer med bevegelse og balanse så dressen må være så lett som mulig og bevege seg i og hun blir veldig fort sliten så hun setter seg ofte ned så den må være god og varm også.

Har dere noen gode forslag og komme med ang dress og hvor de er billigst og kjøpe.

Vi har hatt reima i alle år og er suuuuperfornøyde , Vi har ei veldig aktiv jente

er veldig fornøyd med reima. kjøper kun reimatec + dressene.

Reima er stort i størrelsen! Jeg kjøpte reima regntøy i 92 nettopp og det var bittelitt STØRRE enn et annet merke i 98..

Er veldig fornøyd med reima jeg

Her vil jeg anbefale reflex sin om barnet er under skole alder. 
Den er like god om ikke hakket bedre enn reima.. God på varme, ikke for tykk (bevegeligheten) og har en god slitestyrke.. :D

Froni skrev:
Her vil jeg anbefale reflex sin om barnet er under skole alder. 
Den er like god om ikke hakket bedre enn reima.. God på varme, ikke for tykk (bevegeligheten) og har en god slitestyrke.. :D

Takk for tips, da skal jeg se etter den også når tiden kommer

Vi har alltid hatt Reflex, utenom i fjor, og vi har vært veldig fornøyd. Har hatt den med uttakbar ulldress inni. Håper den kommer igjen i år.
I fjor hadde vi Didrickson, og det skjer IKKE igjen!!!
Ellers er det mulig vi prøver ut Skogstad i år. Eneste barnet i bhg som ALDRI måtte bytte klær etter å ha vært ute i vinter, ho hadde Skogstad. Så er mulig iallefall...

Vi har prøvd både Troll, Reima, Skogstad, Ludo og Reflex.

Alle held ungane tørre og varme, men Reflex og Reima er dei lettaste. Eg har gitt vekk Troll-dressen (brukt 1 sesong) sjølv om den no er passe til lille fordi eg synest den er fryktleg tung. Det er gjerne fordi det er ullfór i den, men då velger eg heller å ha på ungen ein tynn ulldress og så ein lett vinterdress utanpå.

Eg er for øvrig imponert over slitestyrken på ein "eldgamal" Reima tec vi har, den arva vi til eldste, den var då brukt av to eller tre barn før vi fekk den. Guten her brukte den i dagleg i ein sesong og så som reservedress neste sesong. Litt slitt på knærne, men det er alt. Lille skal ha den som reservedress i vinter.

Mulig Reflex er like slitesterk og, har ikkje brukt dressen lenge nok til å vite det (1 1/2 sesong til eitt barn). Den ser ubrukt ut.

Til små barn eller større barn med balanseproblem ville eg gått i butikken og kjent på dressane og valgt den lettaste/den med best bevegelighet.

Hvis valget står mellom Reima og Troll.. så vil jeg definnetivt gått for Reima.

Det er svært slitsomt å kle på Trollen synes jeg.. Venninnen min kjøpte den til datteren sin.. hun brukte den 1 gang.. så gadd hun ikke mer

Jeg vil anbefale Ticket To Heaven dress jeg;o)

Litt billigere enn Reima.. men mye bedre;)

Har ingen erfaring med troll. Men i vinter som var, så hadde jeg en reimavinterdress til snuppa. De ansatte sa at ho var den eneste som var helt tørr etter at de var ute. Selv når det reinet kunne ho ha den dressen (mens de andre gjerne måtte ha regntøy uttapå) og var helt tørr! Så den var vi fornøyd med.

Reima er helt klart den aller beste dressen! etter å ha jobba i flere år i barnehage har jeg sett at reima har best bevegelighet, den er lett (veldig fordel for de små fordi den er lett å bevege seg i), den tåler best vann(reima tec), lett å ta på. Liker ikke troll dressene(tungvint å ta på), når 4-5 unger har den blir man ganske lei den dressen. Ikke kjøp noen dress med for. mye bedre å ha ulltøy man kan ha på under.

Back
Topp