troll deig/plastelina

cassie og leanna mam

Gift med forumet
vet noen hvordan man lager den deigen som lages på same måte som trolldeig bare at man har sitronsyre eller noe opp i oxo?det gjør at deigen blir holdbar lenge  åblir som plastelina nesten..hadde oppskriften men finner den ikke..
håper noen kan hjelpe meg:)
men e ikke siker på om det var sitronsyre/pulver man hadde oppi men vet man hadde noe opp i tileg til di ingridiensene te troll deig

dyt..noen som vet?den deigen e så go å jobbe me å den kaln lige lenge å e nestne som plastalina.men mye mykere..barnehager bruker det en del å sfo men di hadde ikke oppskriften i barnehagen heler

Dytter litt for deg jeg![:D]

takk:)søkte på nett men finner bare oppskrift på troll deig

dyt

ORIGINAL: cassy sin mamma

vet noen hvordan man lager den deigen som lages på same måte som trolldeig bare at man har sitronsyre eller noe opp i oxo?det gjør at deigen blir holdbar lenge  åblir som plastelina nesten..hadde oppskriften men finner den ikke..
håper noen kan hjelpe meg:)
men e ikke siker på om det var sitronsyre/pulver man hadde oppi men vet man hadde noe opp i tileg til di ingridiensene te troll deig

Jeg har den oppskriften en eller annen plass men husker selvfølgelig ikke nå,skal se om jeg kan finne den[:)]

ååå nå ble e gla[:D]håper du finner den da:)likte den deigen så godt:)kan du ikke bare skrive her eller pm.vist du finer den?[:D]

Denne? :

Oppskrift på hjemmelaget PlayDo:

4 1/2 dl hvetemel

2 dl salt
2 ss alun (fåes kjøpt på apotek. kjøp liten boks)
5 dl kokende vann
2 ss matolje
Konditorfarge (ca halv flaske alt etter fargen man vil ha)

Fant en til:

5 dl. mel
1 1/2 dl. salt
5 dl. vann
1 1/2 ss. olje
1 1/2 ss. sitronsyre

Kok opp vannet og bland i olje og sitronsyre. Bland sammen mel og salt før det blandes i vannet. Settes i kjøleskapet til det er kaldt.

tussen takk for svar alle samen:)å tussen tak for oppskriftene:)

Back
Topp