Troll bedside crib!

Frkn

Forelsket i forumet
Til dere med erfaring fra denne sengen: Jeg har kjøpt en brukt troll bedside crib. Ser at denne er for lav til sengen vår. Hvordan justerer jeg høyden på criben? Må jeg justere med umbraco nøkkel på 4 punkter?

Jeg ser også at denne criben ikke kan festes i vår seng, men at hjulene kan låses. Bli fremdeles en liten glippe mellom seng og crib. Er dette trygt??

Last edited:
Du kan jo dra opp ene siden på bedside crib, så har den fire dekkende sider :)
Når de er bittesmå kan de jo ikke rulle så da er det trygt. Men når de begynner å øve seg på å rulle til siden kan de falle ut jo, og da må man ta opp kanten.

Du kan jo dra opp ene siden på bedside crib, så har den fire dekkende sider :)
Når de er bittesmå kan de jo ikke rulle så da er det trygt. Men når de begynner å øve seg på å rulle til siden kan de falle ut jo, og da må man ta opp kanten.

Beveger de seg ikke i det hele tatt når de er bittesmå? Hvor lenge kan de bruke den som bedside crib da? :)

Beveger de seg ikke i det hele tatt når de er bittesmå? Hvor lenge kan de bruke den som bedside crib da? :)

Jo de beveger armer og ben, men de klarer ikke å rulle når de er nyfødt. De fleste klarer ikke å rulle før de er 4 mnd, men det er store variasjoner. Vanlig er 5-6 mnd, men babyen til ei venninne rullet rundt ved 8 uker, men man ser jo det på babyen sin :)

Brukte bedside crib til hun var 8 mnd, da var hun begynt å dra seg oppetter ting og trengte ny seng. Noen må skifte tidligere enn det også, de regner rundt 6 mnd før man må over til vanlig sprinkelseng.

Vi har brukt jekkestropper til å feste senga inntil vår, og har ei tynn IKEAdyne under hennes madrass og vår overmadrass. Har rulla sammen et helseteppe i glippen også. Nå blir den egentlig kun brukt til å legge litt nyvaska klær i da :p Men veldig kjekk med en beskyttelse så hun ikke faller ut fra vår seng. Mini er 7 mnd foresten, så måtte vel ha bytta den ut hvis hun faktisk sov i den, da hun øver på å reise seg/sette seg opp. Men som hinder funker den fint enda :)

Jeg la noe ned i glipen. Veldig fornøyd med sengen. Kunne sove sammen med babyen uten å være redd for å rulle over den.

Back
Topp