Tro?

eplesol

Betatt av forumet
Hei er det noen troende på Mai forumet?  Vet ikke om jeg får til denne avstemmningen. men prøver uansett----- Da har jeg lagt til agnostiker på listen..Så agnostikerne tror at det er noe mellom himmel og jord,men de vil ikke sette det i en kataogori? Jeg selv følger den Jødiske tro,Var kristen tidligere.Men konverterer til Jødedommen.Syntes at religioner er meget interessant og jeg liker å lære hva andre tror eller ikke tror:)

Legg til agnostiker også da;) Jeg tilhører ikke noen av religionene, men føler det blir feil å kalle meg ateist. Jeg vil ikke blankt avfeie at det finnes noe større enn oss selv, det kan da vel ikke JEG vite! Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn hva et menneske kan dokumentere vitenskapelig.

Jeg tror. På noe. Kall det gud. Kall det eywa om du vil;) Eller for å sitere det flotte bodø-bandet Manna: Ateisten søke Gud når han trur at det e slutt. (det e aldri førr seint å bli rastamann) En Konge, en Gud, samme ka du kalla Han, så længe du trur.

Enig, det er veldig viktig å ha med "agnostisker", selv er jeg kristen, men jeg ser veldig behove for noen som ikke vil fornekte at det absolutt ikke finnes noe, slik som ateister, da er det viktig med en "Jeg tror det er noe, vet bare ikke hva" slik som agnostiker er :D

-Stemte "Annet". Agnostiker er det vel ganske mange som er, så den bør med ja. Jeg faller utenfor alle kategorier. Sliter litt med å finne et godt navn, og vet ikke om jeg har lyst eller behov for å kategorisere det heller. Er ikke medlem noe sted. Det nærmeste blir vel den varianten av kvekerne som ikke tar utgangspunkt i kristendommen.

Vet ikke hvor jeg skal plassere meg.. Liker ikke kategorisering, da jeg er av den oppfatning om at det ikke finnes noe.. Det er ikke vits med et navn,på noe jeg mener ikke er.

Back
Topp