Trives ikke...

Mamsen89

2009/2014
....på jobben.. Fikk jobben rett før jeg ble gravid og fant det ut rett etter at jeg startet her i starten av mai. Dvs at jeg har en prøveperiode på 6 mnd fra mai. Sjefen vet nå at jeg er gravid og det har ingenting å si for prøveperioden eller jobben generelt.
Men jeg trives ikke.. Egentlig ikke i det hele tatt. Jeg gruer meg til å komme på jobb.. Mye av det er fordi jeg deler kontor med en litt eldre jente/dame som har behov for fullstendig kontroll over meg og hva jeg driver med. Jeg prøver å komme tidlig for å kunne gå litt tidligere, da dette er en veldig fleksibel jobb og fordi jeg har barn som skal hentes i bhg som ligger 30-40 min reisevei herfra. Men jeg føler meg overvåket hvert eneste minutt her og nå vil sjefen samtale om arbeidstidene mine. Dette er det selvfølgelig min kollega som har informert om. Og det er ikke første gangen hun går til sjefen for å fortelle hva jeg driver med til en hver tid.

Mitt spørsmål er: hva vil skje om jeg sier opp jobben nå? Evt sykemelder meg? Og sier opp slik at jeg kan søke ny jobb når jeg er i permisjon... Jeg kommer ikke til å holde ut dette mye lenger.
 
....på jobben.. Fikk jobben rett før jeg ble gravid og fant det ut rett etter at jeg startet her i starten av mai. Dvs at jeg har en prøveperiode på 6 mnd fra mai. Sjefen vet nå at jeg er gravid og det har ingenting å si for prøveperioden eller jobben generelt.
Men jeg trives ikke.. Egentlig ikke i det hele tatt. Jeg gruer meg til å komme på jobb.. Mye av det er fordi jeg deler kontor med en litt eldre jente/dame som har behov for fullstendig kontroll over meg og hva jeg driver med. Jeg prøver å komme tidlig for å kunne gå litt tidligere, da dette er en veldig fleksibel jobb og fordi jeg har barn som skal hentes i bhg som ligger 30-40 min reisevei herfra. Men jeg føler meg overvåket hvert eneste minutt her og nå vil sjefen samtale om arbeidstidene mine. Dette er det selvfølgelig min kollega som har informert om. Og det er ikke første gangen hun går til sjefen for å fortelle hva jeg driver med til en hver tid.

Mitt spørsmål er: hva vil skje om jeg sier opp jobben nå? Evt sykemelder meg? Og sier opp slik at jeg kan søke ny jobb når jeg er i permisjon... Jeg kommer ikke til å holde ut dette mye lenger.
Først kan du vel prøve å bytte kontor? Ta opp med sjefen hva du føler ang den dama du deler med. Og i forhold til at han vil snakke om arbeidstidene er vel ikke der farlig så lenge du sier det er en fleksibel jobb og at du kommer før, og går før?
 
Først kan du vel prøve å bytte kontor? Ta opp med sjefen hva du føler ang den dama du deler med. Og i forhold til at han vil snakke om arbeidstidene er vel ikke der farlig så lenge du sier det er en fleksibel jobb og at du kommer før, og går før?
Og jeg vet ikke hvordan det er med å si opp/sykemelde seg, men jeg syns hvertfall at å sykemelde seg er dårlig arbeidsmoral. Og hvertfall etter så kort tid, da bør du heller si opp syns jeg, og ta følgene av det. Eller prøve litt lenger og se om det blir bedre. Er jo ikke alltid en stortrives første tida :)
Lykke til :)
 
Og hva annet sier hun til sjefen din? Hvis du har alt ditt på det rene, kan hun vel bare si alt hun vil til sjefen? De ser vel fort hva som er av betydning og ikke
 
Hadde jeg hatt en kontorjobb hadde jeg jobbet fullt ut til permisjon. IKKE sykemeld deg.
Jeg jobber ute i felten der jeg må hoppe og sprette og bruke kroppen skikkelig. På natta. Ble sykemeldt av legen min da det bare er tull for en tvillinggravid å arbeide slikt.

Jeg råder deg å smile, ta hver dag som kommer og dra på jobb. Vær et eksempel på hvordan folk burde oppføre seg. Opp med tommelen og vis tennene. Jeg er ganske sikker på at det kommer til å smitte over på hu dama.

Vær så snill å prøv litt til. Jeg unner deg ikke det helvete du kommer til å få hvis du sykemelder deg så tidlig i en ny jobb.
 
ville snakket me sjefen om den dama, kandskje du kan bytte kontor? eller hun bytte... Men ville ikke sykemeldt seg, er jo ikke rett grunn for å sykemelde seg! Når det gjelder å si opp så er det vel dumt hvis du ikke får ny jobb me det første, og om du da må søke dagpenger er det karantenetid opp 8 uker siden du sa opp selv!
 
Er enig med dei over her, at det ikkje er grunn til sjukemelding. Men hadde tatt meg en prat med tillitsvald, eller sjefen om kollegaen din. Ho skaper jo heilt klart eit ubehagelig arbeidsmiljø for deg! Hvis sjefen har noko mellom øyrene vil han prøve å ordne eit anna kontor til deg, for ingen er tjent med dårlig arbeidsmoral og -miljø.
Hvis du seier opp jobben kan du vel få problem med NAV og foreldrepenger.

Uansett; lykke til! :)
 
Helt enig med dere jeg også, vil absolutt ikke sykemelde meg, ønsker jo å være i jobb så lenge som mulig, og selve arbeidet er helt greit. Men bortsett fra det trives jeg ikke. Skal samtale litt med sjefen imorgen og høre hva hun kan gjøre for meg.
 
Så lenge du jobber de antall timene du skal og har flexitid så kan ingen ta deg på det! På det møtet med sjefen ville jeg tatt opp at jeg ikke trivdes fordi du føler deg overvåket og at hun skal ha kontroll på alt du gjør. Si at du gjerne vil ha konstruktiv kritikk om det er noe du kan forbedre deg på - men at du ikke orker å ha hun kollegaen hengende på skuldra hele tiden, hvertfall hvis hun ikke er din overordnede.
 
Ikke sykemeld deg, ta det heller opp med sjefen din..

Masse lykke til:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp