Trives du i gravidkroppen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
Varierer fra dag til dag. Men svangerskapsdiabetes og dårlig søvn er de to faktorene som trekker mest ned på trivselen.

Ja og nei vil jeg si.
Syns jeg ser veldig fin ut med kul på magen, den er veldig søt og jeg bærer den med stolthet:laughing002MEN, det er ekstremt ubehagelig å være gravid syns jeg. Harde spark, tung i kroppen, bekkenløsning, hemoroider og alt annet lite sexy som følger med.. Sover ekstremt dårlig om natten også, hadde aldri fungert i jobb.

De 18 ukene i starten med ekstrem kvalme og svimmelhet gjør ikke akkurat opplevelsen bedre.

Ja, nå elsker jeg det! Er 30 uker på vei, formen er nå veldig bra og jeg føler jeg har fått litt energi igjen, dessuten føler jeg meg igrunnen ganske fin Nå skulle jeg egentlig ønske jeg hadde mer enn ca. 10 uker igjen :shy:

Bekkenet mitt torturerer meg dagen lang Og immobiliserer meg. Det blandet med litt trøstespising pga smertene gjør at jeg legger på meg litt ekstra valker her og der som jeg ikke er fornøyd med

Selve babykulen derimot liker jeg godt i selv da. Bare ikke alle plagene det gir ;)

Idag har jeg vært sengeliggende i 100 dager, så har mistet alt av muskler og kroppen føles veldig tung. Gleder meg utrolig til å kunne lee på meg igjen! Men babykulen elsker jeg :Heartpink eller babymagen da, føles større enn en kul :hilarious:

Har ikke noe imot utseende på kroppen, men trives ikke med å være gravid. Vondt i ryggen og kroppen ellers, vann i kroppen, ingen klær passe ordentlig, gravidbuksene glir bare ned hele tiden, ubehagelige spark og dytt innenfra , halsbrann og stadig å være sliten og måtte på do.

Både ja og nei. Føler meg bra, men orker ikke all oppmerksomheten rundt det:facepalm: dette blir mitt siste svangerskap, så prøver og nyte det fult, selv med mye vondter her og der

Ikke så veldig egentlig .. syntes det er veldig tungt og savner å gjøre dagligdagse ting.

Egentlig ikke -alt er trangt og bevegelser begynner å bli tunge.. I tillegg er man trøtt konstant. Gleder meg til å bøye meg fram, ligge på magen og bruke vanlige klær:) Men lille mageboer skal bare vokse seg sterk og kose seg der inne inntil videre, så får man bite tennene sammen:)

For det aller meste, ja, så trives jeg i min gravide kropp. Elsker babymagen, at jeg har mindre kviser i ansiktet og at håret holder seg finere mellom hver vask. Ellers holder jeg med de andre i forhold til dette med plagene som den gravide kroppen kommer med, de kunne jeg klart meg uten :)

Både ja og nei.

Jeg har nok vært veldig heldig i begge svangerskapene mine, for jeg er for det meste i god form.

Mindre plager er det jo. Jeg har halsbrann, sover dårlig og har litt vondt i rygg og bekken. I tillegg har jeg jo diabetes så jeg må hele tiden vokte over det svingete blodsukkeret.

Men jeg elsker sparkene, magen, spenningen, forventningene og tanken på at jeg bærer frem et nytt liv.
Det synes jeg er helt fantastisk! :love7

Jeg føler meg så takknemlig over å ha en kropp som fungerer og som lar meg få oppleve dette en gang til! :Heartred Babyen er så ønsket av både meg og pappaen og resten av familien. Smerte og ubehag kommer en ikke utenom, men jeg tåler det :)

Liker hvordan kroppen min SER UT som gravid, kunne derimot fint klart meg uten bekkenløsningen og blodsukkermålingene :joyful:

Back
Topp