Trist om dagen :/

juliLykke2018

Tia-Sofie <3
Da vi har funnet ut at vi er nødt til å omplassere vår kjære hund :( han blir 2år nå i august, og dette var en veldig vond og tung avgjørelse, men det er dessverre det som er det beste.. får så mye kjærlighet av han og det er så mye som kommer til å bli savnet...

var virkelig ikke sånn her det skulle gå :( noen synes kanskje jeg er teit som er trist pga dette, og tenker at det er bare en hund, men for meg er det ikke bare en hund, han kommer til meg når sambo ber han finne mamma, og han løper til sambo når jeg ber han finne pappa. Står sambo opp først så blir han kjempe glad for å se pappa, føe han løper til soveromsdøra og setter seg og piper helt til jeg står opp og omvendt hvis jeg står opp først. Hører han bilen til sambo når vi er hjemme alene så løper han til utgangsdøra og setter seg der og venter til han kommer inn..

Jeg kommer virkelig til å savne han, og hvor kjærlig han er... :( beklager langt innlegg, måtte bare få det ut..

Venter ei prinsesse i august <3
* Sladrer med Tresmåhjerter *

Sniker...
Og lurer på hvorfor han må omplasseres?

Fordi han blir for stor og voldsom når vi får en baby i hus. Vi synes han fortjener noen som har bedre plass til han, som får gått nok turer med han, aktiviserer han nok osv..

Ja :/.. han betyr så mye for oss, så dette er vondt.. og grunnen til at vi har valgt omplassering er at vi klarer ikke sette no pris på han, for penger betyr ingenting der.. og vi vil ikke sette han til hvem som helst, så blir på omplasserings-senter eller sånn.. de vet hva de skal se etter når de omplasserer hunder og finner riktige folk

Vel...kommer an på øyet som ser, godt man er forskjellige her i verden....
Synd at det så ofte går ut over dyra :(

Jeg har bare aldri forstått det med omplassering av dyr FØR en baby kommer i hus.
Så klart, viser det seg at babyen er hyperallergisk ute av mors liv forstår jeg det....
Ser ut som jeg fortsatt blir gående uforstående til tema....

Lykke til med omplassering!!

Dette er en hund som blir veldig fort sjalu, som trenger mye oppmerksomhet og kjæelighet, og hvis vi ikke kan gi han alt det han trenger når baby kommer så har han det ikke noe bra hos oss... da får han det mye bedre hos noen andre..... Vi har ikke snakket med omplasserings-senteret enda, så har ikke avtaøt noe enda, så kan godt hende det skjer etter at baby kommer.. viser det seg at vi da har feil så blir han selvfølgelig hos oss..
Men ja, virkelig godt folk er forskjellig her i verden..

Forstår veldig godt at du er lei deg. Hadde selv 2 hunder, men måtte omplassere den ene i mars. Jeg var helt knust og utrøstelig i lange tider etter på. Man blir sterkt knyttet. Noen ganger vet man bare at det ikke ville gått med en baby. Jeg kjempet for å beholde min hund i 4 år, men etter at jeg ble gravid visste jeg hva som var det rette å gjøre. Sender masse klemmer til deg, vet inderlig godt hvor sårt det er <3

Venter den lille jenta mi den 2 august :)

Dette er en hund som blir veldig fort sjalu, som trenger mye oppmerksomhet og kjæelighet, og hvis vi ikke kan gi han alt det han trenger når baby kommer så har han det ikke noe bra hos oss... da får han det mye bedre hos noen andre..... Vi har ikke snakket med omplasserings-senteret enda, så har ikke avtaøt noe enda, så kan godt hende det skjer etter at baby kommer.. viser det seg at vi da har feil så blir han selvfølgelig hos oss..
Men ja, virkelig godt folk er forskjellig her i verden..

Veldig trist det der... Har ikke hund jeg da, men 4 katter, og skulle det vise seg at babyen er alergisk blir jeg knust. Kanskje ikke det samme, men... Har et håp om at det ordner seg for dere, og at babyen kommer, og at han får en "storebror" beskyttelses tanke for babyen :) Men er det ikke verdt et forsøk i alle fall??? Heller lage den avtalen med omplaseringssentret at dere kommer med han om han skulle reagere negativt på babyen??? Jeg tenker at det er jo flere unger også som blir sjalue over at det kommer baby i huset, men det handler om å takle sitvasjonen riktig.. g i og med at det alt høres ut som hunden er deres 2 år gammle baby, så er det jo håp om at dette kan gå bra :):) Mener ikke å kritisere på noen som helst måte med dette innlegget ;) men selv om han får litt mindre av det han er vandt til i hovedsak, så er det ikke dermed sagt at han ikke får det godt hos dere.... Er vel like ille å bli flyttet fra det trygge hjemmet han kjenner til et nytt hjem... er ikke sikkert de klarer å gi det dere har gitt heller???

Har ikke hund selv men skjønner du er trist!
Jeg er veldig glad i dyr, men ønsker ikle ha de da jeg ikke klarer å tilfredstille deres behov så skjønner at du vill han sitt beste.

* Lillesøster ventes 19 august *
* Sladrer med Lillemirakel *

Sender over en stor god klem jeg kjære søte du:) skjønner godt det er trist, har hund selv. Og skjønner godt at dere vil de beste for vofsen deres

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Veldig trist det der... Har ikke hund jeg da, men 4 katter, og skulle det vise seg at babyen er alergisk blir jeg knust. Kanskje ikke det samme, men... Har et håp om at det ordner seg for dere, og at babyen kommer, og at han får en "storebror" beskyttelses tanke for babyen :) Men er det ikke verdt et forsøk i alle fall??? Heller lage den avtalen med omplaseringssentret at dere kommer med han om han skulle reagere negativt på babyen??? Jeg tenker at det er jo flere unger også som blir sjalue over at det kommer baby i huset, men det handler om å takle sitvasjonen riktig.. g i og med at det alt høres ut som hunden er deres 2 år gammle baby, så er det jo håp om at dette kan gå bra :):) Mener ikke å kritisere på noen som helst måte med dette innlegget ;) men selv om han får litt mindre av det han er vandt til i hovedsak, så er det ikke dermed sagt at han ikke får det godt hos dere.... Er vel like ille å bli flyttet fra det trygge hjemmet han kjenner til et nytt hjem... er ikke sikkert de klarer å gi det dere har gitt heller???

Sign denne.

Sniker litt.. Her har vi hund som har vært/er lille babyen oss.. Vi var veldig spent på hvordan det ble med baby og hunden. Men det har gått så bra :) han legger seg sammens med meg når jeg ammer, er med oss på trilletur og kommer bort til meg når hun gråter, er med på badet når jeg steller henne:) så til oss gikk det kjempe bra:) viktig å vise hunden at han er fortsatt like velkommen i huset..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det er selvfølgelig verdt et forsøk, derfor vi ikke har ringt det senteret enda :)

Forstår veldig godt at du er lei deg. Hadde selv 2 hunder, men måtte omplassere den ene i mars. Jeg var helt knust og utrøstelig i lange tider etter på. Man blir sterkt knyttet. Noen ganger vet man bare at det ikke ville gått med en baby. Jeg kjempet for å beholde min hund i 4 år, men etter at jeg ble gravid visste jeg hva som var det rette å gjøre. Sender masse klemmer til deg, vet inderlig godt hvor sårt det er <3

Venter den lille jenta mi den 2 august :)

Så trist at du måtte det :( man blir kjempe knyttet så det er veldig vondt.. det ligger egentlig mer bak den avgjørelsen vi har tatt, men har ikke skrivd alt.
Godt å se at du forstår følsene jeg sitter med :) tusen takk :)

Har å 4 katter, som jeg er utrulig glad i, de er liksom *ungene* mine til nå da, og itilegg innekatter, så føler man får et veldig nært forhold til dem, livredd at det skal vise seg at barnet skal reagere på dem.. Får håpe d ikke skjer, har liksom vokst opp med katter. Men må jo selfølgelig bare ta det som det kommer.. Men har tenkt tanken at d kan jo skje.. :/

Back
Topp