Trist, bare trist... sliten og lei! Er jeg helt på trynet?? :/

Løvetannmor

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Ble litt langt dette for de som orker å lese... Men nå føler jeg meg bare helt tom. Bare sliten og lei!

Vet ikke om noen her husker det.. Men presenterte meg tidligere her (ganske sent) med at vi hadde fått oss et realt sjokk! At jeg ikke hadde funnet ut at jeg var gravid før rundt uke 18-19 må det ha vært regnet tilbake..
At jeg hadde vært på UL for å se hvor langt jeg var på vei for å så se hva vi skulle gjøre..
At jeg fikk sjokk da det viste seg at jeg da var hele 21+3 uker på vei og venter en liten frisk gutt!
Veldig uplanlagt og at dette sjokkerende nokk blir vårt 4!!!! barn..

Så en tråd her i kveld om svangerskapsdepresjon, og svarte dette der også.
Har det ikke helt greit nå!! er jeg helt på tryne?

Som jeg svarte der også:
Vil ikke fortelle noen om graviditeten liksom. Eller prate så mye om det. Føler bare det er tøft og føler meg så alene
De få som vet det eller har sett det har gratulert og vært så oppe i det liksom. Selv om jeg har sagt at det langt ifra var ønsket eller planlagt. Og fortalt de hvor sent jeg fant det ut selv og hvilket sjokk det var for oss. Likevel sier de det blir stas, koselig osv. Mens jeg føler ikke mye «stas» over det nå, og føler meg bare så alene! Så alene om å ha det slik også... De fleste gleder seg jo og har en partner som også gjøre det og støtter opp osv.

Barna vet det ikke ennå!
Men dette mye fordi dette svangerskapet kom som et sjokk veldig sent! Veldig uplanlagt og ikke ønsket. Samt at mannen/barnas far ikke vil ta det innover seg eller snakke om det i det heletatt!!
Alt føles så usikkert!
Mens jeg MÅ ta det innovermeg.. Jeg må forberede meg. Jeg kjenner babyens spark og må på hyppige kontroller. Samt bekymre meg siden dette er nokk et høyrisikosvangerskap
Ingen vei tilbake, babyen kommer en gang uansett. Håper det er en stund til enda, men livredd for å få prematurt igjen! Alle de andre 3 er premature. Uke 27, 35 og 29+4.

Redd for å føde prematurt mens mannen er bort på jobb. Føde plutselig uten å ha fortalt barna og andre om graviditeten.. Bare besteforeldre (som heller ikke ble glade eller snakket noe mer om det siden de fikk vite det!) og noen venner vi har møtt som har sett det vet det... For det vises jo godt nå! samt at andre på bygda har sikkert sett det og «sladrer» om jeg er gravid igjen tro. Ser jo at folk ser...

Mannen ønsker ikke si det til noen eller ta det innoverseg. Sier han ikke trenger disse gratulasjonene. Forstår ikke hvorfor jeg ønsker det. Tror jeg ønsker gratulasjoner. Jeg sier at det er ikke det jeg ønsker, eller gjøre det «offentlig.»
Men jeg orker ikke å skulle skjule det mer. Det syns jo også. Jobb må jo også informeres nå! Jeg ønsker at barna skal få vite det, så de har litt tid å forberede seg på. Det er jo viktig!! Samt familien, så de plutselig ikke får vite det av noen andre eller ved spm. og sladder!
Han har ikke sagt det til sin søster enda. Jeg hadde ikke sagt det til noen. Utenom besteforeldrene!
Plutselig får jeg gratulasjonmelding ifra en veninne. Jeg latet litt først som jeg var «dum» og sa ikke mye. Lurte på om hun hadde sett det og «fisket» etter bekreftelse.
Men da får jeg plutselig vite at neida, hun hadde fått hørt det fra mannen sin, som hadde fått vite det av mannen her...
Han hadde fortalt det til han, kompisen sin. Samt at de hadde sett det og mistenkt det da vi hadde vært på besøk. En annen som hadde vært på besøk hadde også sett det og spurt mannens kamerat igjen om jeg var gavid. Så ikke noe å skjule lengre.

Men jeg visste ikke at mannen hadde fortalt det til noen. Hadde ikka sagt det til noen selv da han var så bastant på å ikke si noe. Men da fortalte jeg det til min beste venninne... Men jeg vet enda ikke hvor mange han har fortalt det til! Synes det er rart han bare kan si det til en kompis slik. Uten å forhøre med meg først. Men nekte å fortelle det til sin søster og barna våre....

Han sa senest i dag når jeg prøvde å konfrontere han og sa til han «når skal du begynne og bry deg egentlig?» at han ble kvalm av tanken på graviditeten
At han ble irritert på meg for virket jo som jeg nå gledet meg og ville fortelle og ha «gratulasjoner.»
Siden jeg allerede nå hadde kjøpt meg gravidklær og ammeklær. Og flyttet på stellebordet vi har fra før..
Jeg svarte som sant er, at ja jeg måtte vel ha nye klær som passet meg. Jeg har kjøpt 3 gravidbukser og EN ammesinglet. Fordi jeg vet jeg uansett med tiden nå må ha det og ikke orker å kjøpe dobbelt opp!!
Jeg ønsker ikke gratulasjoner eller å gjøre det «offentlig.» men jeg orker ikke å «skjule» det lengre eller å lyve for folk! Samt at jeg ønsker å forberede barna! Livredd for at familien får høre det av andre.
Svarte at ja jeg MÅ faktisk ta det innover meg og innse fakta! Som jeg svarte «skal barnet komme og jeg bare slenge det til siden da?»
Samt «du har vel ikke tenkt å være med på fødsel eller noe du!?» og at da kan han ikke være her med oss om det skal fortsette slik! Jeg takler ikke å skulle ha det slik og være så usikker.. Bare «hei og hade osv.»
Ikke mye svar å få bare «Er ikke så lett å bare plutselug ta noe innoverseg. Sån plutselig når man ikke ønsker det!» Så ble han sur og la på! (Borte på jobb i transportyrke. Er en uke borte og en uke hjemme) ikke snakket med han siden i dag eller hørt mer ifra han..

Så ingen god dag i dag føler meg helt alene om dette!! Er tross alt 24+1 uker på vei nå... Med første ble jeg innlsgt i uke 25! Lå på sykehuset til hun ble født i uke 27. Den gang hadde vi allerede alt klart i leiligheten til henne på denne tiden. Nå får jeg «kjeft» når jeg flytter et stellebord for å se om det fikk plass på badet. Fordi jeg vil planlegge og forberede meg. Slik at det muligens ikke blir de største forandringene med en gang heller til de barna vi har fra før når babyen kommer.

Mannen er så bekymret for at jeg skal føde ekstremprematurt igjen. At han ikke kan ta fri nå fra jobben. Ny jobb som han nylig startet i.. At vi ikke kan takle enda et prematurt barn og at jeg skal være flere mnd. på sykehus. At de vi har hjemme også må tas vare på da, og at det kan han ikke ta seg fri til nå...
Opphengt i at vi ikke har plass til et barn til. Vi har 4 soverom, så våre 3 barn har vært sitt eget rom.
Jeg prøver å si at det er vel ikke det værste?

Har alle her eget rom til hver av sine barn?
Sier at det første året skal babyen uansett sove med oss! Så de store forandringene der kommer ikke med en gang! Mellomste og minste er så tette og gode venner at de uansett godt kunne delt rom! Minstemann maser ofte om å få sove hos mellomste.
Var en gang uansett vi tenkte at største og mellomste skulle få dele rom også. Så det ene rommet kunne bli lekerom/gjesterom eller kontor. Vi hørte med jentene også, og de ønsket gjerne det. Så ikke det, det skal stå på sån sett.. Men ble ikke noe av da største hadde en periode der hun var mye urolig på natten.
Nå er hun så stor at hun er som en mini tennåring og mulig trenger litt privatliv.
Men tenker også at minste på 4 år er så ung enda at han også kan dele rom med en lillebror. Gutta ilag liksom, de bryr seg ikke like mye.. Når de evnt. er så store at de vil være for seg selv, er hun største på nå 9 år så stor at hun vel snart vil flytte ut av redet uansett for å gå videre på skole. Eller at man innen den tid har funnet en løsning uansett?
Må alle barn ha eget rom nå? Har da venner som aldri hadde det som barn selv.
Har da venner med barn som de ikke har egne rom til også, virker da å gå fint for dem...
Men dette ser vist mannen plutselig på som et stort problem!
Eneste jeg vet kan bli litt utfordring der er skapplass.

Han sier også vi ikke har tid til flere eller energi til det. Samt at det blir dyrt med en til.
Jeg forstår hva han mener og er jo enig der.. Alle er som sagt premature og har sine utfordinger.
Største har ADHD og vært mye syk med luftveier på vinteren.
Mellomste skal også muligens utredes for ADHD med tiden. Hun er nå under full utredning gjennom habiliteringsteam. Tatt full gen screening og MR av hodet. Utredet for autisme, men den er de vel ferdige med nå tror jeg og har lagt bort ifra seg. Skal utrede mer på evnenivå nå...
Mens minstemann er en aktiv sta 4 åring med masse vilje her i heimen. Men som er motsatt i barnehagen der krever han seg ikke noe. Går litt alene og skriker ikke høyt når han slår seg. Jeg tror han ikke er trygg i bhg. enda men personalet har nå henvist han også til PPT for å følge opp og utrede dette.
Alle har vært mye syke med luftveisinfeksjoner. Begge jentene har hatt dren/sneller i ørene. Mellomste har fjernet både polypper og mandler. Men er jo mye friskere nå.
Ja vi har en del å henge fingrene i og utfordinger. Men slik er det vel litt uansett med barn? Med små barn og mange barn.. Vært tøft med utfordringene de har og mye utredninger og sykehus. Men vi er ikke de som har det værst heller. De som har værre tilfeller. Samt vi har da klart oss og kommet oss igjennom alt dette også. Vært sammen i 12 år nå, så vi kjenner da hverandre på godt og vondt, og klart mye sammen! Både oppturer og nedturer.
Trodde jeg kjente mannen og at han var til å stole på liksom. At vi kunne støtte hverandre uansett. Men nå...

Nå er største så stor at hun burde klare å hjelpe til en del også, og klarer seg jo for det meste på egenhånd. Mellomste er godheten selv og er kjempeflink med den lillebroren hun allerede har.
Mer «bekymret» for hvordan lille sta minstemann som er vant med å være «sjefen» i huset nå, vil takle et søsken. Men mulig han vil ha godt av det også?..
Dyrt er det med barn. Men babyen kan arve det meste fra minsten. Vi har ikke fått solgt så mye av det vi har lagt ut for salg tidligere heller. Mye er stuket bort og lagret. Stuket bort og ikke orket å lagt ut for salg.
Så det meste av utstyr og klær for å basis klare seg med en baby har vi jo faktisk i hus enda.

Jeg forstår mannen. Hva han mener.. Men synes muligens han ser ekstra svart på det og svartmaler det litt for mye til det umulige? Eller er det jeg som er helt på gjordet her!????
Jeg er livredd for å fø prematurt igjen og få nokk et barn med utfordringer. Redd for alt dette jeg også!
Men føler ikke han gjør så mye for å motvirke det nå! Jeg er en uke av gangen alene med alle 3 barna. Konstant bekymrer meg for hver kynnere m.m. Bekymrer meg for om han nekter å ta det innover seg og at jeg blir å føde alene..
Sitter med alt alene og stresset rundt dette nå. Det hjelper ikke mye på å skulle motvirke en prematur fødsel akkurat Jeg MÅ som sagt forholde meg til dette og forberede meg. Plutselig kommer babyen. Kan jo skje når som helst
Mens han bare «kan» velge å trekke seg helt ut og ikke bry seg eller ta noe ansvar nå. Fordi det er så vanskelig for han. Det «valget» har ikke jeg!!
Men det forstår han vist ikke...
Derfor klarer jeg ikke glede meg noe nå. Vil ikke snakke med noen om det eller svare noen.
Helst holde meg inne, så ikke flere glaner på meg og ser at jeg er gravid og kan «sladdre» mere rundt, så flere får vite det.

Ble langt dette
Men er det virkelig jeg som er helt på trynet her?? fordi jeg faktisk forbereder meg, er med i forum grupper og faktisk av og til stryker på magen når det sparker.
Burde jeg være kald som mannen og enig med han? Og vente og ikke snakke mer om det eller mase mer om det til han? Burde jeg vente og la han «bli klar», se om han blir det?
Eller burde jeg faktisk stille han et ultimatum om å stille opp nå, som jeg prøvde litt på tidligere i dag.. ??
 
Last edited:
Først av alt en stor klem til deg! Det høres veldig tøft ut!
Jeg har verken erfaring med prematurbarn, mange barn eller mann som ikke tar graviditeten innover seg, men synes ikke du er urimelig, eller skal bli kald. Det er en baby og den kommer til å trenge omsorg når den blir født uansett. Har du snakket med lege eller jordmor? Kan jo tenkes at mannen din kan ha godt av å få litt hjelp med å komme over sjokket.
Denne babyen kommer uansett og man trenger tid til å forbedre seg, både dere to, de andre barna og personer rundt dere.
Jeg ville absolutt krevd å fortelle. Både for å slippe å skjule magen, rykter. Hva om det ikke blir premature?
Jeg vil jo tro at om folk vet du er gravid vil du kunne få mer hjelp med de andre barna når mannen er bortreist. Vil nok også være lettere å få hjelp dersom det skulle bli prematurbarn nå også, da er venner og familie kanskje mer klar til å hjelpe når det ikke kommer som et sjokk.
Babyen kommer uansett.
Hva tenker mannen din skal skje etter babyen er født? Det er et barn som kommer til å trenge omsorg. Ønsker han ikke beholde barnet?
Ønsker dere uansett masse lykke til❤️
 
Dette var bare veldig tung å trist lesing.. :( syns rett å slett synd l deg... synes mannen din behandler deg veldig dårlig akkorat her.. det var jo ,etter som jeg forstår, ett slag i trynet for dere begge... ikke noe du hadde gjort bak hans rygg... han burde støtte deg å løfte deg opp i en sånn situasjon, dere er jo 2 om det enten han vil eller ikke.. å når det ikke er noen vei tilbake, så må man bare gjøre det beste utta det... planlagt eller ikke.. sårt å lese att noen her inne er plassert i ett hjørne:(
Å att du ikke får verken glede deg eller begynne med redebyggingen..når han vet du føder tidlig.. vi hadde ikke planlagt vår spire,nr 5, men det å få kunne prate om det gjorde ting litt lettere... det å bære noe så stort alene er heftig.. å ikke minst å la barna få vite det , lettet skuldrene mine 30 kg her... Dere har jo i verste fall ikke mange ukene å gå på... så han er nesten nødt å få ut fingeren,å godta dette. Klart det blir en helomvending,men ett barn er ALDRI ett uhell.... det blir jo en helt normal situasjon for dere etterhvert ... når dere bare har blitt vant til den nye tilværelsen igjenn...

Må bare sende deg mange klemmer i pose å sekk... :Heartred
Å en stekepanne for å klaske gubben din i hodet med...:rolleyes:
 
:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Jeg har ingen erfaringer med hva du opplever nå, men jeg skjønner godt at du er nedfor. Tenker at det uansett ordner seg når barnet kommer, men håper likevel det ordner seg snart!



Stor klem.
 
Uff det var leit å høre at du har det slik. Er det noen du kan snakke med dette om? Og da tenker jeg jordmor eller feks din fastlege? Evt familievernkontor der dere som par kan få hjelp til å kommunisere sammen? Håper det løser seg for deg, stor klem til deg.
 
Stor klem til deg! Skjønner godt at det må ha vært litt av et sjokk, og at det kan se litt håpløst ut akkurat nå, kanskje særlig på grunn av alle utfordringene dere har hatt med de andre barna.

Mannen din fikk sannsynligvis et like stort sjokk som deg, og for han, som ikke har babyen inne i seg, og som dermed heller ikke har muligheten til å kjenne den vokse og sparke, med alle hormonforandringer det medfører, har sikkert enda vanskeligere for å ta innover seg det som skal skje. Jeg synes likevel du må få bestemme selv om, når og hvem du ønsker å fortelle om det hele til. Særlig nå når du har kommet så langt. Noe annet er helt urimelig. Og du, han kommer til å begynne og glede seg etterhvert. Det lover jeg. Føles garantert bare helt håpløst nå :)

Så, til det praktiske. Hehe. Mine små må også dele rom! Bekymret meg litt for det i starten, men nå har jeg slått meg til ro med at det kommer til å gå helt fint. Delte selv rom med min bror da jeg var liten, og husker det bare som rart og ensomt den dagen jeg fikk mitt eget. Har også venner som har ungene på samme rom, og alle lovpriser løsningen. Det er kun (enkelte steder) her i Norge vi er så priviligerte at vi har muligheten til å ha hus med en haug med rom i. Folk, og særlig barn, har virkelig ikke vondt av å dele litt. Ærlig talt.

Når det gjelder sjansen for å føde prematurt er den selvsagt tilstede - for alle. Jeg synes du skal prøve å ikke tenke noe særlig på det, før det eventuelt skjer. Likevel er det jo kjekt for alle parter å ha det meste klart på hjemmebane så fort som mulig, så slipper dere i hvert fall å styre med sånt hvis babyen skulle finne på å komme for tidlig :) Det kan du si til mannen din også.

Jobben får han fri fra. I Norge er vi, som vi alle vet, ekstremt priviligerte, med sosialløsninger som fungerer. Dette gjelder også om man er relativt nyansatt.

Sist tenker jeg at det er superfint at du er medlem av forum etc. Det kan jo kanskje hjelpe deg og begynne og glede deg bittelitt? Er jo tross alt en liten baby til som skal komme. Tenk så spennende det blir å hilse på! Søsknene blir sikkert også kjempeglade for å få et lite søsken til, de blir jo gjerne deg når de er på den alderen.

Det kommer til å gå helt fint, dette her :)
 
Hvordan går det?:Heartpink

Går greit. Vi har ikke snakket noe mer om det sån egentlig... Men han har såvidt møtt på jordmoren og snakket litt med henne. Vet ikke helt hva de har snakket om. Men han har vært litt likere etter han hadde snakket litt med henne :)
Samt vist litt nærhet og kjærlighet igjen nå :) Så får vi se.. Håpe det kommer seg mer etterhvert nå!
 
Godt å høre at det går litt bedre, for jeg forstår godt at dette er en vanskelig situasjon.. Stor klem til deg.

Uten sammenligning for øvrig, jeg fant ut at jeg var gravid i uke 10 ca - og er/var ikke sammen med faren men vi datet og brukte mye tid sammen. Han ble rasende på meg når testen var positiv, så jeg har sålangt gjort alt alene (er i uke 24 nå).
Kan derfor godt kjenne på følelsen av å være alene, selv om jeg kun har meg selv å tenke på for nå (venter mitt første barn).
 
Godt å høre at det går litt bedre, for jeg forstår godt at dette er en vanskelig situasjon.. Stor klem til deg.

Uten sammenligning for øvrig, jeg fant ut at jeg var gravid i uke 10 ca - og er/var ikke sammen med faren men vi datet og brukte mye tid sammen. Han ble rasende på meg når testen var positiv, så jeg har sålangt gjort alt alene (er i uke 24 nå).
Kan derfor godt kjenne på følelsen av å være alene, selv om jeg kun har meg selv å tenke på for nå (venter mitt første barn).

Hvordan går det mellom dere nå? :) Er dere sammen?
 
Hvordan går det mellom dere nå? :) Er dere sammen?

Nei, det er vi ikke - vært veldig mye rot i disse ukene.. komplisert for å si det forsiktig.
Han og ekskona gikk fra hverandre i fjor pga at de ikke klarte å få barn (2,5 år med prøverør bla) da hun hadde noen utfordringer - så skjønner jo at det var et sjokk for han og. MEN det var det jo for min del og, det er lett å glemme...

Status nå er litt bedre stemning, men han er ikke med i hverdagen/graviteten (var med på ultralyden, eller ingenting) - men har ytret ønske om å være med på fødselen! Det er HELT uaktuelt for meg for å si det slik, vi jo ha noen som støtter meg der da - ikke han som nå venter på datteren sin. Han begynte faktisk å gråte når jeg sa at jeg ikke ønsket å ha han der, og at det er en beslutning som er opp til meg.
Altså mye følelser, og han er veldig frem og tilbake - med "oss" og tiden nå som jeg er gravid. Ellers kommer han til å være en fin pappa, det har jeg veldig troen på - men aner ikke hva som skjer i vår relasjon- snakkes kanskje en gang hver 2-3 uke nå..
Ikke helt slik jeg så for meg det å vente på å bli mamma for første gang, nei - men jeg er veldig heldig som får denne muligheten <3
 
Nei, det er vi ikke - vært veldig mye rot i disse ukene.. komplisert for å si det forsiktig.
Han og ekskona gikk fra hverandre i fjor pga at de ikke klarte å få barn (2,5 år med prøverør bla) da hun hadde noen utfordringer - så skjønner jo at det var et sjokk for han og. MEN det var det jo for min del og, det er lett å glemme...

Status nå er litt bedre stemning, men han er ikke med i hverdagen/graviteten (var med på ultralyden, eller ingenting) - men har ytret ønske om å være med på fødselen! Det er HELT uaktuelt for meg for å si det slik, vi jo ha noen som støtter meg der da - ikke han som nå venter på datteren sin. Han begynte faktisk å gråte når jeg sa at jeg ikke ønsket å ha han der, og at det er en beslutning som er opp til meg.
Altså mye følelser, og han er veldig frem og tilbake - med "oss" og tiden nå som jeg er gravid. Ellers kommer han til å være en fin pappa, det har jeg veldig troen på - men aner ikke hva som skjer i vår relasjon- snakkes kanskje en gang hver 2-3 uke nå..
Ikke helt slik jeg så for meg det å vente på å bli mamma for første gang, nei - men jeg er veldig heldig som får denne muligheten <3

Ish da. Selvfølgelig kommer det som et sjokk på dere begge. Er så enkelt for mannen som bare kan trekke seg tilbake når han vil. Det kan ikke vi jentene.

Han vil ikke delta i svangerskapet, men forventer å få delta under fødsel? :eek:
Uff, så forholdet er ikke akkurat på plass nei. :meh:
Har dere snakket noe om hvordan dere skal løse det etter fødsel?
Skjønner at dette ikke er enkelt for deg, all cred til deg!! Det blir ikke alltid som vi har sett for oss. Men man kan alltids snu det om til å bli bedre :Heartred
 
Ish da. Selvfølgelig kommer det som et sjokk på dere begge. Er så enkelt for mannen som bare kan trekke seg tilbake når han vil. Det kan ikke vi jentene.

Han vil ikke delta i svangerskapet, men forventer å få delta under fødsel? :eek:
Uff, så forholdet er ikke akkurat på plass nei. :meh:
Har dere snakket noe om hvordan dere skal løse det etter fødsel?
Skjønner at dette ikke er enkelt for deg, all cred til deg!! Det blir ikke alltid som vi har sett for oss. Men man kan alltids snu det om til å bli bedre :Heartred

Ja, han hadde lyst til det - men det skjer jo ikke.. Denne mamma’n aksepterer ikke det ønsket slik situasjonen er [emoji53]

Etter fødsel vil ha være delaktig i livet hennes, hadde jeg syntes det var greit hadde han nok omtrent flyttet inn i starten (bor 3 timer fra hverandre, men han leier hytte her), men han får selvsagt komme å hilse/trille/kose osv - og så må han dra hjem igjen. Han har jo valgt å ikke ha noe relasjon til meg, og da blir det jo slik. Men han gleder seg til å bli pappa da, det er ihverfall hyggelig.

Ja, hvem vet hva fremtiden bringer - men har blitt noen tårer på veien.. veldig glad for at jeg har så gode venninner [emoji173]️
 
Ja, han hadde lyst til det - men det skjer jo ikke.. Denne mamma’n aksepterer ikke det ønsket slik situasjonen er [emoji53]

Etter fødsel vil ha være delaktig i livet hennes, hadde jeg syntes det var greit hadde han nok omtrent flyttet inn i starten (bor 3 timer fra hverandre, men han leier hytte her), men han får selvsagt komme å hilse/trille/kose osv - og så må han dra hjem igjen. Han har jo valgt å ikke ha noe relasjon til meg, og da blir det jo slik. Men han gleder seg til å bli pappa da, det er ihverfall hyggelig.

Ja, hvem vet hva fremtiden bringer - men har blitt noen tårer på veien.. veldig glad for at jeg har så gode venninner [emoji173]️

Nei, det skjønner jeg godt! Hadde aldri i verden kunnet gjort det selv! Men tror nok ikke han ser på det på den måten.

Ser den, blir veldig rart å bo sammen som en familie når det ikke er noe mellom dere.
Men det er jo helt fantastisk at han går det seg til å bli pappa! :)

Gode venner er alfa og omega!! :Heartred
 
Nei, det skjønner jeg godt! Hadde aldri i verden kunnet gjort det selv! Men tror nok ikke han ser på det på den måten.

Ser den, blir veldig rart å bo sammen som en familie når det ikke er noe mellom dere.
Men det er jo helt fantastisk at han går det seg til å bli pappa! :)

Gode venner er alfa og omega!! :Heartred


Absolutt, det er det nok for oss alle - og jeg er veldig takknemlig både for å få muligheten til å bære frem et barn og for vennene mine :)
 
Hvordan går det med deg? Håper ting føles litt lettere nå som tiden har gått og at du og mannen har det bedre!
 
Sender virkelig mange gode varme klemmer til deg <3 Vanskelig å komme med råd i slike situasjoner. Håper du klarer å løse det, og finne den beste løsningen for dere!

Du virker å være ei fantastisk mor for dine 3 andre barn, at du blir ei fantastisk mor for 4 barnet også er jeg ikke i tvil om! Tenk for et heldig barn som får ha så mange søsken! Jeg har 3 søsken selv, og elsker det! Vi delte rom da vi var små. Og har alltid hatt det fint selv med dårlig økonomi, men kost oss over å være mange.

Ville absolutt sagt det til de barna som forstår det og familien, slik at de ikke får høre det gjennom sladder fra andre. Da kan du kanskje bruke dem mer som støtte også gjennom resten av svangerskapet.

Masse lykke til, heier virkelig på deg! Og satser på at det ikke blir prematurt igjen.
 
Back
Topp