Trist avgjørelse- trenger hjelp

Mommy86

Glad i forumet
Da er avgjørelsen tatt...vi skal omplassere vår nydelige hund... Vi har rett og slett ikke mulighet og tid til han, og han fortjener sååå mye mer enn vi kan gi han.

Så trenger deres hjelp!

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg tenker på hvilke medier man skal bruke, hvilke kriterier man kan sette til nye eiere etc?? Vil ikke legge han ut på finn.no, føler det er så mye useriøst der. Vi vil det beste for godgutten vår[:)]

Anyone?

På forhånd takk!

http://www.fod.no/viewPage.php?page=0

http://www.noas-dyreformidling.com/

http://www.binas.no/

http://www.charlottes.no/Omplassering.asp

ORIGINAL: Mommy86

Da er avgjørelsen tatt...vi skal omplassere vår nydelige hund... Vi har rett og slett ikke mulighet og tid til han, og han fortjener sååå mye mer enn vi kan gi han.

Så trenger deres hjelp!

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg tenker på hvilke medier man skal bruke, hvilke kriterier man kan sette til nye eiere etc?? Vil ikke legge han ut på finn.no, føler det er så mye useriøst der. Vi vil det beste for godgutten vår[:)]

Anyone?

På forhånd takk!

off jeg føler med deg!! Vi måtte gjøre akkurat det samme!! [:(] Utrolig trist.. Men jeg vet at han har det utrolig godt der han er nå..

Selv brukte jeg finn.no MEN, jeg møtte folk før jeg gjorde en avgjørelse! Så han er i samme by ennå!!
Jeg var nøye på hvem som skulle få ha min lille go gutt!!

Ellers vet jeg bare om
dyrenett.no

uansett.. MASSE lykke til

Uff så trist [:(]
Hva slags hund er det?

Jeg har omplassert en hund en gang, og det er det verste jeg noensinne har gjort [:(] Tenker på henne den dag i dag. Men det var det riktige å gjøre så.

Nå skal jeg ikke skremme deg altfor mye, men det er veldig mange useriøse der ute. Vet ikke om du husker ei som var i VG for noen år siden. Hun lot som at hun selv skulle ha en hund som ble omplassert, men så solgte hun den like etter at hun hadde mottatt den [&:][&:]
Er veldig mange kyniske og forferdelige folk der ute!

Så vær obs og vær ekstremt nøye på hvem du vurderer til å overta skatten din

Takk for linker...Skal sjekke de[:)]

LinnogMia: Veldig trist, men tror det er det eneste riktige. Takk for god klem[:D]

BølleBella: dessverre mange uærlige mennesker på markedet, så skal være veldig forsiktige!!
Det er en boxergutt på snart 3 år, verdens gladeste, snilleste og lojale gutt.

ORIGINAL: Mommy86

BølleBella: dessverre mange uærlige mennesker på markedet, så skal være veldig forsiktige!!
Det er en boxergutt på snart 3 år, verdens gladeste, snilleste og lojale gutt.

Jeg ville valgt en ung, aktiv gutt. Gjerne en som er skiløper eller fotballspiller eller noe [:D]  (Jeg ville ikke valgt en småbarnsfamilie)
Boxere er helt fantastiske hunder om dem får mosjon og hodetrening [:)]

Uff, sikkert ikke en enkel avgjørelse, nei[:(] Men om det er til det beste for hunden, er det jo det rette[:)]

Jeg personlig hadde ikke hatt noe i mot å bruke finn.no til å annonsere. Men det er 3 ting jeg ville gjort;

1. Kreve en sum penger, og ikke bare litt liksom. Ser at mange voksne hunder omplasseres for latterlig lite penger og det fører nok til mange useriøse kjøpere[:(]

2. Treffe menneskene personlig. Kanskje flere ganger for å se at de passer sammen med hunden og for å la hunden bli kjent med dem før de får den med seg...

3. Kreve litt oppdatering innimellom. Kanskje en SMS eller mail med bilder en gang i blant. Det hadde hjulpet med hvertfall om ikke all kontakt ble brutt.

Man kan også ta kontakt med lokal vetrinær,de vet som regel om både folk og plasser[:D]

Lykke til,uansett hvor vondt det gjør så er det nok det beste for hunden....

Prøv lokalavisa! Jeg ville absolutt ha prøvd å omplassere den til noen i nærheten så du kanskje kunne ha kommet på besøk eller fått lov å luftet den selv en gang iblandt. 

ORIGINAL: LillianneLie

Uff, sikkert ikke en enkel avgjørelse, nei[:(] Men om det er til det beste for hunden, er det jo det rette[:)]

Jeg personlig hadde ikke hatt noe i mot å bruke finn.no til å annonsere. Men det er 3 ting jeg ville gjort;

1. Kreve en sum penger, og ikke bare litt liksom. Ser at mange voksne hunder omplasseres for latterlig lite penger og det fører nok til mange useriøse kjøpere[:(]

2. Treffe menneskene personlig. Kanskje flere ganger for å se at de passer sammen med hunden og for å la hunden bli kjent med dem før de får den med seg...

3. Kreve litt oppdatering innimellom. Kanskje en SMS eller mail med bilder en gang i blant. Det hadde hjulpet med hvertfall om ikke all kontakt ble brutt.

Veldig lurt alle de tipsene[:D] Hadde aldri gitt han bort gratis, eller til noen som ikke ville oppdatere oss om hvordan det gikk. Tenker å sette han bort på prøve først, at nye eiere får 1 mnd prøvetid (eller er det dumt?)...

Vi omplæssere vår kjære gutt (flat) for litt over 3 år siden. La ut annonse via finn.no om omplassering i ett år med muligheter for permanent overtagelse. Vi ble oppringt av en kjempe hyggelig dame etter ett par uker. Vi fikk møte hele familien og de fikk "låne" med seg Doffen hjem for å se om det fungerte. Flater er utrolig aktive og litt krevende så denne familien kunne være perfekte for han siden begge de voksene var tur folk. Han kom hjem igjen glad og fornøyd og etter en uke hadde de bestemt seg og han var helt i 100!!! for å se de igjen da de hentet han :) Han ga uttrykk for att han hadde trivdes hos de :)

Han bodde der i ett år, vi fikk jevnlige oppdateringer osv, og nå bor han fortsatt sammen med familien, han har fått en "lillebror" Dennis, av samme rase. De bor på en gård, får være masse ute på turer og hundetreninger. Jeg fikk møte igjen Doffen i vår og han såg så godt ut. Veltrent og glad.
Så vi var virkelig heldige med å legge ut annonsen på finn.no, men som mange sier finnes det så mye useriøse mennesker det ute!

er nok lurt med prøvetid, for det er jo viktig at hunden trives der den kommer.

vet at noen skriver kontrakt med ny eier, at i løpet av det første halve året kan man komme innom for å sjekke opp hunden, også uanmeldt. kanskje det hadde vært noe. også ville jeg hilst på flere fremtidige eiere, for å velge den dere helst vil.

Back
Topp