sentute84

Flørter med forumet
Da har jo nipt testen vist høy sannsynlighet for trisomi 21, og nå kom svar på morkakeprøve også. Positiv..
De inne på Rikshospitalet har diskutert og vil gjerne ha oss inn til å ta fostervannsprøve også, for å være 100% sikre... Fosteret viser ingen av de markørene de har for å se etter på ultralyd.. Så kanskje derfor. Har gjemt bort alle ultralyd bilder. Orker ikke se på dem....
Idag er følelsene naturlig nok litt overalt. Hjelper ikke at mine foreldre og svigers også er helt knust.. Føler så på at det er min skyld. Og at samboer kan finne seg en som er mye yngre, jeg er endel eldre.. Og derfor min skyld...
Har takket ja til fostervannsprøve, men føler det er liten vits akkurat nå. Litt mørkt! Og vil egentlig bare få tatt abort og bli ferdig med det. Vi er ganske sikker på hva vi vil.. Så det er liten tvil om det. ❤️❤️
 
Kjære, gode deg:Heartpink Dette står ikke på deg alene:Heartpink Alle følelser er lov akkurat nå! Vil bare sende deg masse gode tanker. Dere kommer dere gjennom dette:Heartred
 
Er absolutt lov å kjenne på alt av følelser nå. :Heartred
Sender dere masse varme tanker
 
Sender deg en klem i en vanskelig tid :Heartred Man havner i en boble av sorg og masse følelser, hvor tiden virker til å stå stille, mens de fleste andre rundt bare lever som før og tiden går videre. Ikke tenk på andres sorg, tenk på deg selv :Heartred

Jeg har vært i en lignende situasjon, men det var avvik på UL og negativ NIPT. Det ble svangerskapsavbrudd i uke 14+5(i november 2022).

Bare spør eller ta kontakt om det er noe.
 
Sender deg en stor klem :Heartred Og det er ikke din feil, det må du virkelig virkelig ikke føle på.
 
Tusen takk for alle varme ord.. ❤️❤️
Hadde litt knekken igår, og det kommer nok flere. ❤️❤️ Prøver og ikke tenke på det hele tiden... Men vanskelig også da svigerinne har termin i sommer og så for oss alle sammen at det skulle bli to søskenbarn som var like gamle
Så tur til Rikshospitalet i morra allerede, skal også få snakke med en sosionom etter fostervannsprøve. ❤️
 
Tusen takk for alle varme ord.. ❤️❤️
Hadde litt knekken igår, og det kommer nok flere. ❤️❤️ Prøver og ikke tenke på det hele tiden... Men vanskelig også da svigerinne har termin i sommer og så for oss alle sammen at det skulle bli to søskenbarn som var like gamle
Så tur til Rikshospitalet i morra allerede, skal også få snakke med en sosionom etter fostervannsprøve. ❤️
hvordan går det med deg? :Heartred For en uutholdelig situasjon:Heartred
 
hvordan går det med deg? :Heartred For en uutholdelig situasjon:Heartred
Takk for omtanken ❤️ Det går helt ærlig helt helt helt jævli.. Overlegen på Rikshospitalet mente at det var veldig liten sjanse for at fostervannsprøve ville vise noe annet enn det som har kommet fram til nå. Blir bare enda en bekreftelse. Være sikre på at det er trisomi 21 genfeil... Så kan må abort søknad opp i nemd! Og der kan man møte hvis man vil, altså det forstår jeg ikke at de oppfordrer til når man står i en livskrise. Bare griner, og vil jo egentlig ikke. Men ser ikke for meg livet som mamma slik.. Så håper og få kjapt svar på siste prøven, og gjennomføre abort. Gruer meg så forferdelig til det..... Har heldigvis støtte fra hele familien og venner. ❤️
 
Takk for omtanken ❤️ Det går helt ærlig helt helt helt jævli.. Overlegen på Rikshospitalet mente at det var veldig liten sjanse for at fostervannsprøve ville vise noe annet enn det som har kommet fram til nå. Blir bare enda en bekreftelse. Være sikre på at det er trisomi 21 genfeil... Så kan må abort søknad opp i nemd! Og der kan man møte hvis man vil, altså det forstår jeg ikke at de oppfordrer til når man står i en livskrise. Bare griner, og vil jo egentlig ikke. Men ser ikke for meg livet som mamma slik.. Så håper og få kjapt svar på siste prøven, og gjennomføre abort. Gruer meg så forferdelig til det..... Har heldigvis støtte fra hele familien og venner. ❤️
Full forståelse for det :Heartred Godt du har støtte fra de rundt deg:Heartred
 
Takk for omtanken ❤️ Det går helt ærlig helt helt helt jævli.. Overlegen på Rikshospitalet mente at det var veldig liten sjanse for at fostervannsprøve ville vise noe annet enn det som har kommet fram til nå. Blir bare enda en bekreftelse. Være sikre på at det er trisomi 21 genfeil... Så kan må abort søknad opp i nemd! Og der kan man møte hvis man vil, altså det forstår jeg ikke at de oppfordrer til når man står i en livskrise. Bare griner, og vil jo egentlig ikke. Men ser ikke for meg livet som mamma slik.. Så håper og få kjapt svar på siste prøven, og gjennomføre abort. Gruer meg så forferdelig til det..... Har heldigvis støtte fra hele familien og venner. ❤️
De aller fleste som møter i nemd har en god erfaring med det, husk det. De vil bare vite at du har fått nok informasjon, nok utredning og at ingen presser deg mot din vilje :Heartred

Anbefaler også, selv om du ikke føler behovet nå, at det tas noen pene bilder som legges i journalen din og som du kan få senere, og at det eventuelt tas hånd/fotavtrykk du kan få med deg. Det kan være god hjelp i bearbeidingen senere dersom du om noen år eller i neste svangerskap får en etterreaksjon.
 
Da har dem ringt fra Rikshospitalet og bekreftet...
Sykehuset vi hører til for å gjennomføre abort har også ringt, de sa vi måtte møte til nemd... Holder det lissom ikke at vi er i en vanskelig situasjon Klokka åtte i morra tidlig. Så vi må stå opp klokka seks, da det tar drøye timen å kjøre.... Takk for meg!
 
Da har dem ringt fra Rikshospitalet og bekreftet...
Sykehuset vi hører til for å gjennomføre abort har også ringt, de sa vi måtte møte til nemd... Holder det lissom ikke at vi er i en vanskelig situasjon Klokka åtte i morra tidlig. Så vi må stå opp klokka seks, da det tar drøye timen å kjøre.... Takk for meg!
Så grusomt.. sender gode klemmer din vei :Heartred
 
Hvordan går der med deg etter møtet i dag? :Heartred
 
Nødvendig tablett er tatt. Tilbake på sykehuset fredag for å gjøre meg ferdig siden jeg er i uke 17..

Kan ikke forestille meg hvor tøft det må være. Sender deg varme tanker og håper du blir tatt godt vare på av de rundt deg :Heartred Jeg håper du har kvittet deg med tanken om at dette er din skyld. Det er ingen sin skyld:Heartred
 
Back
Topp