Tripptrapp med nyfødtsete

Er det noen som har erfaringer med Stokke Tripptrapp-stol med nyfødtsetet til?

Vurderer dette i stedet for vippestol, da vi ikke har stor gulvplass på stue/kjøkken. Vi har heller ikke stort nok spisebord til å ha vippestol på bordet ;)

http://www.barnashus.no/stokke-tripp-trapp-newborn-seat-beige.html
Dette her brukte vi veldig mye med forrige. Vippestolen ble minimalt brukt.. Var bare så kjekt å få den lille litt opp i høyden, han ble litt mer "med" på alt som foregikk (kanskje derfor han i en alder av to år er en meget ivrig kokk/ baker??:p). Selvsagt ikke over lengre tid i starten, men dette setet var helt topp altså. Av alt "unødvendig" utstyr vil jeg si at newbornsetet var det absolutt- med god margin- beste kjøpet :)

Jeg tenkte å kjøpe den andre til Stokke. Da er det vippestolen som festes på stolen i stedenfor newborn setet.

Helt topp, vi begynte å bruke den når han var rundt 1 uke gammel og han elsket å få være med når vi spiste :-) Ambefales absolutt :-)

Skal bruke den, denne ganga ja :) siden storebror er litt nyskjerringper. Så tenker jeg at greit å få baby litt opp fra gulvet. Å er jo så koselig når alle kan sitte rundt bordet når vi skal spise ol. Men de første mndene så skal de jo helst ligge flatt. Så blir ikke brukt mye da. Får ligge i vugga å kose seg :)

Min ble utrolig lite brukt med nr 1. kanskje den blir mer brukt med nr 2. men husk at de små ikke skal sitte for mye i alle mulige slags ting (vippestol, bilstol osv). Beste er å ligge på gulvet :)

Jeg brukte aldri nyfødtsetet! Mini sov som oftest ved middag og når han ble tre måneder ville han ikke ligge bakoverlent.. Så vippestolen var uvurderlig! Den kan tas med på badet osv. Mini vokste fort ut av denne også da.. Ved fire mnd satt han i vanlig bøyle på tripp trappen. Ville ikke kjøpt nyfødtsetet på nytt. Hadde kanskje fungert med første som var mye mer laid back;)

Med all respekt for de som har plassproblemer - jeg ville hatt begge deler :-) Vi hadde en stor, gammeldags babykurv i stua med eldstemann, men det tok ikke mange ukene før han nektet å ligge i gulvhøyde når vi spiste middag, han ville være med der det skjedde. Vi kunne med fordel ha kjøpt tripp trapp med nyfødtsete mye før. Vippestolen fylte en litt annen funksjon hos oss, den gynger litt og har vibrasjon så babyen roer seg ned, og den kan tas med på badet så mammaen får dusje i fred og sånn. Men utenom måltider og dusjing etc, brukte vi dem nesten ikke, babyen trenger å ligge mye flatt på gulvet og bruke kroppen sin :-)

Men husk at du trenger ikke ha alt i hus før fødsel, se heller litt an hva dere trenger. Men et tips fra meg er å gjøre litt research på forhånd sånn at dere vet hvilken variant dere skal ha den dagen det blir aktuelt. Ikke sikkert det blir like lett å tråkke rundt i butikker etter at babyen har kommet :-)

Vi hadde newborn Seat til første, og der blir garantert brukt til nr to også. Men ikke i starten.

Kunne ikke vært foruten både Stokke newborn Seat og vippestolen!

Back
Topp