Tripp trapp stoler

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Min mann har fått tak i en tripp trapp stol, men jeg vet ikke merke på den og har kunn sett bilde sv den, får se den etter jobb :)

Men det jeg lurer på, den mangler sittedelen for små barn, så må skaffe den, men er det standardmål på de forskjellige? Eller kan det hende jeg må lete litt? Google utstyr til den stolen og fant mye jeg kunne tenkt meg :)

Slenger med ett bilde, hvis noen kjenner igjen merke, eller vet om utstyret :)image.jpgimage.jpg image.jpg

Tripp trapp er tripp trapp, det er det som er merke. Det finnes en bøyle til denne med en skinreim som festes gjennom det hullet i setet. Dette får du kjøpt i babyutstyr butikker, men er ikke sikker på om alle fører rødt. Da kan du sikkert bestille fra Stokke. :)

Den bøyla med skinnrem er gått ut av produksjon, kan hende noen butikker enda har de på lager, kan være lurt å høre.

Det er kommet et nytt bøylesett, men de passer kun stoler produsert etter mars eller mai 2003. Det er mulig å tilpasse disse til eldre stoler, men har ikke gjort det selv men kanskje noen andre her har det og kan forklare nærmere.

Og det er en Stokke tripp trapp stol du har ja :)

Merket er Stokke tripp-trapp stol.
Har vel kommet flere etter dette, men dette er definitivt en stokke.

Jeg vet det er forskjell på ryggbøylen på de som er produsert før og etter 2003, men vet ikke hvordan det evnt er med setet og hullet.
mulig de vet det i butikker som selger stokke, hvis ikke ville jeg ringt Stokke direkte og spurt dem:)

Jeg vet ikke hvilket år denne er fra da, satser på at den er dra etter 2003 da ;)

Jeg får desse med meg stolen til nærmeste butikk og teste :-P

Jeg vet ikke hvilket år denne er fra da, satser på at den er dra etter 2003 da ;)

Jeg får desse med meg stolen til nærmeste butikk og teste :-P

Kan se ut som den er eldre. Det kan du finne ut ved å måle høyden på ryggbøylene. Den eldre typen er vel 4,5 cm mener jeg å huske. Den nyere er smalere

Stokke tripp trapp stol lever evig, så 10kr er en god pris vi har en hjemme som sikkert nærmer seg 30 år og like fin enda

Stokke tripp trapp stol lever evig, så 10kr er en god pris vi har en hjemme som sikkert nærmer seg 30 år og like fin enda

Bare en runde i dursen, så er den perfekt og klar til bruk :) tenkte å male den, gi den litt av vårt særpreg, men jeg er då dårlig på å bestemme meg for farger :p ser der ann :)

Ser at dette er den eldre versjonen, så de nye bøylene passer ikke. Hør om noen selger de brukt på Facebook eller finn.no. :)

Mulig du får tak i på Finn eller noe. Vi har fremdeles tripp trapp stolen jeg brukte da jeg var liten. Står på hytten og funker like bra nå som for 30 år siden ;) mamma fant ny bøyle på et loppemarked.

Eller bruk en sånn stoffgreie til å feste på vanlige stoler, minimonkey eller den fra designtorget f.eks :) Da spenner du ungen godt fast og trenger ikke bøyle

Du kan bruke newborn seat, du må bare file noen hakk i ryggen :) funket helt greit på stolen som står hos bestemor som er fra da jeg var liten ;)

Back
Topp