Tripp trapp med bøyle, sele eller ingenting?

Cala

Første møte med forumet
Hei dere erfarne der ute. 1,5 år gammel jente sitter i tripp trapp-stol med bøyle, men hater det. Hvis jeg tar bort bøyla, anbefales det å bruke sele eller bare droppe alt? Blir veldig glad om noen kan dele sine erfaringer:)
 
Min hata også bøyla i den alderen. Tok den bort og han falt ned. Satte den på igjen en liten stund før den ble fjerna igjen. Nå går det bra( 2 år). Han hadde også sele i tillegg til bøyla, men de kutta vi ut før bøyla. Han ble så sint. Jeg tenker at du bare må prøve deg fram.
 
For oss funket det veldig dårlig med sele uten bøyle, han ble liksom hengende i sela når han satt urolig. Men, vi brukte bøyle uten sele på det tidspunktet, kuttet ut både bøyle og sele ved 2-års alder. :)
 
Vi startet med bøyle ved seks måneder, hadde en periode med bøyle og sele fra ett år, gikk tilbake til kun bøyle etter noen måneder og så ingenting.

I den alderen hadde jeg prøvd uten bøyle. Det er bare å prøve seg fram.
 
Hei dere erfarne der ute. 1,5 år gammel jente sitter i tripp trapp-stol med bøyle, men hater det. Hvis jeg tar bort bøyla, anbefales det å bruke sele eller bare droppe alt? Blir veldig glad om noen kan dele sine erfaringer:)

Vi slutta med bøyle i den alderen. Øv på at hun klatrer opp og ned selv hver gang dere skal spise :)
 
Mener vi sluttet med bøyle i den alderen, null problem, gikk opp og ned fint selv :)
 
Vi sluttet med bøyle rundt den tiden. Prøvde en gang med sele, men det var håpløst så den ble solgt igjen.
 
Vi sluttet med bøyle rundt den alderen da hun begynte p reise seg for å klatre over bøylen.
Det gikk kjempefint :)
 
Her stuper 2 åringen ned fra tripp trapp stolen når hun vil ned uten bøyle så vi har valgt å beholde den til hun har tålmodighet nok til å gå ned fremfor mageplask
 
Vi har gjort begge deler. Men når han ikke hadde tid til å sitte ved middagsbordet brukte vi sele på. Har originalseler som er feste med det tilbehøret (altså seler som bare går på overkroppen, sett at noen nye har skrittstropp). Og har dratt de over ryggen på stolen også var de forholdsvis stramme. Han greide da ikke å skli ned tripptrappen med sele på. Når de ikke var dratt over ryggen så skled han ned også ble han hengende i selen. Men prøv uten sele og bøyle så finner du fort ut om du må ha sele eller ikke. Eller om bøylen må på igjen :)
 
Hvis barnet sittet fint så kan du fjerne bøylen, men det er en fare for at barnet vil falle ned. Dette vil de jo lære av.
 
Mine har satt uten noenting. Det tok ikke mange dager før de skjønte hvordan de måtte sitte, og gå på og av. Måtte passe godt på i begynnelsen da. Seler når de var på den alderen synes jeg er litt tullete, da kan de lære seg å sitte fint. Prøvde med bøyle på han som var vilter, men han krøp over den, noen som var farligere enn å bare ikke ha noenting.
 
Når mine var 1½år satt de uten bøyle og ofte på egen stol . Sele har jeg aldri brukt . Ungene har sitti i ro.
 
Back
Topp