Tripp trapp m/vippestol eller?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Jeg har begynt å tenke på en ting. Når vi sitter og spiser f.eks så vil jo kanskje barnet synes det er kjipt ikke å være i samme høyde som oss.. Kan jo ikke akkurat sette hele den digre vippestolen oppå spisebordet her heller..

Hva tenker dere å gjøre? Har sett at det finnes en sånn tripptrappstol som man kan montere på vippestol til. Men kun sett Stokke har - så virker ikke som det er "allment" brukt. Har noen forslag eller erfaringer med hvordan dere gjorde det?

Er sånne tripptrappstoler generelt bra? Ser jo helt elendig vonde ut å sitte på? :o
Men husker selv jeg hadde en sånn som liten..

Vi hadde den nye Stokke varianten. Den heter Stokke Steps med en vippestol som kan settes på. Vår sønn har likt den veldig godt. Også stort pluss at man kan sette på spisebrett på stolen når de skal spise selv.

Men synes også jeg har sett at jollyroom selger noen sånne varianter :)

Jeg elsker den originale Tripp trapp fra Stokke, så vi skal ha en sånn. Babysetet får vi låne av ei venninne. Men det er mer bilsete enn vippestol det altså, som skal på den stolen som jeg liker.

Min erfaring er at de "ekte" tripp trapp (altså Stokke sine) er myyyye mer stabile enn de som bare ligner i konsept.
Har jobbet i barnehage, og Stokke sine er definitivt de som er vanskeligst for små barn å velte mens de sitter i dem.

Vi skal ha Stokke tripp trapp, med nyfødt sete, jeg syntes dette er en fin stol da den vokser med barnet og da kan barnet sitte med oss ved middagen fra starten :)

Vi har vanlig Stokke tripp trapp, med newbie setet til :)
Elsker det setet, og ungene koste seg med at lillebror satt ved bordet når vi spiste middag :)

ImageUploadedByBV Forum1443716052.776717.jpg

Og når han var litt større, og skulle ha grøt :)

ImageUploadedByBV Forum1443716107.236602.jpg

Tenkt på det samme. Er jo litt koseligere å sitte sammen med måltider og at babyen ikke sitter på gulvet . Hmmm. Må sjekke muligheten for det :p takk for ett innslag i lommeboka ! ;p

Vi har også Tripp-trapp-stoler og de fungerer utmerket!
Da førstemann var liten, spiste vi ofte i stua og hadde han sammen med oss i sofaen. Derfor brukte vi først tripp-trappen når han kunne sitte i den.

Frøkna vår bruker tripptrapp stolen sin flere ganger om dagen, har pute som passer til for at den ikke skal være så hard og den er helt super! Samme med baby setet, det ble brukt til hun var ca 7 mnd:) skal kjøpe til lillebror også!:)

Vi blir nok både å ha vippestol og stokke sitt babysete. Vippestolen brukes jo ikke bare når vi spiser. Men når vi gjør det, så kan det være greit med babysetet. Vi har tripp trapp fra før, så er jo i såfall bare babysetet vi trenger å kjøpe.

Denne har vi bestilt, syns den var kjempefin og ikke minst praktisk.... 3 i 1 og den kan brukes lenge :)

ImageUploadedByBV Forum1443722443.936805.jpg

Dere som allerede har tripp-trappen til Stokke. Jeg tenker jeg har lyst på en av de med farger, f.eks hvit. Ikke den trefargede. Er det sånn at den malingen fort "skaller av" og det blir stygt eller?

Dere som allerede har tripp-trappen til Stokke. Jeg tenker jeg har lyst på en av de med farger, f.eks hvit. Ikke den trefargede. Er det sånn at den malingen fort "skaller av" og det blir stygt eller?

Neida, de holder seg ganske fint :)
Svigers har en hvit, og den er like fin selv om den er 10 år gammel :)

Jeg har begynt å tenke på en ting. Når vi sitter og spiser f.eks så vil jo kanskje barnet synes det er kjipt ikke å være i samme høyde som oss.. Kan jo ikke akkurat sette hele den digre vippestolen oppå spisebordet her heller..

Hva tenker dere å gjøre? Har sett at det finnes en sånn tripptrappstol som man kan montere på vippestol til. Men kun sett Stokke har - så virker ikke som det er "allment" brukt. Har noen forslag eller erfaringer med hvordan dere gjorde det?

Er sånne tripptrappstoler generelt bra? Ser jo helt elendig vonde ut å sitte på? :o
Men husker selv jeg hadde en sånn som liten..

Vi har kjøpt den nye vrien til Stokke (ikke tripptrapp, men stolben) med vippestol. Du kan bytte ut selve setet ettersom barnet vokser :) ImageUploadedByBV Forum1443769827.565772.jpg

Vi hadde Stokke Tripptrapp til nr 1 (hun bruker den jo enda, men nå uten tilbehør), så vi skal skaffe oss en stol til, og bruke babysetet en gang til. Helt genialt! Mitt har vært på utlån til to andre bebiser mens jeg ikke har hatt bruk for det :) Etter lillegutt, så blir det nok solgt :)

Back
Topp