Er det noen som har startet å bruke baby set (ikke newborn, men neste del) som kan fortelle meg hvilket hakk den nederste platen skal stå på? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
JoBruker enda nyfødtsetet, men skal ikke platen stå slik at babyen hviler beina litt mot den?
JoMen babyen sover og jeg aner ikke hvor lange bein han har hehe..
Takk [emoji16]Min er på tredje hakket fra sitteplaten (andre hakket over stanga) [emoji4]
Joa, hadde bare tenkt til å få mannen til å gjøre det.Får justere når han er våken da [emoji39]
Han satt som en potetsekk [emoji23] så jeg byttet tilbake til newborn [emoji85]
Han satt som en potetsekk [emoji23] så jeg byttet tilbake til newborn [emoji85]
De skal jo sitte når de spiser da, slik at brekningsrefleksen fungerer optimalt. Men bortsett fra det skal de ikke sitte før de setter seg opp selv [emoji5] lillegutt satt som en sekk til å begynne med her også, men sitter mye bedre nå.
På ammehjelpen.no står det:Men tilbakelent går da bra, som i nyfødtsetet eller vippestol. Lille får grøt i nyfødtsetet. I dag prøvde vi en grøt han tidligere har smakt en gang, og ikke likt spesielt. Han brakk seg som bare det, og spyttet ut igjen.
På ammehjelpen.no står det:
• Sørg for at barnet sitter godt opp, han må ikke ligge eller halvsitte i skråstol når han skal spise. I starten er det fint om han sitter på fanget, så har man også god visuell kontroll på hva som skjer.
https://ammehjelpen.no/artikkel/75/Fast-fode
Men på babyverden står det: Mange babyer begynner å få fast føde når de er rundt seks måneder gamle. For at svelgemuskulaturen skal fungere optimalt, skal barnet sitte oppreist. Så før barnet kan sette seg opp selv, er måltid et unntak fra regelen, sier Vågen Bø.
Hun anbefaler da at babyen sitter godt støttet opp, og med fotbrett på stolen. Når babyen skal spise går det også an å la babyen sitte oppreist i armkroken, eller høyt oppe i en vippestol.
https://www.babyverden.no/baby/nar-kan-barnet-sitte/
Leste et annet sted at newbornseat var for bakoverlent, men husker ikke hvor det var. Det viktigste er vel at man følger godt med [emoji4]
Er så enig! Satt langt inne å sette han i stol, men når de sier det går bra så gjør det vel det [emoji4] jeg syns det er vanskelig å mate på fanget, men i stolen funker det kjempefint! Da kan han flytte hodet fremover, bakover og til sidene ettersom hva han ønsker. Og han lener seg mot skjeen og gaper når han vil ha. Også er jo brettet kjempefint til å plaske i vannet han søler [emoji23]Når man faktisk mater babyen tenker jeg det er vanskelig å unngå å se om noe går galt. [emoji14] Matet bestandig eldste i vippestol, men på den mest sittende innstillingen. Lille har fått på fanget nå som vi har vært på ferie, men ellers har han sittet i nyfødtsetet. Kommer til å fortsette med det frem til han er så stor at han sitter stødig selv, og selv om jeg merker han er blitt mye sterkere, så er det enda en stund til han sitter skikkelig.
Men det jeg siktet til var i hovedsak at jeg syns mange setter babyen på gulvet, eller har dem sittende på fanget, når de tydelig er for svake i ryggen til å støtte seg selv skikkelig opp. Generelt det å sitte på gulvet blir jo litt en uvane, den motoriske utviklingen får man jo mest gjennom å ligge på gulvet, og evt. lære å sette seg opp selv.
Min sitter som en prest i tripptrappen sin. [emoji2]
Kjempefornøyd med å slippe å ta situps i newbornseat'et sitt [emoji6]
Er så enig! Satt langt inne å sette han i stol, men når de sier det går bra så gjør det vel det [emoji4] jeg syns det er vanskelig å mate på fanget, men i stolen funker det kjempefint! Da kan han flytte hodet fremover, bakover og til sidene ettersom hva han ønsker. Og han lener seg mot skjeen og gaper når han vil ha. Også er jo brettet kjempefint til å plaske i vannet han søler [emoji23]
Ellers er det gulvet for alle penga [emoji5] blir også ligging på fanget. Og lesestunden skjer liggende for begge to.
Min sitter som en prest i tripptrappen sin. [emoji2]
Kjempefornøyd med å slippe å ta situps i newbornseat'et sitt [emoji6]