Tripp trapp babyset/newborn

Reana

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Juligull2021
Vi har en liten på rett 4 mnd som nå har begynt å få smake mat. Det går veldig bra så langt. Vi ventet med å kjøpe tripp trapp stol da vi tenkte at vi ikke kom til å få bruk for det før hun evt kunne bruke babysettet. Nå får hun grøt i vippestolen og det er jo greit, men med en aktiv frøken er jeg glad vi har to trekk til den :P Er det totalt bortkastet å kjøpe newborn nå, skal vi vente til hun kan bruke babysettet?

Hvor lenge har dere brukt newborn og når gikk dere over til babysettet?

Vi hadde ikke newborn, brukte vippestol eller satt på fanget til hun kunne sitte selv i babysetet.

Se om du får tak i brukt? Kjøpte brukt til vår når han var 4mnd, for tenkte det samme som deg, men synes det ble litt styr med vippsestolen, mye gris bla :p solgte det til samme pris, etter at niesa vår lånte det i 7mnd ;) betalte 300kr tror jeg
Tok i bruk babyseat når han var 6/7 mnd.

Se om du får tak i brukt? Kjøpte brukt til vår når han var 4mnd, for tenkte det samme som deg, men synes det ble litt styr med vippsestolen, mye gris bla :p solgte det til samme pris, etter at niesa vår lånte det i 7mnd ;) betalte 300kr tror jeg
Tok i bruk babyseat når han var 6/7 mnd.
Ja, det blir fryktelig mye gris i vippestolen og den blir brukt en del ellers også. Skal tråle finn og facebook i kveld! ;)

Skal dere ha flere hadde jeg kjøpt new born setet. Hvis ikke hadde jeg heller lagt trekk ved å klippe hull i noen håndklær eller dekt stolen godt med gulpekluter. Vi bytta til baby sete ved rundt 6 mnd og kommer til å gjøre det med lillesøster på 4 mnd også. Og det blir gris innen born sete også så vi har dekt toppen av sete med gulpeklut :P

Hvis dere skal ha flere barn ville jeg vurdert å kjøpe newborn setet hvis ikke hadde jeg droppet det for den korte tiden det er i bruk. Hva med å legge et håndkle i vippestolen så kan dere bare bytte håndkle etter måltider!

Om det blir flere er vi enda ikke helt sikker på, så får nok bare kamuflere vippestolen så godt vi kan enda. Etter å ha gjennomsøkt fb og finn er det ingen i nærheten til en ok pris.

Vi brukte Newborn-setet hver dag når vi spiste middag fra sønnen vår var nyfødt, og så til hvert måltid da han begynte med smaksprøver da han var fire mnd. Vi byttet til Baby set da han var syv mnd. Jeg synes det absolutt var verdt det for syv måneders bruk, men siden det er vanskelig å få tak i brukt der du bor, er det kanskje ikke verdt det for to-tre måneder. Er det kanskje noen du kjenner du kan låne det av?

Vi brukte Newborn-setet hver dag når vi spiste middag fra sønnen vår var nyfødt, og så til hvert måltid da han begynte med smaksprøver da han var fire mnd. Vi byttet til Baby set da han var syv mnd. Jeg synes det absolutt var verdt det for syv måneders bruk, men siden det er vanskelig å få tak i brukt der du bor, er det kanskje ikke verdt det for to-tre måneder. Er det kanskje noen du kjenner du kan låne det av?
De jeg kjenner som har Newborn har barn i samme alder så det blir nok vanskelig. Men enn så lenge går det greit med vippestolen så lenge den er polstret med gulpekluter :)

Da fikk vi tak i et pent bruk Newborn etter jeg la ut annonse på lokal fb side! Hurra :D

Back
Topp