På den amerikanske appen min står det at jeg nå har begynt på tredje trimester i uke 27! Men på norske sider finner jeg at tredje trimester begynner i uke 29? Er det så forskjellig hva man praktiserer?
-Fra appen-
-Fra appen-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja og at uke 29 er fra 28+0 er også ganske forvirrende syns jeg! Jeg er i uke 28 jeg nå da, men er jo 27 på vei (27 fullgåtte uker) Forvirra!Er nok ganske ulikt ja... Svangerskap rundt om i verden er jo ikke engang like lange..
Jeg regner fra uke 29 (28+0)
Sent from my iPhone using BV Forum
Ja og at uke 29 er fra 28+0 er også ganske forvirrende syns jeg! Jeg er i uke 28 jeg nå da, men er jo 27 på vei (27 fullgåtte uker) Forvirra!
-Fra appen-
Ha ha godt vi er fler!Like forvirret som deg jeg og![]()
JeppHa ha godt vi er fler!
Jeg skal på 28 ukerskontroll 28+1Det er jo egentlig i uke 29 det da?
-Fra appen-
Alle gangene jeg har vært hos jm eller lege har jeg vært en uke for sent jeg daJeg skal og på JM time i uke 27 mens jeg er 26+2 den dagen![]()
Ja det vet jeg. Ikke rart man blir forvirret vettu!I norge regner man med ulike lenger på svangerskapet. Riktignok bare noen dager, men likevell
Men helsevesenet regner uke 28 som 28+0 til 28+6. De sier ikke at man da er i uke 29. Så det er sånn sett rett at du er på kontroll sånn som du beskriver. Men når det er sagt, ble det kluss med å være på kontroll i "rett" uke etter UL og termindato ble flyttet.Ha ha godt vi er fler!
Jeg skal på 28 ukerskontroll 28+1Det er jo egentlig i uke 29 det da?
-Fra appen-
Oookei, nå ble ikke terminen min flyttet, så det er ikke noe kluss der for min del.Men helsevesenet regner uke 28 som 28+0 til 28+6. De sier ikke at man da er i uke 29. Så det er sånn sett rett at du er på kontroll sånn som du beskriver. Men når det er sagt, ble det kluss med å være på kontroll i "rett" uke etter UL og termindato ble flyttet.
Nei, hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskeligJa det vet jeg. Ikke rart man blir forvirret vettu!
-Fra appen-
Jeg har inntrykk av at det er de færreste som går igjennom et helt svangerskap og på kontroll akkurat når de "skal". Ble første gang kluss når jeg ble flyttet 4 dager på UL ift termin, og nå blir det kluss pga at jeg er på ferie når jeg skulle hatt "uke 28" kontrollen. Så nå blir det faktisk 7 uker mellom kontrolleneFor meg blir det kluss uansett nå i ferietida. Skal til legen når jordmor har ferie, men så fikk jeg legitime en uke "for tidlig". Jaja, det går vel greit
Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Helt enigTror de ukene for kontroller er ganske veiledende altsåkanskje litt mer nøye heeelt de siste ukene (men om man er på kontroll i uke 37 og 39 i stedet for 36 og 38 går nok det helt bra)
Hos meg er det hvertfall sånnTror de ukene for kontroller er ganske veiledende altsåkanskje litt mer nøye heeelt de siste ukene (men om man er på kontroll i uke 37 og 39 i stedet for 36 og 38 går nok det helt bra)
![]()