Trillinger!!

MSV

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg og min kone var på tidlig ultralyd sist torsdag (uke 6+1), og fikk høre tre(!!) ulike hjerteslag. Vi er overlykkelig, men også redd for alt som kan gå galt på veien. Noen som har erfaring med svangerskap med tvillinger, trillinger eller flere?

Gratulerer så masse :) desverre ingen erfaringer

gratulerer! Å vente trillinger er veldig spesielt.
Dere har en spennende tid framover.

Gratulerer! Dere får vel super oppfølging tenker jeg. Lykke til <3

Å, ikke erfaring, men må bare ønske dere 3x3 gratulerer, hurra og lykke til :-)

Wow, gratulerer :D en om gangen her, så ingen erfaring, men lykke til!!

Gratulerer så mye! ❤
Jeg har en venninne som er mamma til trillinger (3 gutter). Moren er selv tvilling.:)

Jeg har óg tvillinger. ❤
Hadde til tider et tøft svangerskap med bl.a sykelig svangerskapskvalme/hyperemesis gravidarum i de 3 første mnd. Hadde et fint svangerskap de neste 4 1/2 mnd og fikk svangerskapsforgiftning den siste mnd.
Tvillingene ble født med keisersnitt ca 12 dager før termin. ❤

Last edited:
Gratulerer så mye! ❤
Jeg har en venninne som er mamma til trillinger (3 gutter). Moren er selv tvilling.:)

Jeg har óg tvillinger. ❤
Hadde til tider et tøft svangerskap med bl.a sykelig svangerskapskvalme/hyperemesis gravidarum i de 3 første mnd. Hadde et fint svangerskap de neste 5 mnd og fikk svangerskapsforgiftning den siste mnd.
Tvillingene ble født med keisersnitt ca 12 dager før termin. ❤

Godt å høre at det går bra for folk. Fikk stort sett bare beskjeder som gjorde oss beskymret hos gynekolog (privat) og fastlege. Ny kontroll hos gynekolog førstkommende torsdag (7+1) for å få bekreftet at det fortsatt er hjerteslag hos alle, før vi blir henvist til KK.

Håper så inderlig at det ordner seg!

Ekstremt vanskelig å finne god informasjon om svangerskap med flerlinger på nettet også, så godt å høre at det finnes folk som får det til!

Gratulerer så mye! Regner med dere er i en liten skrekkblandet fryd etter denne beskjeden:)

Nå er ikke jeg flerling foreldre, men har lest mye og snakket mye med de som er det så kanskje jeg kan komme med noen tips:-)

Som noen over her skriver så er det mange kontoer med trillinger på instagram og jeg har også litt inntrykk at de har oppsøkt hverandre litt og «hjulpet» hverandre litt med deøing av info etc. Bla annet (triplets with triplets) er et norsk par som nylig fikk trillinger og hun har også skrevet blogg under graviditeten og i tiden etter:) kanskje dere kan oppsøke bloggen, mulig det gir dere noe hjelp eller innblikk i svangerskap og hverdag med trillinger:)

Vet noen andre som fikk trillinger, de ble født i uke 26 så det var mange tøffe uker/ mnd på nyfødtintensiven hvor barna rett og slett kjempet for livet. Og det vet jeg var veldig tøft for foreldrene. Men de hadde mentalt forberedt seg litt på det siden de også ble advart om det. Ifbm høyere risiko for prematur fødsel hos flerling fødsler. Alle barna overlevde og har det kjempe fint i dag, det gjennstår litt enda å se om de kommer til å få noen ekstra utfordringer senere i livet pga prematur fødsel, men foreløpig ser det ut som de kan ha sluppet unna de mest alvorlige tingene i alle fall:) virker allerede som de barna har kjempe glede av hverandre selv om de bare er rundt 6 mnd gammel korrigert alder:) ligger å koser/ holder rundt hverandre:Heartred

I programmet helene sjekker inn på nrk nett tv kan man se en episode hvor hun er på nyfødtintensiven, den kan gjerne gi et lite innblikk i hvordan det kan være, kanskje det kan mentalt forberede dere litt på en slik eventualitet:)

Når det gjelder det økonomiske får man mange steder tvilling rabatt og eller en samlerabatt, feks på barnas hus har de rabatter når man handler for over 10 000. På tvilling.no kan man også melde seg inn å få rabattkoder etc når man skal handle inn utstyr. Ellers fant vi mye flott på finn til en billig penge, og arvet mye:-)

Ønsker dere masse lykke til!:-)

Gratulerer så mye. Er nok helt utrolig spesielt å vente tre på en gang. Krysser fingrene for at alt går bra i svangerskapet og tiden etter og ønsker dere masse lykke til! ❤

Wow! Gratulerer!
Forumet har eit eiget underforum for tvillingforeldre, kanskje nokon der inne har erfaringar? :)

Back
Topp