Trilletur :)

Pernille88

Betatt av forumet
God morgen :) tenkte oss på første trilletur idag og lurer på hva dere har på disse nyfødte i vogna? Har skikkelig vinterpose til henne (voksi). Hun ble født på tirsdag, så veldig nyfødt om det har noe og si :p
 
God morgen :) tenkte oss på første trilletur idag og lurer på hva dere har på disse nyfødte i vogna? Har skikkelig vinterpose til henne (voksi). Hun ble født på tirsdag, så veldig nyfødt om det har noe og si :p
Jeg bruker enten bomull eller tynn ull innerst, litt etter været. Så har jeg på henne hjemmestrikket ulltøy (bukse, jakke, votter og tøfler), samt nøstebarn ullue. Har vognpose + et tynt strikketeppe over den.
 
Kommer litt an på hvor kaldt det er der du bor. Her er det rundt 4 grader. Min gutt er 6 uker og jeg bruker bomull innerst og pakker han inn i et Lanullva teppe. Han ligger i en tjukk Voksi bilstolpose da jeg syns den passer bedre til han nå enn de store vognposene. Har også på tynn ullue og tynne ullvotter :) Han holder seg god og varm, og dersom han fremdeles sover når vi kommer hjem er det bare å åpne posen og teppet slik at han ikke blir for varm mens han sover i gangen (har ikke mulighet til å ha vogna ute pga så sykt mange katter i gata).

Prøv deg litt frem, kjenn etter temperaturen i nakken underveis. Jeg har alltid med et ekstra ullteppe for noen ganger kan det være litt vanskelig å beregne hvor kaldt det egentlig er. Kos deg med trilleturen :)
 
Jeg har brukt en tynn ull heldress, sokker, ullsokker, strikket genser, votter og lue. Samt voksipose med saueskinn under. Det har passet fint temperaturmessig for han 12 dager gamle karen her :) Har for sikkerhetsskyld også lagt et hjemmestrikket ullteppe nederst i voksiposen om det skulle vært behov for det.

Vært mellom 1-5 gr ute.
 
Har lammeskinn og voksipose.
Har følt meg litt frem, har det vært veldig mildt har hun bare fått lue og votter på.
Nå er det kjøligere, 0-5 grader. Da har jeg lillelam dress utenpå klærne. Og hatt på ullsokker.

Ved minusgrader har jeg med storesøster pleid å ha to lag ull, lue, votter, hals, sokker. Da har hun sovet veldig godt i ned til -10.
 
Back
Topp