Trilletur

Sib

Betatt av forumet
Når tar dere deres små ut på trilletur i vogn? Min sønn er 11 dager gammel men vi har fortsatt ikke vært utenfor huset foruten ut til bilen. På barsel sa de vi kunne vente noen uker mens jordmor-hjem tjenesten mente det var greit så lenge det ikke var minusgrader.

Og annet førstegangs-spørsmål.. Hva klær dere på baby på trilletur? Tenkte ullbody, ullbukse, ullsokker og god lue oppi en voksi pose. Er det lite? Bor forøvrig i Bergen, hvor det i dag er nydelig vær og -4.

Her fikk vi beskjed om at 10 minus var litt mye, men noen få minus var greitt. Så lenge det ikke er mye kald vind. Men snuppa her er bare en uke gammel, så vi har ikke turt oss ut i kulden ennå :-) men når vi kommer så langt så tenker jeg ullbody, strømpebukse og heldress nedi voksiposen er helt innafor :) og lue da :)

• Liker
Reactions: Sib
Har en 14 dager gammel en her. Er ute og triller korte turer så lenge det ikke er under -10 eller mye vind. Har vært på 2 turer hittil. I dag er det -8 og vi tenker oss en kort tur ut. Har på ullbukse og ullbody, ulljakke, ullsokker, ullvotter og ull-lue. Han ligger oppi dunpose med lammeskinn i ryggen. Har ullpledd over denne og så vogntrekket. Da holder min seg akkurat passe god og varm. Passer på i nakken veldig ofte og at hendene ligger godt inni posen :)

• Liker
Jeg hadde ikke vært redd for å ta bebyen med meg på trilletur i -4, og nydelig vær. Kan gjøre godt for begge det:)

• Liker
Bor i Bergen selv og idag hadde jeg nok ikke nølt med å ta babyen ut, det er jo helt vindstille og nydelig vær og ikke så altfor kaldt, tror det vil gjøre godt for både mor og barn:) Bare ta godt med klær på:)

• Liker
Jeg har ikke turt å dra ut på trilletur ennå. Mest redd for at han skal puste inn for kald luft, ikke fryse. Så jeg venter til neste helg da er det plussgrader. Vil ikke risikere at han skal bli syk når det uansett snart blir plussgrader. Men gleder meg kjempe masse til trilletur! :D

• Liker
Bor i Bergen selv og idag hadde jeg nok ikke nølt med å ta babyen ut, det er jo helt vindstille og nydelig vær og ikke så altfor kaldt, tror det vil gjøre godt for både mor og barn:) Bare ta godt med klær på:)

Var ute en liten tur nå å kan skrive under på at det gjorde godt for sjelen! :) gutten lå varmt, lunt og godt pakket inn:)

Back
Topp