Trillepike?

SillyDilly

Forumet er livet
Søsteren min på 11 som bor hos oss har mast i 1 uke nå om at hun og venninnen vil ta med Olivia (8mnd) på trilletur. Hadde dere syntes at dette var greit? Og hvor lenge kan de være borte/hvor langt kan de gå?

ORIGINAL: Froskegele

Det kommer helt an på jenta..

Hmm, hun er veldig flink med barna og har f.eks hentet sønnen min på 4 i barnehagen - den er 5 min unna da. Men hun kan være litt distre, og hvis hun f.eks sitter i bilen når jeg løper inn på butikken så kan O gråte når jeg kommer ut og jeg ser at hun på en måte kaster seg over O når jeg kommer for å få det til å virke som om hun har gjort noe for at hun skal slutte å gråte, men som sagt ellers er hun veldig fflink, og O er veldig flink i vogna, sjelden grinete. Men ja! Er litt usikker

ORIGINAL: SillyDilly

Hmm, hun er veldig flink med barna og har f.eks hentet sønnen min på 4 i barnehagen - den er 5 min unna da. Men hun kan være litt distre, og hvis hun f.eks sitter i bilen når jeg løper inn på butikken så kan O gråte når jeg kommer ut og jeg ser at hun på en måte kaster seg over O når jeg kommer for å få det til å virke som om hun har gjort noe for at hun skal slutte å gråte, men som sagt ellers er hun veldig fflink, og O er veldig flink i vogna, sjelden grinete. Men ja! Er litt usikker

Hmmm, usikker.. Tror kanskje jeg hadde latt henne trille en liten tur først, og så heller økt på etterhvert hvis det fungerte bra..

ORIGINAL: SillyDilly

Det høres ut som en ide. Så har hun jo mobiltlf også så jeg kan jo ringe å sjekke opp at alt går bra! :)

Hmmm, usikker.. Tror kanskje jeg hadde latt henne trille en liten tur først, og så heller økt på etterhvert hvis det fungerte bra..

Det er det bare du som har svar på .. [:)] Du må bare føle på hva du er komfortabel med. Det er du som kjenner jentene dine..

Men trillepike er iallefall veldig greit å ha, og det er veldig greit å begynne tidlig slik at barnet blir vant med trillepiken og det å gå fra mor.. [;)]

Lykke til med valget!

Jeg hadde sagt nei... Men tror muligens jeg er litt hønemor på det området! [:)]

Jeg trillet ofte min lillesøster på lange turer da jeg var rundt 10.. hun sov i vogna mesteparten av turen, og det var aldri noe problem i det hele tatt.

du må jo kjenne på det selv..
men jeg hadde såfall sagt at det ikke var låv å ta o ut av vognen da?...

Da er de på trilletur, de skulle holde seg i nærheten og ikke ta henne opp![:)]

Back
Topp