Trille ute når det er kaldt

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Siden baby ikke skal sove ute ved kaldere enn -5- -10 Kan man ikke trille heller da? Hundene må ha tur uansett liksom...

Er vel -10 som er grensa, men det er det vel ingen steder enda? Kommer an på alder på babyen også.

Vi var ute korte turer i under -10 når vi måtte, men da var jo min bikket 6 mnd (har og hund, og mann som tidvis er mye borte, og ingen til å være barnevakt). Ellers forholdt vi oss til opplevde -10. Men vi brukte ikke vogn da, bar i bæretøy og siden vi delte en stor jakke og lille satt inntil meg ble jo lufta litt oppvarmet mellom oss. Var jo ikke de lengste turene, men litt måtte vi ut. Vogn vil jo bli litt det samme, er jo skjermet, men greit å følge med på temperaturen :)

Her har jeg trillet nesten uansett temperatur. Tror det kaldeste var -17 i vinter. Da viste termometeret nedi vogna at det var -8. Gikk ikke de lengste turene og drakk posen godt oppunder ansiktet. Temperaturen i seg selv kan være litt misvisende for -17 og vindstille kan være varmere enn -7 og vind. Også må man selvsagt ta hensyn til barnets allmentilstand.

Her har jeg trillet nesten uansett temperatur. Tror det kaldeste var -17 i vinter. Da viste termometeret nedi vogna at det var -8. Gikk ikke de lengste turene og drakk posen godt oppunder ansiktet. Temperaturen i seg selv kan være litt misvisende for -17 og vindstille kan være varmere enn -7 og vind. Også må man selvsagt ta hensyn til barnets allmentilstand.

Signerer dette.
Så er det også ett poeng at når barnet trilles så følger man ofte mer med på barnet, enn hvis det sover utenfor i vogna.

Mitt barn viste det seg at hadde astma, dette fant vi ut bes at hun alltid slet med pusten når det var kaldt. Hadde henne minst mulig ute i minusgrader..

Er jeg hjemme alene må jeg nok raskt ut med hunden (og da Leah) tross -20 som det innimellom er her. Men da blir det i bæreselen med bærejakke + ull under.

Vi var ute i vinter (novemberbarn) og da fikk jeg klarsignal av helsesøster om at -12 og vindstille var greit, så lenge det var lunt i vogna, og jeg gjorde klart den med baby oppi inne :)
Hadde da på 1 lag klær (tynn og tjukk ull) dunpose, vindtrekk og solbeskyttelsen ute (for å skjerme mest for evt vind og lys), det syns helsesøstra vår var bra nok :)
Jeg hadde en baby som ikke sov annet enn da vi gikk turer, så måtte være ute i 2-3 timer av gangen hver dag :)

Back
Topp