Trille tur i kulde

-10 grader har jeg hørt.. Men det kommer jo sikkert an på alder på barnet, og hvor lenge du har tenkt å være ute :-)

-10 effektive kuldegrader. Så kan gå fint i i noen grader kaldere siden babyen ligger i vogn. Men er det -5 og blåser fælt så kan det også være for kaldt. Jeg hadde min 6 mnd gamle datter i pulk med solbeskyttelse i - 14 vindstille og sol. Var den eneste dagen den vinteren ( var på hytta i permisjon) vi kunne gå ut pga været.

-10 effektive er grensen vår.
Den opererer de med for de minste i alle barnehagene her også. :)

Det er jo gjerne varmere nedi vogna med saueskinn, vognpose osv, men husk at luften kan være for kald selv om babyen er varm på kroppen. :)

Takk for svar:)
Minus ti grader har jeg igså hørt, derfor evig dilemma...
Sikkert et teit spørsmål, men hva menes med effektive?

Last edited:
Når lufta babyen puster inn og får på huden i ansiktet er mer enn minus 10. Dvs at du må måle inne i kallesjen.

Når lufta babyen puster inn og får på huden i ansiktet er mer enn minus 10. Dvs at du må måle inne i kallesjen.
Takk! Syns det har blåst noe helt grusomt i dag i tillegg til at det har vært kaldt, så trilleturene får bare vente inntil videre.

Takk! Syns det har blåst noe helt grusomt i dag i tillegg til at det har vært kaldt, så trilleturene får bare vente inntil videre.

Men det blåser jo ikke nedi vogna da, regner jeg med? :) blir lunere der. Ikke så kult for de voksne å gå noe særlig tur heller da, om det er sånn vær. :p

Jeg har vært ut i kaldere vær enn -10. Skjermen på vogna kan trekkes ekstra langt ned, så d blir lunt og godt, og jeg sjekka temperatur med å bare stikke handa inn å kjenne. Var stor forskjell inni vogna og utenfor, var nok værre for meg å være ute i sånn vær enn d var for snuppa! :)

Min er 7 uker nå. Jeg triller ikke dersom det er 9-10 kuldegrader eller mer, eller dersom det er vind eller tåke [emoji4]

"Ekstremkulde" varte ikke i så mange dager heldigvis. Holdt meg innendørs og brukte sjal på den lange soveøkten:-)

Jeg trillet ute i -23 grader, det var kun noen få minus innunder kalesjen, og babyen var ikke kjølig på kinnene engang. Han var behagelig varm på resten av kroppen, han var vel mellom 5-7 uker gammel når temperaturen ble så lav.

Back
Topp