Trille i kulda i sittedelen

Iceicebaby

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvor mange minusgrader er det greit å trille tur i til vinteren nå som vi bruker sittedelen hvor ansikt, hender osv er mer eksponert for kulda enn i liggedelen?
 
Sniker
Mitt tips det er å ha over regntrekk selvom det ikke regner, da når ikke vinden like lett inn. Og balaclavaluer, vinterpose som du kan snøre igjen rundt hode etc. Ellers har vi holdt oss inne med minus 10-15 grader :)
 
Hvor mange minusgrader er det greit å trille tur i til vinteren nå som vi bruker sittedelen hvor ansikt, hender osv er mer eksponert for kulda enn i liggedelen?

Kommer nok litt an på klimaet der du bor. Noen steder er det rått og fuktig, så minus 5 er beinkaldt mens andre steder med innlandsklima er -15 som -10 et annet sted. Det er vel rundt -10 som er tommelfingerregelen. Vi har isåfall kun hatt korte trilleturer under -10 her når baby har vært over 6 mnd.
Ved iskaldt vær har jeg gjerne disse tingene i vogna
Har saueskinn nederst
Vinterpose/dunpose
Ullteppe på babyens bein inni posen, etter innsovning drar jeg teppet opp så det luner rundt de delene av overkroppen som er kuldeeksponert
Balaclava eller hals+lue på baby, ullsokker og votter. Tykk ulldress eller type ullfleecedress. Ullundertøy innerst.
Skal vi være ute lenge og jeg er usikker, har jeg også en varmeflaske med varmt vann nederst i fotenden på vognposen. Da er det som regel godt og varmt inni der lenge.
Ved sur vind har jeg på regntrekk, eller du kan kjøpe et stormtrekk til å ha over beina. Et tykt ullpledd som feks rørospledd over posen vil også skjerme en god del. Dersom det ikke finnes stormtrekk til vogna di, har easygrow et som passer de fleste vogner.

Men jeg håååper ikke det skal bli minusgrader og behov for alt dette riktig enda :hilarious:
 
Bra og grundig forklart av Veivalsa (som alltid! :)) -skulle bare skyte inn at Yr har sånn funksjon hvor det står hvor kaldt det føles som. Minus 5 kan jo fort føles som minus 12 om det er kjempesur vind. Ikke dumt, -brukes hyppig på jobben (barnehage) hos oss i alle fall!
 
Back
Topp