Trille,eller lett vogn?

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Hei ;) Vi trenger en trille eller en lett vogn som skal brukes blant annet på ferietur til syden. Den må være lett å legge ihop,og ikke ta så mye plass. Er det noen som har gode tips til vogn? Må også kunne legges godt bakover,mini er 9 mnd når den skal brukes første gang ;)

Hei ;) Vi trenger en trille eller en lett vogn som skal brukes blant annet på ferietur til syden. Den må være lett å legge ihop,og ikke ta så mye plass. Er det noen som har gode tips til vogn? Må også kunne legges godt bakover,mini er 9 mnd når den skal brukes første gang ;)
Quinny zapp xtra2.
Vi reiser en del. Å så langt er det den vogna jeg vil foretrekke. Skal bruke den når vi reiser til Barcelona i høst.
Da er mini 3 mnd.
Vi brukte også vanlig quinny zapp til vesla.. Det eneste jeg savnet på den var liggestillingen. Men den får du med quinny zapp xtra2

Quinny zapp xtra2.
Vi reiser en del. Å så langt er det den vogna jeg vil foretrekke. Skal bruke den når vi reiser til Barcelona i høst.
Da er mini 3 mnd.
Vi brukte også vanlig quinny zapp til vesla.. Det eneste jeg savnet på den var liggestillingen. Men den får du med quinny zapp xtra2

Takk for tips,kjekt med video ;) Bruker du pram pack når du reiser med fly?

Hvordan er den i høyden (håndtakene)? Ser så lave ut på videoen.

Jeg stemmer for sportsvogn:) Mye deiligere å trille, og deiligere for barnet. Selv skal vi ha med bagdelen på vår Simo når vi skal reise til fredag. Da vet vi at minsten kommer til å sove godt som vanlig.

Men på neste tur skal vi ha med City Cross. Skal bytte til den når vi kommer hjem om to uker.

Vi kjøpte først en "byvogn" med to svingbare forhjul til ferieturer. Et år senere var hun såpass stor at vi ikke gadd drasse på den lenger (og vi var ikke så veldig fornøyde med den), da kjøpte vi paraplytrille. I tillegg hadde vi en Emmaljunga Citycross til hjemmebruk som var veldig tung å ta med på ferie, den ble vel bare med på én tur, til Tromsø i januar da hun var 5 mnd, da ville ingen annen vogn funket uansett ;)

Nå til neste beholder vi bare CityCrossen, og så har jeg tenkt til å kjøpe en Babyjogger City Mini 4hjuls til å ha liggende i bilen, og til ferieturer. Den er lettere og slår seg sammen til mindre enn den skranglete byvogna vi hadde, pluss at den har bedre solskjerming. Og med bilstoladapter kan vi hive bilstolen på den uten å demontere hele vogna som vi måtte med CityCrossen, da føltes det enklere å bare legge henne i vogna.

Vi har Babyjogger City Versa. ELSKER den vogna!!!

Den er god nok til å bruke som sportsvogn hjemme, og nett nok til å ha med på ferie. Hadde den med til syden i fjor.

Sittedelen er formet ergonomisk slik at man kan ha ganske så små babyer i den når den tippes bak. :)

Et stort pluss er at du kan ha barnet mot deg. I tillegg har den supergod kalesje og svær handlekurv under. :D

Vi har baby jogger city lite(ikke elite). Kjempe fornøyd med den, trykker på en knapp og drar i et håndtak, så er den helt flat :) lett og enkel, og god kalesje mtp syden da, og sol! Vi bruker den som vanlig vogn til 2åringen.!

Vi har Babyjogger City Versa. ELSKER den vogna!!!

Den er god nok til å bruke som sportsvogn hjemme, og nett nok til å ha med på ferie. Hadde den med til syden i fjor.

Sittedelen er formet ergonomisk slik at man kan ha ganske så små babyer i den når den tippes bak. :)

Et stort pluss er at du kan ha barnet mot deg. I tillegg har den supergod kalesje og svær handlekurv under. :D
Så artig å høre om flere som har den vogna!
Jeg har samme vogn (med bag til min nyfødte) og er superfornøyd! Genialt patent på sammenslåingen som kan gjøres med ei hånd.

Men til reise er den i tyngste laget hvis man skal pirke på noe.

Jeg har bestillt en Chicco Urban som jeg håper oppfyller disse kriteriene. Skal hente den på postkontoret senere i dag, så da får vi se om den holder mål. Jeg liker i hvert fall at man kan bruke den både som bag- og sportsvogn, og at den kan snus begge veier, også ser den liten og nett ut uten at den virker skranglete. Men dette er på bilde da, det gjenstår å se om den står til forventningene ;)

Så artig å høre om flere som har den vogna!
Jeg har samme vogn (med bag til min nyfødte) og er superfornøyd! Genialt patent på sammenslåingen som kan gjøres med ei hånd.

Men til reise er den i tyngste laget hvis man skal pirke på noe.
Jeg synes den er perfekt på reise, må likevel pakke i prampack slik at man får igjen på forsikringa hvis noe skulle skje med vogna. ;)

Jeg så på alle med raklete paraplyvogner på brostein, hvor barna satt og rista, de hadde heller ikke skikkelig sovestilling og fotstøtte. Tenkte med meg selv at heller ei solid vogn på ferie hvor barnet sitter og sover komfortabelt, enn at den skal være så himlade lita.

Man bærer jo ikke så mye rundt på vogna uansett. ;)

Jeg har bestillt en Chicco Urban som jeg håper oppfyller disse kriteriene. Skal hente den på postkontoret senere i dag, så da får vi se om den holder mål. Jeg liker i hvert fall at man kan bruke den både som bag- og sportsvogn, og at den kan snus begge veier, også ser den liten og nett ut uten at den virker skranglete. Men dette er på bilde da, det gjenstår å se om den står til forventningene ;)
Hei ;) Hvordan gikk det?

Hei ;) Hvordan gikk det?
Tja, er relativt fornøyd i hvert fall. Den er veldig lett å legge sammen, og tar liten plass. Får fint plass til den ved siden av hundeburet i en Ford Focus, og enda er det mulig å få enn en handlepose eller to. For babyens del er den helt knall. Setet kan brukes både som bag og sportsvogn, og den er lett å regulere sittestilling på, så jeg har ingen problemer med å finne en komfortabel "sitteogkikkestilling" til mini på 5 mnd som ikke er helt klar for å sitte helt oppreist enda. Vogna er lun og god, og man får skjermet baby godt om man trenger det. Det eneste jeg ikke er så fornøyd med er at den er litt tung å svinge, den har svingbare fremhjul men jeg syns ikke de svinger så lett. Nå er jeg vandt til Urban Jungle da, og den er helt fantastisk å trille, så ingenting kan måle seg med den. Hoppe etter Wirkola etc ;)

Back
Topp