Triks for å få babyen i søvn

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Hei! Babyen vår på 1,5 år må fortsatt vugges i armene til mor eller far til han sovner på natta! Ofte tar det halv time til en time til han sovner helt med vugging og samtidig synging til! Har prøvd å finne en vugge som kan passe som vi kan prøve men de fleste er for liten for ham nå. Har de noen forslag på måter å få barnet til å sove på når han ikke vil legge seg i egen seng å sove?

Da vi gikk vekk fra vugging i armene, gikk vi over til at hn sovnet i armkroken vår i dobbeltsenga. Så flyttet vi han over i sin egen seng etter han var sovnet.

Men nå kom jeg på noe - har du sett at det finnes sånne vugge bein som kan skrus på sprinkelsenga? Det kan jo være en mulighet, også kan dere gradvis vugge mindre og mindre.

https://www.google.com/search?q=brio vugge ben&oq=brio vugge&aqs=chrome.1.69i57j0j0i22i30.2708j0j4&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#scso=_olrTX6m5A6GJrwT0l6WIAQ6:0

Vanskelig å svare på for det finnes x antall måter å gjøre det på. Det vi har gjort var å gå gradvis vekk fra vugging og lagt de mens de ennå ikke har falt helt i søvn så de lærer seg å finne søvnen selv.

Det kan bli en veldig kjip og tung tid, men det best er å begynne legging uten vugging.
Jeg husker det som veldig slitsomt i allefall, men det vil løsne til slutt, og barn må jo lære seg å finne søvnen selv.

Jeg ville kanskje forsøkt å ligge tett inntill i deres seng i starten og synge, så barnet fortsatt har nærheten før jeg gikk videre.
Når det fungere, så ville jeg prøvd sang mens dere sitter på stol, for så over i seng når han begynner å bli trøtt. Til slutt blir det legging i seng og sang mens han ligger der.

Vi brukte mange mange timer på dette og måtte ofte gå inn igjen. Men til slutt løsnet det :)
Lykke til.

Min yngste måtte være i konstant bevegelse, men etter hvert kunne vi legge han rett i senga mens vi holdt en hånd oppå magen hans. Våknet mange ganger i løpet av kvelden og natten, men det gikk seg gradvis til. Han var baby da og ikke 1,5 år.
Hva skjer hvis dere prøver å legge han rett i senga da?

Baby er en ting, toddler er en annen :p kanskje snu synet over fra baby til barn er første steg. Andre kan være å ligge tett inntil en periode uten vugging,så gradvis gå mer å mer fra. Det er vell den snilleste metoden men den lengste. Eller så kan du ta opp ned metoden. Den er kanskje mer effektiv, men litt mer Brutal :)

Finnes også bedrockers som kan monteres på sprinkelseng,men siden han er så stor så anbefaler jeg å droppe det. Er jo ikke lange stunden før vanlig seng er et faktum

Lillemini har flere fine artikler om hvordan man kan avvenne byssing på en måte som gjør at barnet fortsatt føler seg trygg. Det funket for oss i alle fall. Koster 99kr per mnd, men det går fint an å melde seg ut etter en måned.

Baby er en ting, toddler er en annen :p kanskje snu synet over fra baby til barn er første steg. Andre kan være å ligge tett inntil en periode uten vugging,så gradvis gå mer å mer fra. Det er vell den snilleste metoden men den lengste. Eller så kan du ta opp ned metoden. Den er kanskje mer effektiv, men litt mer Brutal :)
Ja jeg mente å si toddler! Glemmer fort forskjellen! :joyful:

Lillemini har flere fine artikler om hvordan man kan avvenne byssing på en måte som gjør at barnet fortsatt føler seg trygg. Det funket for oss i alle fall. Koster 99kr per mnd, men det går fint an å melde seg ut etter en måned.
Talk for tipset! Skal prøve den ut en måned! :bookworm:

Det kan bli en veldig kjip og tung tid, men det best er å begynne legging uten vugging.
Jeg husker det som veldig slitsomt i allefall, men det vil løsne til slutt, og barn må jo lære seg å finne søvnen selv.

Jeg ville kanskje forsøkt å ligge tett inntill i deres seng i starten og synge, så barnet fortsatt har nærheten før jeg gikk videre.
Når det fungere, så ville jeg prøvd sang mens dere sitter på stol, for så over i seng når han begynner å bli trøtt. Til slutt blir det legging i seng og sang mens han ligger der.

Vi brukte mange mange timer på dette og måtte ofte gå inn igjen. Men til slutt løsnet det :)
Lykke til.
Det fungerer ikke for med en gang han kommer oppi sprinkel sengen er han opp og står og vil bæres opp. Klarer heldigvis ikke klatre over selv enda! Dessuten sover jeg og og Pappan i forskjellige soverom da han snorker og jeg blir vekt av det og kan ligge våken i times vis!

Det fungerer ikke for med en gang han kommer oppi sprinkel sengen er han opp og står og vil bæres opp. Klarer heldigvis ikke klatre over selv enda! Dessuten sover jeg og og Pappan i forskjellige soverom da han snorker og jeg blir vekt av det og kan ligge våken i times vis!

Det gjorde vår også i starten. Men da la jeg henne ned igjen og igjen og igjen. Startet med å sitte på stol i rommet også flyttet den lengre ut etterhvert. Første mål for oss var at hun skulle ligge. Samme om hun lekte, så lenge hun lå.
Til slutt ble hun trøtt av å ligge der lenge nok :)

Vi ligger ved siden av sengen hans og i starten strøk vi han mye over rygg og nakke. Nå ligger vi bare der

Back
Topp