Trigeminusnevralgi

ORIGINAL: Nettiletti

Jeg måtte google det, for har aldri hørt om det før [&:]

Trigeminusnevralgi

Samme her - og hørtes ikke ut som noe særlig!

Huff og huff! Stakkars da! Er det konstatert at det er det han har ?

de ga stefaren min den diagnosen, for han hadde sånne smerter.. men hos han var det feil diagnose da han hadde kreft i hjernehinna[:(]

Jeg fikk først en slik diagnose, men det viste seg at det var betennelse i en tannrot. Hadde borret/fylt hull i ei tann som burde vært rotfylt et par måneder tidligere. Når nerven etterhvert døde ga det seg utslag i sinnsyke smerter i intense glimt hvor ingen smertestillende hjalp. Men var altså bare å rotfylle så var problemet borte...

Det er desverre denne diagnosen han har fått ja. Det synes veldig godt på MR bildene, blodåren presser på nerven. Det kalles for selvmordsmerter ja, og det sier seg jo dermed selv at det er forferdelig vondt. Han har det helt jævlig, orker ikke besøk av verken meg eller prinsessa vår.

Linkene har jeg lest før, skulle gjerne kommet i kontakt med noen som har sykdommen.

Men takk for hjelpen [:)]

ORIGINAL: Babybump

uffameg dette var ikke gode nyheter da, håper virkelig han blir bedre når han får behandling da?

er det noe som man må leve med,eller blir det borte etterhvert?

VELDIG kjip og smertefull sykdom.
Den kommer av en blodåre som ligger å klemmer på nerven. Nerven får dermed aldri fred, og dette skaper store smerter. Han prøver ut medisiner for å finne den rette, men så langt har de ikke lykkes. Lang og komplisert prosess som jeg ikke orker å skrive.....

Det vil nok alltid være et problem frem til en eventuell operasjon, men kan holdes i sjakk med medisiner.

De snakket om denne sykdommen på programmet "Legene" på tv3 her forleden. Det var en kvinne der som hadde hatt det, og hun var kvitt det ved hjelp av en enkel operasjon. Finnes det ikke en slik løsning for mannen din???
Høres jo helt grusomt ut!

Min pappa har akkurat det, mener det var tegretol (Egentlig epilepsimedisin) han tok mot det, og det hjalp.
Han har hatt det siden 2006, men sta og utholdende som han fortalte han det nå først i jula...
Vistnok helt jævlig, men han sier tab. hjelper...

Håper mannen din får hjelp han og!

ORIGINAL: Lene!

De snakket om denne sykdommen på programmet "Legene" på tv3 her forleden. Det var en kvinne der som hadde hatt det, og hun var kvitt det ved hjelp av en enkel operasjon. Finnes det ikke en slik løsning for mannen din???

Har sett den operasjonen jeg også.
Men det er ikke slik det fungerer i dette landet dessverre!!!

ORIGINAL: MonicaM

ORIGINAL: Lene!

Har sett den operasjonen jeg også.
Men det er ikke slik det fungerer i dette landet dessverre!!!

Desverre veit eg ein del om enkle operasjoner som ikkje blir gjort her i norge.. Det var fryktelig leit å høyre om diagnosen til mannen din MonicaM. Eg veit ikkje om det hjelper, men eg har selv googlet på engelske og amerikanske sider  ( om min sykdom ) om funnet mykje meir informasjon, der er det ofte forum også, samtidig som det går an å lese seg til "lettere" operasjoner som ikkje gjøres her. Aner ikkje om eg hjelper deg med dette innlegget med å skrive om mine erfaringer på ein saklig måte, men nå går eg på medisner og har innfunnet meg med at eg må det resten av livet, og mens eg gjør det så ser eg etter alternative operasjoner. På den måten veit eg at noe kan bli gjort ein gang i fremtiden og at det er håp, sjølv om eg eventuelt må mest sannsynlig reise til utlandet for å få det gjort. Nå har eg ikkje slike smerter eg skjønner mannen din har, men dette er vel egentlig bare ein forklaring på korleis eg selv takler det å måtte akseptere noe som er skjedd meg. Kanskje det hjelper deg å lese.
Sender deg ein god klem! 

Back
Topp