Trevor eller Tristan?

Trevor eller Tristan?

• Trevor

Votes: 13 37,1%
  • Tristan

Votes: 22 62,9%

• Antall som har svart
    35

Zonnestraaltje

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Hvilke av disse synes du låter best på norsk?

Vi kan ikke ha noe helnorsk navn, og trenger et navn som fungerer på både mitt og fars språk. Det gjør navnejakten forferdelig vanskelig, men vi fant disse to i går som later til å kunne uttales ganske likt på begge språkene våre samt engelsk. Jeg heller nok mer mot Tristan selv, men far fortrekker Trevor. Jeg er litt nysgjerrig på om det har med språklyd å gjøre, for jeg synes Trevor kanskje kan bli litt hardt? (men, jeg skal smake masse på det så jeg kanskje kan bli vandt med det! :) )

Hva tenker du?

Tristan av de to. Mest fordi Trevor minner meg mest om en karakter i Brannmann Sam. Og Tristan passer litt bedre både på norsk og engelsk (vet ikke hva det tredje språket det skal passe på er da), mens Trevor for meg bare er et utenlandsk type navn.

Tristan av de to. Mest fordi Trevor minner meg mest om en karakter i Brannmann Sam. Og Tristan passer litt bedre både på norsk og engelsk (vet ikke hva det tredje språket det skal passe på er da), mens Trevor for meg bare er et utenlandsk type navn.
Jeg tenkte akkurat det samme med Brannmann Sam:p
Så Tristan for min del også!:)

Nederlandsk.

Hvis du googler "nederlandse jongennamen"(nederlandske guttenavn) så kommer du til å være glad du slipper å finne et navn som passer på nederlandsk :hilarious: De går i all hovedsak veldig dårlig på norsk :hilarious:

Jeg stemte på Tristan, men egentlig fordi jeg tror det er mer vanlig å brukt når man velger navn i dag. Derimot Trevor kan nok lett bli forbundet mot nettopp brannmann sam fordi det er lite brukt ellers i Norge, men det kan jo også være at da får han farge sitt eget navn litt om du skjønner. Jeg har møtt mange Kristian i mitt liv, men det var den ene Kristianen som dukker opp når jeg først tenker på navnet, så kommer det flere etterhvert som jeg leiter i arkivet mitt. Mens om jeg hører navnet Patrick som slett ikke er så mye brukt å jeg kun har møtt en Patrick i hele mitt liv, så er det kun han som farger navnet for meg. Og han mot det positive, mens andre mot det negative. Lykke til med å finne det perfekte navnet!

Nederlandsk.

Hvis du googler "nederlandse jongennamen"(nederlandske guttenavn) så kommer du til å være glad du slipper å finne et navn som passer på nederlandsk :hilarious: De går i all hovedsak veldig dårlig på norsk :hilarious:
Bastian. :-) me av de to liker jeg Tristan best. Begge navn er lette å si på mange språk da. :-)

Stemte Tristan, og det fordi jeg alltid har likt det navnet, selv som liten :)
Ellers så er jo også Tomas et navn som er brukt i mange land ink Nederland.
Uansett så er det fine navn, og det viktigste er jo at det er et navn dere liker :)
Håper dere finner ut av det :happy:

Jeg liker Trevor best. Tenkte faktisk på det tidligere i kveld at jeg kunne kalt ungen min det.

Jeg synes Trevor er et veldig kult navn som også fungerer på norsk. Tristan har jeg aldri likt, føler det er noe rart med å ha «trist» i navnet sitt. Men, smaken er som baken da - og vet om mange som liker navnet godt!

Back
Topp