Treningstråd

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hei flotte damer, trener dere noe for tida? Eller har dere noen planer for gøy trening som gravid?

Jeg var akkurat på vårens siste asana(yoga) time til kurset jeg har fulgt, så må finne noen nye rutiner fremover :)
 
Jeg er skikkelig dårlig på å trene! Tenkte at jeg må komme igang med litt øvelser for kjernemuskulaturen så kroppen min kan støtte magen. Noen som har noen gode øvelser? Spesielt for en som blir lett svimmel.
 
Jeg har frem til nå trent som vanlig, 3-4x i uka kombinert styrke og intervalltrening. Men jeg vil gjerne ha gode øvelser til å styrke kjerne, foreløpig har jeg kun gjort knipeøvelser og de vanlig kjedelige mageøvelsene… vurderer å ta noe yoga for gravide etterhvert. Noen som har erfaring med det?
 
Jeg har frem til nå trent som vanlig, 3-4x i uka kombinert styrke og intervalltrening. Men jeg vil gjerne ha gode øvelser til å styrke kjerne, foreløpig har jeg kun gjort knipeøvelser og de vanlig kjedelige mageøvelsene… vurderer å ta noe yoga for gravide etterhvert. Noen som har erfaring med det?
Jeg gikk på yoga for gravid sist, var en litt delt opplevelse. Det positive var at jeg faktisk fikk trent opp bekkenbunnen skikkelig bra med øvelsene derfra, og jeg fikk noen gode pusteteknikker og avspenning inn. God hjelp under både fødsel og tannlegebesøk siden.
Det negative var at jeg ikke hadde undersøkt hvilken type yoga det var, det var kundalini yoga som er rimelig spesielt for utenforstående :D
Så vil anbefale å sjekke hvilke "gren" innafor yoga de driver med før du melder deg på kurs.
 
Last edited:
Fikn endelig til å komme igang i slutten av januar, så trener 2-3 dager i uken. Generelt gått i varierende trening på hele kroppen og alltid enkle øvelser for kjernemuskulaturen/nedre rygg. Det har hjulpet en del for ryggen som jeg slet en del med tidligere!
 
Jeg gikk på yoga for gravide sist, var en litt delt opplevelse. Det positive var at jeg faktisk fikk trent opp bekkenbunnen skikkelig bra med øvelsene derfra, og jeg fikk noen gode pusteteknikker og avspenning inn. God hjelp under både fødsel og tannlegebesøk siden.
Det negative var at jeg ikke hadde undersøkt hvilken type yoga det var, det var kundalini yoga som er rimelig spesielt for utenforstående :D
Så vil anbefale å sjekke hvilke "gren" innafor yoga de driver med før du melder deg på kurs.
Haha takk for tips! Må nok ha nybegynner lavterskel yoga her ja :joyful: så det skal jeg undersøke før jeg melder meg på…
 
Kjører styrketrening med kombinasjon av isolasjonsøvelser og baseøvelser, så får trent mye kjerne gjennom det egentlig :) Tenker å fortsette (med noen tilpasninger) så lenge kroppen har det bra. Ellers er det å generelt å bevege meg, gå turer og div. Har sikkert godt av å gjøre flere knipeøvelser:wtf:
 
Jeg får ikke til mer enn 2 ganger per uke, men har som mål å fortsette med det hele svangerskapet.:) Selvfølgelig gjerne mer, men det får bli bonus! Blitt mest løping, men kjenner jeg må legge inn litt styrke igjen også, da jeg vet det blir tungt etterhvert og kommer godt med. Og må begynne å knipe, ja:rolleyes:
 
Trener som vanlig, men veldig sliten og kvalm så øktene blir korte og tar ikke i så mye akk nå. Men bare kvalmen går over blir det bedre.

Maxer såklart ikke på mark og knebøy nå fremover. Det får vente til neste vår
 
Jeg er skikkelig dårlig på å trene! Tenkte at jeg må komme igang med litt øvelser for kjernemuskulaturen så kroppen min kan støtte magen. Noen som har noen gode øvelser? Spesielt for en som blir lett svimmel.
Jeg har lyst til å gå på «barre» trening hos Pilates Room. Tror det kan være perfekt for oss gravide.
 
Jeg er skikkelig dårlig på å trene! Tenkte at jeg må komme igang med litt øvelser for kjernemuskulaturen så kroppen min kan støtte magen. Noen som har noen gode øvelser? Spesielt for en som blir lett svimmel.
Svarer kanskje på et litt «gammelt» innlegg men har du sett på øvelsene som Nørs anbefaler? Jeg integrerer det i mine økter.
 
Jeg forsøker å trene to ganger i uka og de gangene kroppen ikke spiller på lag med meg så gjør jeg kun bekkenbunnsøvelser for å forebygge bekkenplager. Har jeg en god dag så blir det 30 min intervall (ikke like raskt som før) og så styrkeøvelser hvor bekken er inkludert. Har virkelig ikke lyst til å bli sykmeldt fordi jeg sliter med å gå denne gangen. Det var skikkelig nederlag sist husker jeg.
 
Back
Topp