Treningstråd

DreamsComeTrue

Forelsket i forumet
Jeg tenkte å starte en treningstråd.

Hva trente dere før graviditet, kommer dere til å fortsette det samme?

Intensitet og hvor ofte?

Jeg trente 5 ganger i uken, to dager bodypump og tre dager bodycombat. Men har fått beskjed av legen å vente litt med å fortsette treningen. Så nå er jeg over to uker uten trening, kjenner det tar på siden det er noe jeg elsker. Håper å få starte igjen snart, men tenker kanskje å forandre treningsform, noen som har tips for gravidetrening. Jeg går masse og svømmer når jeg kan, men kjenner kroppen min trenger noe mer.....
 
Jeg trener fortsatt to-tre dager i uka på Sats. Men nå typ spinning, mage/rygg-timer, yoga og pilates. På styrketimer bruker jeg stort sett kroppsvekt eller lette manualer, for å ikke løfte for tungt:)

Før graviditet trente jeg mer kondisjon og tyngre styrke, som Body Pump.
 
Jeg går, svømmer og gjør øvelser fra fysioterapaut
 
Jeg går mest på tur, med eller uten ski. Styrketrening en gang i blandt. I fjor sommer fant jeg løpeglede og har gledet meg til å komme i gang med det igjen etterhvert som snøen smelter. Håper kroppen er enig i det da :D
 
Jeg trener fortsatt 3 ganger i uken. Eller det har utgått denne uken pga mye oppkast og mangel på energi.
 
Før graviditeten trente jeg 3-4 dager i uka med styrketrening på treningssenter, og gikk ca 3-5 mil i uka på tur med ungen som sover i vogn (er i mammaperm).

Denne uka har jeg fortsatt ikke trent eller gått noe fordi trøttheten tar over. Nå er jeg stolt om jeg klarer å komme meg i dusjen eller skifte sengetøy (sistnevnte skulle vært gjort for noen dager siden).

Jeg er spent på hvordan det blir å begynne å jobbe igjen 1. april og hvordan aktivitetsnivået mitt blir da.
 
Løper som regel 40-50 km i uken, fordelt på 5-7 økter, ganske høy intensitet. Har gått ned på intensiteten nå, men prøver å holde samme antall økter og minst 30 km i uken. De siste fem dagene har kroppen vært helt i ulage, kvalm, svimmel og null energi, så jeg har ikke trent. Skal ta en rolig økt i dag, om så jeg ender med å gå en del.

Har mistet mange ganger og redd for å gjøre noe feil, særlig å trene for hardt, men nå har seks uavhengige gyn sagt at det ikke er farlig, snarere bra, men at jeg skal prioritere hvile hvis kroppen er sliten. Grei regel.

Fremover vil jeg forsøke å få meg aktivitet også de dagene jeg er litt uggen, om så det bare blir å gå rundt kvartalet jeg bor i. Dagslys og frisk luft er jo balsam.
 
I dag hadde jeg sesongens første intervalltrening (jogging). Det var tungt, men SÅ deilig! Og så littegrann styrketrening etterpå.
Det er et treningsprogram inne på helseoversikt-appen, så jeg tenkte å følge det. Det ser ut som det kan passe meg fint :)
 
Back
Topp