Treningstråd

Minlille2022

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Er det flere som fortsetter å trene i svangerskapet og hva trener dere?:happy:
Trener selv styrke 2-3 ganger i uka, men leser her og der om nei og ja styrkeøvelser:sour: Blir helt forvirret:wacky:

Trener nokså hard styrketrening med pt
Har ikke nevnt noe til min pt enda. Tenkte å vente 2-4 uker til før jeg sier noe :-)

Er det flere som fortsetter å trene i svangerskapet og hva trener dere?:happy:
Trener selv styrke 2-3 ganger i uka, men leser her og der om nei og ja styrkeøvelser:sour: Blir helt forvirret:wacky:

Jeg trener som vanlig. Ikke så mye mage da, men fokuserer på rygg og bein. Da mye for å styrke og forebygge ryggsmerter. Tenker at så lenge du ikke har vondt når du trener så kjør på. Men lytt til kroppen, ingenting å vinne på å slite seg ut. Dette er min mening. Jeg sitter dog ikke på no fasit:hilarious:

I dag tok jeg en situp når jeg lå på sofaen og strakk meg etter chips skåla på bordet. Teller det?

Men sånn helt seriøst: all ære til dere som orker å trene!!! Dere er av et helt annet kaliber enn meg :hilarious:

I dag tok jeg en situp når jeg lå på sofaen og strakk meg etter chips skåla på bordet. Teller det?

Men sånn helt seriøst: all ære til dere som orker å trene!!! Dere er av et helt annet kaliber enn meg :hilarious:
Er på samme sted som deg:hilarious::hilarious::hilarious: den trimmen jeg gjør er å gå en times tid med hundene hver dag. Men må innrømme at sambo har måtte gå alene noen dager siste tiden...kvalme og tretthet hjelpe ikke på treningslyst:sorry::sorry::sorry:

Hahaha! Nå måtte jeg flire. Jeg trener ikke hver dag. Har ikke sjangs om jeg jobber tidlig, så blir de dagene jeg har fri eller jobber seint:hilarious: Sover mye og, så kroppen jobber lissom litt overtid.

Jeg jogger 2 ganger i uken og får til 1-2 styrke økter i uken. Merker det er tyngre enn det pleier. Trener lite mage, men trener gravid vennlig styrke :happy:

Frem til jeg ble gravid trente jeg 6 dager i uka, nå orker jeg "bare" 2-3 dager i uka. Er så trøtt, kvalm og svimmel:p Merker utrolig stor forskjell på pusten allerede, mildt sagt demotiverende med løpeturer om dagen.. Prøver å trene variert, alt ifra løping, roing, klassisk styrke, tabata, zumba, cardio:happy: Har en veldig trøblete rygg, så jeg må trene mye for å holde den i sjakk.

Hahaha! Nå måtte jeg flire. Jeg trener ikke hver dag. Har ikke sjangs om jeg jobber tidlig, så blir de dagene jeg har fri eller jobber seint:hilarious: Sover mye og, så kroppen jobber lissom litt overtid.

Syns du er god uansett! :) Jeg orker ingenting...

Er på samme sted som deg:hilarious::hilarious::hilarious: den trimmen jeg gjør er å gå en times tid med hundene hver dag. Men må innrømme at sambo har måtte gå alene noen dager siste tiden...kvalme og tretthet hjelpe ikke på treningslyst:sorry::sorry::sorry:
Hos meg hjalp faktisk en liten og lett styrkeøkt mot kvalmen:wideyed: kvalmen var borte fra jeg begynte og til noen timer etter. Syns d var ganske rart, men var sånn hos meg i kveld vertfall.

Jeg jogger 2 ganger i uken og får til 1-2 styrke økter i uken. Merker det er tyngre enn det pleier. Trener lite mage, men trener gravid vennlig styrke :happy:
Gravid vennlig styke, hva vil det si? Og hvorfor ikke trene mage? Sorry for jeg spør:hilarious: er livredd for å gjøre noe galt

Lett styrketrening og yoga her og lange gåturer med hund. Trente hardere før, men har trappet en del ned etter å ha blitt gravid.

Gravid vennlig styke, hva vil det si? Og hvorfor ikke trene mage? Sorry for jeg spør:hilarious: er livredd for å gjøre noe galt
Jeg følger en pt på insta som har fokus på trening for gravide. Med gravid vennlig tenker jeg på trening av store muskelgrupper uten å legge for mye press på buken.

Jeg har lært at ved å trene magemusklene (spesielt etter uke 12) kan øke glippen mellom magemusklene. Hadde en del problemer med delte magemuskler etter forrige graviditet så tenker derfor jeg holder meg unna :happy::happy:

Jeg trener styrke/kondisjon 2-3 ganger i uka til vanlog og har lyst til å fortsette med det så lenge som mulig. Har dabbet av litt nå den siste uka da, men skal ta en økt i dag :happy:

jeg gruer meg til trettheten og kvalmen slår inn for fullt (er 4+5 i dag), og vet ikke hvordan jeg skal klare å trene gjennom det.. elsker fjellturer om sommeren, så er redd for at kvalmen kommer til å holde meg tilbake.. :(

Jeg har alltid vært aktiv og vanligvis går jeg tur med hunden hver dag i tillegg til styrkeøkter 3 ganger i uka i snitt,samt familieturer i helgene.

forrige svangerskap gikk som en lek rent fysisk,og jeg er ganske sikker på det er fordi jeg var svært godt trent i forkant,og fordi jeg trente passe mye tom fødsel.

Det er seks år siden nå,og jeg er ikke like godt trent nå som da,men ganske bra likevel. Dessverre har jeg ikke orket å trene på flere uker grunnet ekstremt trøtt og sliten men nå også pga kvalmen. Håper likevel det kan ta seg opp igjen når kvalmen gir seg,jeg trives veldig godt med følelsen av trening gir :)

veldig interessant å høre at noen blir mindre kvalm av å trene,det må undersøkes!

Jeg har alltid vært aktiv og vanligvis går jeg tur med hunden hver dag i tillegg til styrkeøkter 3 ganger i uka i snitt,samt familieturer i helgene.

forrige svangerskap gikk som en lek rent fysisk,og jeg er ganske sikker på det er fordi jeg var svært godt trent i forkant,og fordi jeg trente passe mye tom fødsel.

Det er seks år siden nå,og jeg er ikke like godt trent nå som da,men ganske bra likevel. Dessverre har jeg ikke orket å trene på flere uker grunnet ekstremt trøtt og sliten men nå også pga kvalmen. Håper likevel det kan ta seg opp igjen når kvalmen gir seg,jeg trives veldig godt med følelsen av trening gir :)

veldig interessant å høre at noen blir mindre kvalm av å trene,det må undersøkes!

Er forresten 6+2

Trener fotball enda, gjorde det sist også frem til kvalmen tok meg. Måååå komme igang med joggingen igjen også før det er for sent:hilarious::angelic:

Back
Topp