Treningstråd

Nimbus2001

Forelsket i forumet
MayDay2021
Noen som trener tidlig i svangerskapet? Hva driver dere med? Gjør dere noen tilpasninger ift treningen?

Pleier å trene flere ganger i uka, både div lagsport og jogging, men kjenner det blir tungt nå pga kvalmen. Håper å hvertfall få gått noen turer etterhvert, hjelper jo med litt frisk luft også :)

Jeg sykler stort sett med ungen bakpå og hunden løpende etter :hilarious: Men savner litt styrkeøvelser for gravide. Skal til fysio på fredag for å få hjelp med dette, spesielt bekken øvelser :happy:

Jeg trener CrossFit og løper :D alt er myye tyngre og pulsen er høy. Men jeg tilpasser øvelsene og pulsen. Er så glad jeg kan bevege meg selvom jeg er trøtt og kvalm :smiley-bounce012

Styrketrening yoga og roing er mine treningsformer fra før jeg ble gravid og noe jeg også driver med nå. Men gjør noen tilpasninger! Merker jeg blir raskere svett og andpusten og lett kan få blodtrykksfall. Da må jeg bare ta en liten pause.. Lytter veldig til kroppen og gjør ikke øvelser som er ubehagelig på noen måte. Trener litt lettere med flere reps bare. :rolleyes:

Jeg prøver å gå en tur i raskt tempo og oppoverbakke hver dag :) har en fysisk krevende jobb og har som oftest 10 000 skritt når jeg kommer hjem, så ikke alltid jeg orker :p Men det er veldig viktig for meg å holde meg i form dette svangerskapet da jeg gikk fra 65-90 kg sist gang :O synes det var alt for mye og veldig tungt, selv om alt forsvant etter hun var født.

Trener samme som før (tung styrketrening) men har ikke mål om å maxe.. merker at pulsen raskt blir høy, så prøver å tilpasse etter det.

Jeg gjør vel mest jogging, toppturer, skisport og svømming, blir og litt yoga/tøying hjemme på matta.
Kan og en gang i blandt ta en runde med sykkel ute i marka, en time på spinning eller en sjelden gang i treningsal.
Drev endel med klatring før, men sluttet i grunn nesten etter jeg fikk barn første gangen, har vært innedørs og noen småturer med dette siste årene, er vel 2 år siden jeg klatret svolværgeita sist.
Min klare favoritt er topptur på ski :)

Satser på å jogge, svømme, og gå turer i svangerskapet.
Ski og klatring utgår (med unntak av en og annen kosetur på ski med datter)

Hvordan er det med puls nå tidlig i graviditeten? Kan man trene som normalt mtp pulsen så lenge det ikke gjør vondt?

Skal begynne med 30 days of yoga i hvert fall. Gjorde én dag og så datt jeg av pga forskjellig. Ikveld er jeg utslitt så tviler på det blir noe :/

Starter med gravidyoga på mandag som kommer. Har drevet endel med yoga tidligere, men har vært en travel sommer med flytting, bryllup og oppussing, så skal bli godt å komme igang igjen.

Back
Topp