Treningstråd/motivasjonstråd/sunn mat

Ops, 2-dagers kurs nå, og for å si det sånn så er det noe eget med hotellmat :sorry: Jeg som er ett skikkelig matvrak, og kakemons har da som motivasjonsmål å bare spise to små kakestykker imorgen (ikke ett lite stykke av hver eneste kake de har som det ble i dag) :D Nå vet jeg jo hvilke kaker som var skikkelig gode, så får vi håpe de ikke har ett annet utvalg imorgen :hilarious:
 
Yoga skulle jeg gjerne ha prøvd engang og, men jeg tror ikke jeg har tålmodighet nok, selvom jeg hører at når du gjør det riktig så kan du få ganske høy puls der og? :)
Har aldri prøvd yoga jeg heller. Det finnes forskjellige yoga treninger. Og ja, høy puls og svett blir man:D
 
Morsom trå, jeg er instruktør og har 4 tunge, 3 moderate og en rolig time i uka pluss at jeg går turer og trener styrke :) jobber fult på senteret der jeg jobber som daglig leder, PT, massør, kostholdsveileder og instruktør så kan si at jeg elsker å trene og spise sunt, er veldig kvalm om dagen men må jo ha timene uansett:wacky:
 
Ops, flytende sjokolade, vaniljeis og salt karamellsaus til kvelds :hungover: Det var jo ikke en del av planen min, jeg er ett altfor stort matvrak, så hvis jeg ikke klarer å kontrollere spisingen bedre enn dette, så kommer jeg til å bli bælfeit :shifty:
Jaja, ny uke, nye muligheter :D
Flere som spiser for mye?
 
Ops, flytende sjokolade, vaniljeis og salt karamellsaus til kvelds :hungover: Det var jo ikke en del av planen min, jeg er ett altfor stort matvrak, så hvis jeg ikke klarer å kontrollere spisingen bedre enn dette, så kommer jeg til å bli bælfeit :shifty:
Jaja, ny uke, nye muligheter :D
Flere som spiser for mye?
Ja, er så uggen på kveldstid, og da hjelper det å småspise salte chips eller kjeks. Ritzen er tom, så i kveld blir det chips...
 
Ops, flytende sjokolade, vaniljeis og salt karamellsaus til kvelds :hungover: Det var jo ikke en del av planen min, jeg er ett altfor stort matvrak, så hvis jeg ikke klarer å kontrollere spisingen bedre enn dette, så kommer jeg til å bli bælfeit :shifty:
Jaja, ny uke, nye muligheter :D
Flere som spiser for mye?
Mm det hørtes godt ut:shy:
Jeg spiser også aaaaltfor mye. Men forrige gang jeg var gravid manglet jeg matlyst og gikk ned 9kg på et par uker. Så denne gang nyter jeg at matlysten er der, og trykker i meg akkurat det jeg vil og hvor mye jeg vil:hilarious:
 
Ops, flytende sjokolade, vaniljeis og salt karamellsaus til kvelds :hungover: Det var jo ikke en del av planen min, jeg er ett altfor stort matvrak, så hvis jeg ikke klarer å kontrollere spisingen bedre enn dette, så kommer jeg til å bli bælfeit :shifty:
Jaja, ny uke, nye muligheter :D
Flere som spiser for mye?
Ja, jeg spiser mye mer enn nødvendig akkurat nå. Dessverre en god del chips og smågodt. Satser på ei bedre uke fra i morgen av!
 
Ja, er så uggen på kveldstid, og da hjelper det å småspise salte chips eller kjeks. Ritzen er tom, så i kveld blir det chips...
Da har du jo gyldig grunn! Jeg har null symptomer uten om at jeg er sliten, så jeg spiser jo bare fordi det er så godt at jeg ikke klarer å la vær :hungry:
 
Mm det hørtes godt ut:shy:
Jeg spiser også aaaaltfor mye. Men forrige gang jeg var gravid manglet jeg matlyst og gikk ned 9kg på et par uker. Så denne gang nyter jeg at matlysten er der, og trykker i meg akkurat det jeg vil og hvor mye jeg vil:hilarious:
Det er farlig godt!! Jeg tror den eneste gangen jeg ikke har matlyst er når jeg har omgangssyke dessverre, ellers så klarer jeg alltid å spise :facepalm:
 
Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som er veldig glad i å trene her og med fokus på å spise sunt :) Oppretter derfor en "motivasjonstråd" hvor vi eventuelt kan skrive hva vi får til av trening/mosjon, samt tips til god og sunn mat i svangerskapet :)

Jeg kan jo starte med å si at jeg trener nesten uten unntak daglig, det går mye i kondisjonstrening på mølle og ellipsen, men de siste 6 mnd har jeg jobbet med å få til styrketrening også ;) Ellers prøver jeg å kutte søtsaker når jeg er gravid, så hvis noen har gode tips til å holde søtsuget i sjakk så mottas det med glede!

Mitt beste tips er Philadelphia med melkesjokolade, jeg synes den er knallgod, og ett knekkebrød med det på (eventuelt Philadelphia med knekkebrød på :hilarious:) hjelper godt på søtsuget :)
Før jeg ble gravid spiste jeg Nutrilettbarer for å stagge søtsuget. Synes de som heter chocolate mousse crumble er skikkelig gode sammen med en kopp kaffe. Men så var det den hersens kunstige søtningen da som jeg plutselig her en dag fant ut at de inneholdt! :dead: Kanskje en liten knekk mørk sjokolade? Det skal vel være litt sunnere enn vanlig om ikke annet? :)
 
Før jeg ble gravid spiste jeg Nutrilettbarer for å stagge søtsuget. Synes de som heter chocolate mousse crumble er skikkelig gode sammen med en kopp kaffe. Men så var det den hersens kunstige søtningen da som jeg plutselig her en dag fant ut at de inneholdt! :dead: Kanskje en liten knekk mørk sjokolade? Det skal vel være litt sunnere enn vanlig om ikke annet? :)
Hadde jeg klart å spise en knert mørk sjokolade, så hadde det vært helt utmerket :D Dessverre så er jeg altoppslukende og spiser alt jeg kommer over :sorry:Jeg har brukt nutramino sine proteinbarer med sjokolade og crisp (tror jeg), de har hjulpet en del! Jula har heldigvis tilbud på dem en gang i blant hvor de selges for 15,- stk, så det hjelper på søtsuget og lommeboka!
 
Sniker fra september da jeg har sen termin og gikk over med førstemann :)

Jeg går mye i fjell og har to hunder og trodde jeg var i rimelig god form, helt til jeg fikk oppfølging av physioterapaut i desember pga vedvarende bekken og ryggsmerter. Styrkeprogrammet jeg har der er enkelt men jeg puster og peser og svetter som bare det XD

Til vanlig har jeg alltid gått 2-4 timer for dagen da jeg har en noe heftig brukshund men dette svangerskapet har gjort meg til en 90 år gammel dame med gåmaskin. Smerter, hodepine, kvalme, null matlyst XD

I første svangerskap følgte jeg slavisk boken "nourishing traditions childcare" som gir gode råd ang. mat i svangerskap og gikk kun opp 4 kg faktisk gjennom hele seansen. Jeg avr så flink og sunn at etter fødselen var jeg 10 kg lettere enn da jeg starttet XD Er til vanlig en solid kake og hvetebakst junkie nemlig O:)

Dette svangerskapet er tøft. Jeg spiser det jeg vil, som oftest knekkebrød med ost eller skive med syltetøy. Men søtsuget er ikke veldig sterkt siden jeg ikke har noe særlig matlyst. Og jeg tar en del tilskudd for å passe nivåene, jeg ligger alltid lavt på jern og B12.

Treningsmessing er jeg sofapotet. Var på tur idag og koste hos med mini på ryggen og må trene øvelser etterpå for å ikke få for mye vondt.

For å dekke søtsug så har jeg et par oppskrifter som er gode, næringsrike, fulle av alt kroppen trenger når de lager baby <3 Utrolig godt også :)
 
Sniker fra september da jeg har sen termin og gikk over med førstemann :)

Jeg går mye i fjell og har to hunder og trodde jeg var i rimelig god form, helt til jeg fikk oppfølging av physioterapaut i desember pga vedvarende bekken og ryggsmerter. Styrkeprogrammet jeg har der er enkelt men jeg puster og peser og svetter som bare det XD

Til vanlig har jeg alltid gått 2-4 timer for dagen da jeg har en noe heftig brukshund men dette svangerskapet har gjort meg til en 90 år gammel dame med gåmaskin. Smerter, hodepine, kvalme, null matlyst XD

I første svangerskap følgte jeg slavisk boken "nourishing traditions childcare" som gir gode råd ang. mat i svangerskap og gikk kun opp 4 kg faktisk gjennom hele seansen. Jeg avr så flink og sunn at etter fødselen var jeg 10 kg lettere enn da jeg starttet XD Er til vanlig en solid kake og hvetebakst junkie nemlig O:)

Dette svangerskapet er tøft. Jeg spiser det jeg vil, som oftest knekkebrød med ost eller skive med syltetøy. Men søtsuget er ikke veldig sterkt siden jeg ikke har noe særlig matlyst. Og jeg tar en del tilskudd for å passe nivåene, jeg ligger alltid lavt på jern og B12.

Treningsmessing er jeg sofapotet. Var på tur idag og koste hos med mini på ryggen og må trene øvelser etterpå for å ikke få for mye vondt.

For å dekke søtsug så har jeg et par oppskrifter som er gode, næringsrike, fulle av alt kroppen trenger når de lager baby <3 Utrolig godt også :)
Mulighet til å dele de oppskriftene?:angelic:... Første svangerskap gikk jeg opp 30kg *grøss*. Det var helt forferdelig, kroppen var så tung at alt ble et ork. Til og med pusting ble slitsomt på slutten:dead: Da spiste jeg akkurat det jeg ville når jeg ville og jeg satt mye stille pga. bekkenplager. Det tok laaang tid før kiloene forsvant etter fødselen. Vil gjøre det jeg kan for å unngå like stor vektoppgang denne graviditeten. Så tenker jeg må være betydelig flinkere med kosthold og mosjon for å holde en sunn kropp i svangerskapet:p
 
Men apropos trening.. jeg har blitt så ekstremt tungpustet etter at jeg ble gravid. Må gå opp 3 etasjer for å komme på jobb og jeg puster og peser som en hval på land!!
 
Treningsnarkoman her :) Har mye utstyr hjemme. Concept 2 romaskin, god ellipsemaskin, kettlebells, vekter. Glad i gå turer og på fjellet. Burde vært mere aktiv men med ei tulle på 11mnd som har lakenskrekk så er energinivået ganske tømt. Å regner med det ikke blir bedre så målet er å holde på med moderat trening, spise sunt og fokus på å holde vekta innafor normalen som jeg gjorde sist nå :)
 
Hvorfor er dere så redde for kunstig søtning?
 
Men apropos trening.. jeg har blitt så ekstremt tungpustet etter at jeg ble gravid. Må gå opp 3 etasjer for å komme på jobb og jeg puster og peser som en hval på land!!
Med førstemann hadde jeg en periode fra uke 5 til 10 hvor jeg hadde kondisjon som en 80-åring :hilarious: Det gikk over etter uke 10 og jeg fikk min normale kondisjon tilbake heldigvis ;) Denne gangen har jeg nesten ikke merket noe til svangerskapet på kondisjonen :D
 
Back
Topp