Treningstråd/motivasjonstråd/sunn mat

Skach

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Oktoberlykke2020❤
Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som er veldig glad i å trene her og med fokus på å spise sunt :) Oppretter derfor en "motivasjonstråd" hvor vi eventuelt kan skrive hva vi får til av trening/mosjon, samt tips til god og sunn mat i svangerskapet :)

Jeg kan jo starte med å si at jeg trener nesten uten unntak daglig, det går mye i kondisjonstrening på mølle og ellipsen, men de siste 6 mnd har jeg jobbet med å få til styrketrening også ;) Ellers prøver jeg å kutte søtsaker når jeg er gravid, så hvis noen har gode tips til å holde søtsuget i sjakk så mottas det med glede!

Mitt beste tips er Philadelphia med melkesjokolade, jeg synes den er knallgod, og ett knekkebrød med det på (eventuelt Philadelphia med knekkebrød på :hilarious:) hjelper godt på søtsuget :)
 
Jeg trener også ganske mye, mest løping eller fjellturer. Men nå er jeg så sykt sliten etter jobb + kvalm, så jeg har ikke sjans! Klarer bare å gå litt rolige turer med hunden. Presser jeg meg spyr jeg bare :grumpy: håper jeg kan klare å være litt mer aktiv etter hvert :)
 
Aldri trent i litt liv på noe senter men går en del hver dag. Minimum 8000 skritt. Er sykemeldt og fått beskjed om å gå for frisk luft så lenge jeg kan :happy::happy:
 
Jeg har gått til innkjøp av ellipse maskin og vekter hjemme. Har også 2 hunder jeg må lufte hver dag så klarer å holde meg i god nok aktivitiet, selv om jeg har en stillesittende jobb på dagtid...:dance008 Prøver også å lage meg smoothie hver morgen. Tar meg tyggis når søtsuget blir for stort, eller vann med kullsyre, det synes jeg faktisk hjelper litt :happy093.Eller en liiiiten sjokoladebit:shy:
 
Jeg trener også ganske mye, mest løping eller fjellturer. Men nå er jeg så sykt sliten etter jobb + kvalm, så jeg har ikke sjans! Klarer bare å gå litt rolige turer med hunden. Presser jeg meg spyr jeg bare :grumpy: håper jeg kan klare å være litt mer aktiv etter hvert :)
Jeg har faktisk nesten ingen symptomer enda, det er sånn at jeg kan si jeg er uforskammet god form for tiden :rolleyes: Men jeg skulle ønske jeg var flinkere til å gå tur ute, og til å ta med frøkna på tur ut! Det er målet mitt til sommeren, å få tatt henne med til en turisthytte i marka her hvor de selger verdens beste boller :D Det er ett av mine kjæreste barndomsminner når vi dro dit og spiste boller :Heartred
 
Aldri trent i litt liv på noe senter men går en del hver dag. Minimum 8000 skritt. Er sykemeldt og fått beskjed om å gå for frisk luft så lenge jeg kan :happy::happy:
Det er jo knall bra :) Det tar litt tid å gå 8000 skritt i løpet av dagen for å si det sånn!
 
Jeg har gått til innkjøp av ellipse maskin og vekter hjemme. Har også 2 hunder jeg må lufte hver dag så klarer å holde meg i god nok aktivitiet, selv om jeg har en stillesittende jobb på dagtid...:dance008 Prøver også å lage meg smoothie hver morgen. Tar meg tyggis når søtsuget blir for stort, eller vann med kullsyre, det synes jeg faktisk hjelper litt :happy093.Eller en liiiiten sjokoladebit:shy:
Jeg ønsker meg også treningsapparater hjemme etterhvert, først og fremst sikler jeg på en Concept 2 romaskin da :D
Hadde jeg klart å holde meg til en sjokoladebit, så skulle jeg ha gjort det, men hos meg så er det alt eller ingenting :hilarious: Flink du som klarer å ta en!
 
:nicethread:)her trenes det styrke 3 ganger i uken og 1 gang kardio, gjerne intervall på mølle. For første gang på lenge så blir det dessverre bare 1 økt denne uken. Har vært så himla trøtt at jeg ikke har klart noe annet enn jobb og guttungen. Håper energien tar seg opp snart da jeg ønsker å holde formen lengst mulig ut i graviditeten. Det fikk jeg ikke mulighet til forrige gang. Planen er egentlig å unne meg litt ekstra kos å heller holde meg aktiv :cat:
 
:nicethread:)her trenes det styrke 3 ganger i uken og 1 gang kardio, gjerne intervall på mølle. For første gang på lenge så blir det dessverre bare 1 økt denne uken. Har vært så himla trøtt at jeg ikke har klart noe annet enn jobb og guttungen. Håper energien tar seg opp snart da jeg ønsker å holde formen lengst mulig ut i graviditeten. Det fikk jeg ikke mulighet til forrige gang. Planen er egentlig å unne meg litt ekstra kos å heller holde meg aktiv :cat:
Det er jo bra du har klart en økt da :) Jeg husker med førstemann så kjentes det ut som jeg hadde kondisjon som en 80-åring fra uke 4-10 :hilarious:
 
Her trenes det stort sett 4-5 ganger i uken, og blir rimelig dårlig humør når jeg ikke får trent over lengre periode. Jeg må benytte muligheten så lenge jeg kan. I de to tidligere svangerskapet slet jeg med bekkenløsning ganske tidlig, og trente kun overkropp leeenge. Kjedelig! Stygt red redd for at jeg ender opp med det samme denne gangen ☹️
Planen er å spise sunt og holde meg til en kveld i uken med litt utskeielser
 
Denne tråden vil jeg følge;) for tiden er jeg støttemedlem på treningssenteret. Huff! Må bare få energien opp igjen. Har og 2 hunder som krever tur. Klarer ikke trening og tur på samme dag. Bytter noen dager med mannen:happy: planen er og karre meg på noen yoga timer.
 
Her er både jeg og mannen aktive med styrketrening og litt cardio. Men Føler meg for tiden helt ubrukelig etter å ha blitt sykemeldt pga kvalme og oppkast. Har ikke vært på treningssenteret på to uker, har gått ned 6 kg på to uker å føler kroppen bare har forfalt. Men jeg er nok sterkere tilbake i neste trimester å vil da gjerne følge denne tråden. Arti om vi får til å legge ut treningbilde eller sunne måltider for å inspirere hverandre:)
 
Går mye i hverdagen, type til og fra bhg, fritidsaktiviteter osv. I går ble det en tur for turens (og selskapets) skyld også, endte med 22000 skritt :)
 
Hvor mye trening er egentlig greit? Jeg er vant til å gå mye, som sagt, og har vært aktiv på mølle en stund. Men nå startet jo dette svangerskapet med blødning... Bør det unngås? Jeg kjenner jo at det frister å løpe litt igjen, men ikke for enhver pris.
 
Hvor mye trening er egentlig greit? Jeg er vant til å gå mye, som sagt, og har vært aktiv på mølle en stund. Men nå startet jo dette svangerskapet med blødning... Bør det unngås? Jeg kjenner jo at det frister å løpe litt igjen, men ikke for enhver pris.
Jeg har en venninne som hadde 4 sa/ma før hun fikk en jente nå, hun ble fulgt opp av overlegen i gynekologi på sykehuset her, og han sa hun bare skulle trene som normalt. Jeg trener jo samme mengde som før, men jeg har ikke hatt blødning... Jeg tror kanskje jeg ville fått undersøkt meg, eventuelt privat og fått en vurdering på om det er ett risikosvangerskap eller ikke, og er det ikke det ville jeg trent som normalt ;) Ellers anbefaler de jo at man kjenner på kroppen, altså at du gjør det som føles rett for deg, og får du smerter som du ikke er vant til, så stopper du :) Lykke til!
 
Her trenes det stort sett 4-5 ganger i uken, og blir rimelig dårlig humør når jeg ikke får trent over lengre periode. Jeg må benytte muligheten så lenge jeg kan. I de to tidligere svangerskapet slet jeg med bekkenløsning ganske tidlig, og trente kun overkropp leeenge. Kjedelig! Stygt red redd for at jeg ender opp med det samme denne gangen ☹️
Planen er å spise sunt og holde meg til en kveld i uken med litt utskeielser
Jeg blir skikkelig dårlig humør når jeg ikke får trent, det er faktisk såpass at hvis jeg har lite motivasjon en dag, så jager samboer meg avgårde for han gidder ikke at jeg skal bli så rastløs og deretter grinete :sorry::hilarious:
 
Denne tråden vil jeg følge;) for tiden er jeg støttemedlem på treningssenteret. Huff! Må bare få energien opp igjen. Har og 2 hunder som krever tur. Klarer ikke trening og tur på samme dag. Bytter noen dager med mannen:happy: planen er og karre meg på noen yoga timer.
Yoga skulle jeg gjerne ha prøvd engang og, men jeg tror ikke jeg har tålmodighet nok, selvom jeg hører at når du gjør det riktig så kan du få ganske høy puls der og? :)
 
Her er både jeg og mannen aktive med styrketrening og litt cardio. Men Føler meg for tiden helt ubrukelig etter å ha blitt sykemeldt pga kvalme og oppkast. Har ikke vært på treningssenteret på to uker, har gått ned 6 kg på to uker å føler kroppen bare har forfalt. Men jeg er nok sterkere tilbake i neste trimester å vil da gjerne følge denne tråden. Arti om vi får til å legge ut treningbilde eller sunne måltider for å inspirere hverandre:)
Uff da, krysser fingrene for ett bedre andre trimester! Jeg synes det er så kjekt når man kan trene sammen :) Samboer har så vondt under foten nå, så jeg håper han blir bedre igjen snart!
 
Går mye i hverdagen, type til og fra bhg, fritidsaktiviteter osv. I går ble det en tur for turens (og selskapets) skyld også, endte med 22000 skritt :)
Oi! Så flink du er! Det er lenge siden jeg har vært oppi 20 000 skritt for å si det sånn ;)
 
Back
Topp