Treningstips!

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Da har jeg vært på min første trening på FIRE måneder! Det var godt, men sykt tungt :knegg: Dårlig form og generelt mye sliten har satt en stopper i lang tid. Men nå er jeg tatt ut av jobb, og sakte men sikkert kommer et lite overskudd snikende.
Har time hos PT onsdag om ei uke, gleder meg! Har i tillegg bestilt badedrakt med plass til magen, så kanksje jeg kommer meg i bassenget :duckie

Jeg tenkte kanskje vi kunne hatt en tråd med trenings/mosjonstips? Hva man var trent i det siste, hvordan det gikk osv.
Evt tips til litt sunnere snacks og sånne ting :happy:

Håper noen kan synes dette er aktuelt! :smiley-bounce022

Jeg har en kropp som blir vond både her og der om jeg ikke trener. Mest korsrygg og skuldre som sliter. Jeg trener derfor styrke med litt fokus på mine problemområder. Siden magemusklene mine ikke henger sammen på midten, så gjør jeg nå mest øvelser i apparater på Sats som er skånsomme for buktrykket. Kan liksom ikke gi gode råd med mine øvelser, siden de jo krever de samme apparatene. Men jeg synes det er et fint initiativ med en treningstråd:-)

Jeg har vært og er dessverre fremdeles i for dårlig form pga daglige migrene anfall til å kunne trene systematisk, men jeg er veldig glad i svømming og har lyst til å begynne med det igjen. Her tilbys morgensvømming en dag i uka og voksensvømming på kveldstid utenom de vanlige åpningstidene. Har også vurdert å melde meg på svømmetimer for gravide.

Jeg har fått satt opp et program med øvelser som er snille for bekken og mage, men de er ikke spesielt utmattende, så jeg går/jogger på tredemølla, og trener styrke.

Generelt kan man trene det samme som ellers, så lenge man ikke får vondt. Jeg unngår øvelser med fokus på mage, og endrer litt på måten å ta enkelte øvelser på. F.eks pushups stående mot vegg, istedet for på gulvet.

Knebøy er fin, men med litt trøbbel med bekkenet, så styrer jeg unna utfall. :happy:

Jeg får bekkensmerter av og gå mye eller bøye meg mye. Håper på å komme i gang med svømming snart ..

Har akkurat gått min første tur siden jeg ble gravid. Endelig er formen såpass at jeg orket. Håper å klare å fortsette å gå turer og gjøre øvelser hjemme. Langt til nærmeste treningssenter.

Da har jeg vært i bassenget og svømt rolige 600m før fredagstacoen! Gjorde godt, og kommer til å prøve å komme meg på svømming minst én gang i uka. Godt å få opp pulsen uten å KOKE (som jeg nå gjør på all annen trening:shifty:) og uten vondter her og der! :smiley-bounce012

Jeg trener fortsatt som før, med hard til moderat styrketrening og kondisjon 2-3 ganger i uka. Har kuttet ut noen spesifikke øvelser etter litt utfordringer med bekkenet, og trener selvfølgelig ikke mage på samme måte som før. Hittil går det veldig fint! Er i uke 24 nå

Et lite bekkentips fra meg er forsåvidt å unngå alle typer utfall, og heller ta vanlige squats :)

Var i dag med og spilte inn "reklamefilm" for treningssenteret jeg går på. Selv om jeg trener mye og er i god form, var det en jungel å google i da jeg ble gravid. Alt fra TREN SOM FØR! til IKKE TREN!
Så da ble det PT timer og skreddersydd program for den voksende magen. Skal komme meg i bassenget ila helga, og på barneskirenn med minsten i morgen. Godt å kunne være litt aktiv IMG_20200214_124735.jpg

Hvordan er det med dere? Jeg tenker ta det å rusle en tur eller å svømme noen meter, hva det måtte være, er kanonbra! Jeg kjenner at mørketiden er over og det lysner, og det alene gir meg energi og lyst til å komme meg mer ut :smiley-bounce012

Jeg kjenner nå at motivasjonen for å trene er tilbake.
Har gått turer nesten hver dag, men ikke orket tanken på å trene. Jeg pleier å gå i "dvalemodus" desember-februar, og er ofte inaktiv.
Men med lysere dager kommer ofte motivasjonen tilbake. Så i morgen etter jobb skal jeg gå i hoppbakken. Vi er så heldig å ha en stor hoppbakke, 930 trappetrinn, i byen.
Jeg liker å gå noen runder der, men nå tar jeg ikke tiden slik jeg pleier. Tenker å gå i rolig tempo siden det er lenge siden sist.
Men skal få til 2-3 turer opp. Gleder meg!
Har gått litt på ski og vært litt på spinning på senteret da.

Back
Topp