Treningsprogram eller aktiviteter

• Trådstarter Trådstarter Minion
  • Opprettet Opprettet
M

Minion

Guest
Jeg har lett etter treningsprogram for gravide med fine øvelser for hver måned/uke utover i svangerskapet. Fant en app på engelsk, men der måtte man betale- og det gadd jeg ikke.

Noen som vet om app, nettside eller lignende?

Jeg har også veldig lyst å begynne å svømme, jeg jobber når svømmehallen i nærområdet her er oppe, så må se etter andre alternativer.

Hvilke aktiviteter går dere på? Evnt noen som ikke bare trener på treningssenter?

Alt av aktiviteter for gravide tas imot med stor takk, har også tenkt på yoga, pilates, Etc. (Kanskje dere vet om noen spesifikke i Akershus?)

R ir daglig nå, men regner med jeg må gi meg etterhvert da det blir vanskelig å komme seg på og av hesten.. :p

Jeg fikk et hefte fra jordmor dom var gult og het gravid:). Der står alt om mat og øvelser:)

Jeg trener på sats som før. Hovedsaklig yoga og spinning.Usikker på hvordan d er m å starte trening i svangerskapet. Men lurt å være i bevegelse og jobbe m kjernemuskulatur. (Bare pass opp i forhold til delte magemuskler, planke og sideplanke i stede for sit ups fx)

Jeg begynner på en svømmegruppe for gravide med fysioterapeut på torsdag :) i Oslo. Men anbefaler at du slutter med ridningen. Jeg vet om ei som mistet ungen i syvende månede fordi hesten ble skremt og fikk panikk da hun var ute på ridetur. Dette var en svært hestevant kvinne, som hadde hatt hest og ridd siden hun var jentunge. :/

Jeg har lett etter treningsprogram for gravide med fine øvelser for hver måned/uke utover i svangerskapet. Fant en app på engelsk, men der måtte man betale- og det gadd jeg ikke.

Noen som vet om app, nettside eller lignende?

Jeg har også veldig lyst å begynne å svømme, jeg jobber når svømmehallen i nærområdet her er oppe, så må se etter andre alternativer.

Hvilke aktiviteter går dere på? Evnt noen som ikke bare trener på treningssenter?

Alt av aktiviteter for gravide tas imot med stor takk, har også tenkt på yoga, pilates, Etc. (Kanskje dere vet om noen spesifikke i Akershus?)

R ir daglig nå, men regner med jeg må gi meg etterhvert da det blir vanskelig å komme seg på og av hesten.. :p

Jeg mener at Nina Braaten Johnsen konkurrerte i sprang til hun var langt over halvveis i svangerskapet. Risikosport da, jeg solgte hesten for 18 mnd siden, og ikke turt å låne etter jeg ble gravid.. Men du må kjenne på det selv, hvor trygg du føler deg på det. Opp og ned kommer man seg alltids ;)

Ridningen er nøye gjennomtenkt og planlagt, er en stor del av jobben min. Jeg kommer til å gi meg helt etterhvert, men er nå i en overgang med nedtrapping.

Er også fysisk godt trent fra før, så vil ikke si at å være i aktivitet blir som å "begynne på noe nytt".

Takk for tips ellers!

Ridningen er nøye gjennomtenkt og planlagt, er en stor del av jobben min. Jeg kommer til å gi meg helt etterhvert, men er nå i en overgang med nedtrapping.

Er også fysisk godt trent fra før, så vil ikke si at å være i aktivitet blir som å "begynne på noe nytt".

Takk for tips ellers!

Kan jeg spørre hva du jobber med? Ikke såå vanlig å ha ridning som en del av jobben :) jeg tenker at det er mye som er farligere enn å ri hest, man må bare bruke litt sunn fornuft! Gleder meg til å ri igjen en vakker dag, og håper å bli ponnimamma :D
Pysete jeg, tør ikke ta meg langrennstur heller, selv om det frister veeeldig nå som snøen kommer :D

Jeg rir også daglig, og har vært på sprangtreninger og stevner gjennom hele graviditeten frem til nå. :)
Jeg reiser til Thailand på onsdag og blir der i 6 uker, så da blir det plutselig en helt annen hverdag.
Tenker at jeg kommer til å bruke bassenget en del for å svømme, men også få gjort noen øvelser med pilatesball. Har også tenkt litt på å melde meg på yoga-timer på et yogasenter rett bortenfor der vi bor. Jeg klarer i alle fall ikke å gå fra en så altiv hverdag med hest til å ligge stille på stranda i 6 uker! :-P

Jeg er veldig spent på hvordan det blir med hestene når jeg kommer hjem igjen. Ser for meg at det da er en mage som har dukket opp og sikkert er litt i veien... Men jeg håper i det minste at det blir litt enkel ridning frem mot mai... :)

Back
Topp