Treningsarmbånd

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Er det noen her som har erfaring med det?
Jeg sliter med vekt og motivasjon, og det høres ut som at et treningsarmbånd kan være noe for meg. Jeg trenger å vite hvor mange kalorier jeg forbrenner, for jeg tror jeg overvurderer forbrenningen og undervurderer kaloriinntaket. Det er jo også greit å vite hvor aktiv man faktisk er.

Men hvor gode er slike armbånd? Og hvilken type er best? Jeg har lest et par tester, men de er 2 år gamle. Dessuten ønsker jeg personlig erfaring :)

Jeg hadde ett fra Polar Loop som vi fikk i julegave fra jobb. Helt enkel som målte skritt, søvn og den skilte på stående, sittende og liggende stilling (varslet når du hadde sittet for lenge i ro), men den var ikke nøyaktig på skritt. Var enkelt for meg å komme opp i 10 tusen skritt per dag og jeg har kontorjobb...
Bytta til FitBit Charge HR og er kjempe fornøyd! Denne er også best i test i flere tester.. Måler det samme som Polaren men også puls, og den er mye mer nøyaktig! Koster dog litt mer men så verdt det :-D
Den og Lifesum appen sammen underverk for min hverdag hvertfall :-)

Jeg hadde ett fra Polar Loop som vi fikk i julegave fra jobb. Helt enkel som målte skritt, søvn og den skilte på stående, sittende og liggende stilling (varslet når du hadde sittet for lenge i ro), men den var ikke nøyaktig på skritt. Var enkelt for meg å komme opp i 10 tusen skritt per dag og jeg har kontorjobb...
Bytta til FitBit Charge HR og er kjempe fornøyd! Denne er også best i test i flere tester.. Måler det samme som Polaren men også puls, og den er mye mer nøyaktig! Koster dog litt mer men så verdt det :-D
Den og Lifesum appen sammen underverk for min hverdag hvertfall :-)
Takk for svar :-)
Hvorfor valgte du Fitbit charge hr og ikke Fitbit charge? Jeg har lest om dem nå, og jeg er litt usikker på om hr er verdt ekstra penger for min del (om det kun er pulsen som måles som er ekstra ved hr, jeg er usikker på om jeg egentlig behøver den funksjonen). Men jeg må lese litt mer, og finne ut hva mitt behov er helt eksakt.

Jeg har fitbit, men bruker det sjeldent. Har mer bruk for pulsbelte som jeg kjører med app på tlf når jeg går tur mm. Da vet jeg hvor intensivt jeg må gå/løpe for best utbytte, og mye mer.
Eller så teller tlf skritt og mer trenger jeg ikke egentlig.

Jeg har fitbit, men bruker det sjeldent. Har mer bruk for pulsbelte som jeg kjører med app på tlf når jeg går tur mm. Da vet jeg hvor intensivt jeg må gå/løpe for best utbytte, og mye mer.
Eller så teller tlf skritt og mer trenger jeg ikke egentlig.
Ja det er ikke noe vits i å kjøre på med mer enn en trenger.
En av tingene som interesserer meg med treningsarmbånd er søvnmoduset, for jeg våkner ofte opp uopplagt. Alt må vurderes, og om jeg skal kjøpe noe så tenker jeg å spørre i butikken også. Vil ikke bruke masse penger på noe jeg ikke trenger. Men jeg sliter med vektnedgang, og slike duppedingser fungerer motiverende på meg. Gøy å måle ting og se kurver over diverse :-P

Jeg skal kjøpte fitbit charge hr. Kobler den sammen med My fitness pal appen min. Jeg vil ha den for jeg vil se hvor ofte jeg våkner om natta, i tillegg til pulsen min for å se forbedring på pulsen når jeg trener osv.

Ja det er morro en stund :)
Fitbit var veldig fin på det. Men så tok jeg søvnmålinger på sykehus for noe, og det jeg trodde var unormalt var bare normalt. Også i forhold til søvapne. Måtte stoppe å puste 8 ganger eller mer for at det skulle være unormalt :-o

Lykke til :)

Både jeg og mannen har polar loop i tillegg til pulsklokke. Vi er veldig fornøyd med begge tingene. Han har en klokka som er 3 år gammel, og min er helt ny. Husker ikke navnet her og nå, men den har kalorier, og innebygde treningsprogram.
Bruker mer pulsklokke når jeg trener, vet jeg hvor jeg ligger og forbedringer.

Hvorfor valgte du Fitbit charge hr og ikke Fitbit charge? Jeg har lest om dem nå, og jeg er litt usikker på om hr er verdt ekstra penger for min del (om det kun er pulsen som måles som er ekstra ved hr, jeg er usikker på om jeg egentlig behøver den funksjonen). Men jeg må lese litt mer, og finne ut hva mitt behov er helt eksakt.

Jeg valgte HR fordi jeg ville ha puls måling i forhold til løping/forbedring innen trening :-) Tror det er forskjellen mellom de to, og for min del var det ikke noe alternativ å ta den uten puls måling..
Da hadde jeg nok bare brukt Polar Loopen min, tror jeg ;-)

Ser på den med puls men jeg liker å trene etter puls kan ikke lure meg unna da:) søk litt på hvorfor trene med pulsklokke:)

Back
Topp