Trening

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Det har nå gått snart i uker siden fødselen, og jeg lurer på om når man kan begynne å trene som normalt? Jeg var på spenst her om dagen og jogga litt og tok situps, men hadde dritvondt nederst i magen etterpå, der hvor livmoren ligger liksom. Er det farlig å trene for hardt, for tidlig? Eller skal jeg bare fortsette å trene til det evt går over av seg selv?

Kan begynne å trene forsiktig etter 6 uker. Men greit å ha vært på 6 ukerskontroll først å fått bekreftet at alt var bra.

en bør vente med aerobic trening med hopp til etter 3 mnd, men annen trening kan en starte opp med mildt etter 6 uker

ORIGINAL: Dollie

Så jogging og situps er ikke noe problem?

ehh..jooo.... Du bør ha vært på 6ukers kontroll å sjekket at alt er ok før du begynner med noe annet enn f.eks trilleturer. Hastverk da? 3 uker liksom............slapp av [8|]

Du bør være veldig forskiktig med øvelser som skaper press på bekkenbunnen (eks sit ups/tung styrketrening/jogging) før det er gått 2-3 mnd. Dette først og fremst pga bekkenbunnen som må trenes opp, samt fare for fremfall.
Gå raske turer med vogna, både i opp og nedoverbakker dersom formen din tilsier at det går greit. Og aller aller viktigst; tren bekkenbunnen (knipeøvelser) flere ganger daglig både liggende og sittende - og utfør de på riktig måte[:)]

Back
Topp