Trening

Jordbæris

Glad i forumet
Hvordan går det med treninga, jenter?
Klarer dere å jogge/trene aerobic osv?
Hva med styrketrening?

Jeg går masse lange turer om dagen, og så prøver jeg å få tatt meg en liten joggetur av og til (30-60 min, går der det er bratt og dersom jeg får "strekk" i magen). Var forkjøla i nesten to uker, så har akkurat kommet i gang igjen, og merker magen mer nå enn før, ja :)
Men kondisen er faktisk bedre enn den var en periode (tror jeg hadde for lite jern).

Har også begynt med litt styrketrening, for jeg er redd jeg snart må droppe løpinga.

Er 25+0 i dag.

Trening... Den forsvant rett etter graviditeten startet desverre :(
de 3 første månedene fikk jeg beskjed om å ta det med ro pga blødninger, og etter det har jeg rett og slett vært superdårlig på å ta det opp igjen.

Sliter med bekkenløsning nå, så jeg klarer kun å gå i max 10 min... Så om dagene nå prøver jeg meg på en skogstur på ca 45 - 60 minutter, med 10 min gå, 5 min pause, 10 min gå, 5 min pause osv... Gjør underverker :) Håper bare jeg klarer å holde meg i nogenlunde form til fødselen, vil gjerne at den skal gå så smooth som mulig :)

Trening? Nei, slikt holder jeg ikke på med... bekkenet setter en effektiv stopper for alt av fysiske utskeielser, så jeg holder meg til småturer, og til å leke med snuppa mi - litt løping i hagen er nå bedre enn ingenting

fikk beskjed av legen at tren det du pleier... men ikke start med mye nye ting da kroppen ikke er vandt til dette! er feil tidspukt å pumpe jern hvis man aldrig har gjordt det før liskom.. men spinner en del, og turer er alltid kjekt, joga er bra, dans osv!

Helt enig med deg!
Jeg har vel egentlig alltid trent en del, også styrketrening, men har hatt en pause fra styrketreninga det siste halve året.
Løp ca 5 ganger i uka før jeg ble gravid, og var i god form.

Min lege sier det er viktig å holde seg i form gjennom svangerskapet, så jeg prøver å opprettholde i hvert fall litt aktivitet, uten å overdrive.

Høres bra ut med spinning, da. Har selv vurdert å begynne på treningssenter (trener styrke hjemme nå, har litt utstyr (vekter osv) nå som jeg ikke orker løpe så mye mer.

Tror det viktigste er å lytte til kroppen :)

Jeg holder det fortsatt gående med trening ja[:)] Jeg trente mye før jeg ble gravid, så holder fortsatt på med spinning,
vekter og BodyCombat [;)] Samt at det blir turer med bikkja hver dag. Har derimot begynt å få sånn strekk i livmora
innimellom hvis jeg er for aktiv, så trener ikke like hardt som før. Så jogging har jeg gitt meg på. Men MÅ være i aktivitet
ellers hadde jeg blitt koko [8D] Utover høsten blir det vel noen turer til svømmehallen og [:)]

JEg og er kommet godt i gang med trening igjen etter ferien, herlig, Var veldig spent på ome jeg klarte å sette meg på sykkel igjen pga var blitt veldig dårlig i bekkenet i ferien. Men det gikk veldig bra og formen var overraskende bra..hihi.. SYkler 3 dg i uken og tar en del styrkeøvelser, og nyter at kroppen er med på det. Så skal jeg beg med svømming 1 dg i uka når skolen begynner igjen.

Satser på å få valuta for treningen etter fødselen..

Her blir det ikke så mye trening som jeg hadde ønsket..[:'(]Og joggingen har jeg gitt opp pga bekkenet..
Men det blir mye tur,men saaakte gåing da[8D][:D][:D] Men herlig å bevege seg litt..Også sykler jeg innimellom[:D]

Back
Topp