trening

cloetta

Forelsket i forumet
Lurer på om det går an å få tak i dvd med yoga for gravide?
Jeg mener jeg har sett en brosjyre om en dvd for ei tid tilbake, men husker ikke hvor. Jeg har søkt på bokkilden, cdon, og div andre, men jeg finner bare vanlig yoga og amerikanske versjoner... Jeg vil ha en norsk utgave. Tips? Andre som driver/ har drevet med yoga?

Du trenger vel ikke noe spesiell DVD for kun gravide? På Grete Roede sine sider kan du bestille en dvd med norsk tale som konsentrerer seg om å trene ryggen, magen og "kraftsenteret". Mener det er rundt bekkenet. Har sett noe av den dvd'en hos en kjenning, og vurderer å kjøpe den selv, for å styrke meg litt opp så jeg kanskje kan få et lettere svangerskap når den tid kommer. [:)]

Tror faktisk det kan være lurt å gjøre yoga som er spesielt tilrettelagt for gravide. Jeg leste litt i en yogabok der det var ett kapittel om yoga for gravide. Der var det omtalt flere øvelser man måtte unngå dersom man var gravid. Det finnes en instruksjons-CD som heter "Yoga for gravide". Har ikke prøvd den selv, men det står litt om den på www.yogaskolen.org. I tillegg har de en hel bok om yoga for gravide. Begge deler kan bestilles fra denne nettsiden.

Ser det ligger en side med yogaøvelser for gravide på babyverden under "før svangerskapet". Kanskje verd å prøve..

Takk for svar. [:D]
Har trent en del yoga. Men tør ikke å gjøre alt nå, uten å være sikker på at det er trygt. Husker fra da jeg gikk på kurs, at det var noen øvelser en skulle unngå dersom man er gravid.
Også er det jo greit å holde på hjemme foran tv også, så kan jeg drive på når det måtte passe.
Anbefaler yoga på det sterkeste.

Back
Topp