Trening

Miomio

Andre møte med forumet
Jeg var hos lege i går og har termin 1 januar. Er super glad for det!![:)] Jeg trener sånn ca 3 ganger i uken og tenkte å fortsette med det så lenge jeg kan for å være i best mulig form til fødeslen, men legen sa at jeg måtte være så veldig forsiktig nå. Ok, jeg skjønner at dette med hopping og skikkelig hard trening ikke er bra, men hun mente jeg bare skulle gå turer og svømme?? Det er det motsatte av hva  jeg har hørt fra andre? Hva tror dere?

Det jeg har lest er at man skal være forsiktig med risikosport og alle typer aktivitet der slag mot magen skjer (kampsport er muligens ikke så lurt, da), men vanlig trening har jeg aldri hørt at man bør slutte med. Det begrenser seg formodentlig selv etterhvert som magen vokser (ser liksom ikke for meg at det er så behagelig å jogge i 7. måned...). Legen din høres en smule overforsiktig ut [8|]

Jeg har fått beskjed om å ta det helt med ro den første tiden selv jeg. Men det har med at jeg har hatt småspottinger å gjøre tror jeg. Men hør med legen igjen du for skal i utg pkt ikke være noe i veien for å holde seg i form selvom man er gravid [:)]

Takk for gode råd, jeg spurte veldig da jeg var der. Tror også kanskje og at hun er overforsiktig, jeg skal uansett ta det med ro, ikke no kampsport!!

oj... var ute og rei istad, jeg... [8|] Men kan det være farlig å trene så tidlig da? Hva er det som kan skje? Kan "det" ristes løs eller noe? Høres jo merkelig ut 

Om du har en rolig hest tror jeg ikke det er noen fare, men om du spør legen din sier han/hun kanskje at du ikke bør gjøre det. Jeg klatrer litt og legen min himlet med øynene å sa nei det kan du ihvertfall ikke gjøre! ..og da klatrer ikke på høy vegg kanskje maks 3,5 meter, sånn at jeg hopper/faller ned på en tjukkas, jeg buldrer..... Det hele har visst med at det må feste seg ordentlig først. Litt vanskelig å tenke på alt dette syns jeg[:-]

Ja får nok ta en telefon dit i morgen tidlig! Er jo en rolig hest, men vi galloperer jo en del... og da blir det jo ganske mye bevegelse. Men (ikke for å trekke noen ekle sammenligninger her...) det er jo ikke så mye mer bevegelse enn litt aktiv sex, da... Er ikke det greit heller  Er ikke de nei-til-sex-mytene avlivet da??

Jeg jobber med idrett på fulltid. Det er veldig sunt å trene selvom du er gravid. Etter de tre første mnd bør du være forsiktig med sport hvor du kan skade barnet feks ballsport. I tillegg bør treningen være moderat, og ikke for intens.  De som trener har ofte en lettere fødsel enn de som ikke trener.

Leste forresten inne på dr.online igår... ang graviditet og ridning. Der var det flere forskjellige jenter/damer som hadde spm om dette, og alle svarene var at neida, det er ikke farlig å ri, sålenge man har et normalt svangerskap (hva nå enn det er , ha`kke prøvd før...). Så da pustet jeg letta ut! De sier jo også at trening hjelper til med å hinder/forebygge svangerskapsdepresjoner!!! Så da fortsetter jeg en liten stund til med ridinga, og skal prøve å få pisket meg ut på joggeturer innimellom! 

Hei Miomio! Ja det ser ut til at vi har det visst![:D] Moro å følge hverandre framover da![:D] klem

Ja det blir det, syns det er supermoro å være gravid, ihvertfall foreløpig hehe :)
Er heldig har jeg skjønt, har ikke vært noe kvalm, kun ømme buuubis [:)]
ORIGINAL: tweety78

Hei Miomio! Ja det ser ut til at vi har det visst![:D] Moro å følge hverandre framover da![:D] klem

Back
Topp