Trening

Jk2124

Flørter med forumet
Hei,
Jeg er til vanlig aktiv og løper 3 ganger pr uke (intervaller, 5km tempo og 10 km rolig) samt at jeg trener spinning og styrke. Jeg har lest meg opp på at maxpuls helst ikke skal overstige 175. Hadde ikke pulsklokke forrige svangerskap og drev ikke med løping så merket ikke så til det her da, men problemet nå er at når jeg løper nå blir jeg raskt ganske mye høyere i puls og må sakke ned tempo betraktelig. Veldig kjedelig, men skjønner at man har høyere blodvolum som øker pulsen generelt. Fler som har det sånn? Går det over etterhvert? Jeg har kuttet ut intervaller og langkjøring på grunn av dette, men håper ting stabiliserer seg etterhvert
 
Hei,
Jeg er til vanlig aktiv og løper 3 ganger pr uke (intervaller, 5km tempo og 10 km rolig) samt at jeg trener spinning og styrke. Jeg har lest meg opp på at maxpuls helst ikke skal overstige 175. Hadde ikke pulsklokke forrige svangerskap og drev ikke med løping så merket ikke så til det her da, men problemet nå er at når jeg løper nå blir jeg raskt ganske mye høyere i puls og må sakke ned tempo betraktelig. Veldig kjedelig, men skjønner at man har høyere blodvolum som øker pulsen generelt. Fler som har det sånn? Går det over etterhvert? Jeg har kuttet ut intervaller og langkjøring på grunn av dette, men håper ting stabiliserer seg etterhvert
Du kan fint fortsatt kjøre intervaller , men legge deg under 90% av maxpuls. Makspuls er individuelt, så 175 er kanskje riktig for noen men ikke for alle :)
Tungpustet følelsen går desverre ikke over .. er det selv også.. jeg er instruktør og vant med å trene , så jeg fortsetter som før men lytter til kroppen og prøver ikke maxe i dragene. Mye god intervalltrening under 90% også :) må føle litt på kroppen din selv , hva den tåler og hvordan den responderer underveis og etter økta :)
Anbefaler å følge Melinamagulas på Instagram, hu er utdannet og kan veldig mye om det og er åpen for spørsmål :)
 
Jeg får også skyhøy puls altfor fort av løping, men har fulgt opplegget til Liva Ingebrigtsen som hun fikk av Henrik for å senke pulsen, og det har gått veldig bra hittil og ser stor fremgang :shy: Ellers tenker jeg bare å følge rådene til Helse-Norge som sier moderat intervalltrening er greit og at dersom man var fysisk aktiv før graviditet bør man fortsette på samme nivå:D
IMG_4758.png
 
Back
Topp