Trening

Gigi94

Betatt av forumet
Maisløyfene 2024
Noen her som trener under svangerskapet? Hvor mye, hvor intenst, hvilken treningstype? Jeg har tatt noen rolige korte joggeturer og gått lengre turer. Redd for å trene for hardt.

Noen her som trener under svangerskapet? Hvor mye, hvor intenst, hvilken treningstype? Jeg har tatt noen rolige korte joggeturer og gått lengre turer. Redd for å trene for hardt.
Jeg løper og trener lett styrke. Jordmor har sagt at all trening som ikke er kontaktsport skal gå heeeelt fint! Men at det ikke var vits å ligge på makspuls gjennom en hel økt.

Trener litt ja ☺️
Går en times trilletur hver dag, pilates/styrketrening og litt zumba her og der ☺️

Jeg trener akkurat som før!
Det eneste hensynet man egentlig skal ta under graviditet er å unngå sporter som gir stor risiko for slag eller fall. Utover det kan man trene som normalt. Selvfølgelig lytte til kroppen da! Noen vil kjenne at enkelte øvelser eller treningsformer ikke funker (etter hvert) og da kutter man det ut/finner alternativer, men utover det er det bare å trene. Tidligere ble det også sagt at man ikke skulle trene på makspuls, men dette er omdiskutert nå.
Trening er veldig positivt både for mor og barn under svangerskapet og for hvor fort man kommer seg igjen etter fødsel.
Hilsen PT :)

Trener Forløpig som jeg gjorde før graviditeten. Alt jeg har lest på sier at trening er bra for mor og barn og å få pulsen litt opp er også bra. Men skal ikke ha smerter. Så enn så lenge trener jeg og er mer gira på trening for tenker at det er bra for oss begge:)

Ikke vært noe flink på det, men vil prøve å få til å være mest mulig aktiv, da jeg vet det er viktig. Har en steppmaskin som jeg tenker å starte å bruke igjen når jeg er frisk igjen :hilarious: Ellers blir det vel trilleturer med lett jogging, så lenge bekkenet tillater det! Skal være bra å trene, så lenge man ikke pusher seg så man får smerter/kynnere osv.

Jeg trener som normalt. Så lenge det ikke gjør vondt og bekkenet tillater det. Jeg løper ikke så mye og raskt som før, men jogging fungerer fint.

Gjør mer yoga og pilates også. Godt for kropp og sjel ❤️

Prøver å trene når formen tillater det. Men sist måtte jeg avbryte etter to øvelser, for jeg ble så kvalm!

Jeg trener som før! Funnet ut at løping ute hjelper veldig på kvalmen. Løp Oslo maraton i dag (bare for å skryte litt) og det gikk veldig fint :Heartred Er vant til ganske stor treningsmengde, så ikke noe problem foreløpig, bare kjenner litt ekstra etter :happy: Lykke til!

Back
Topp