Trening

Bassen

Flørter med forumet
Jg var på en rolig joggetur i går, var da 6+0, og reagerte på at jeg veldig raskt fikk veldig høy puls. Tenkte på det samme på lørdag, men det virket å være verre nå. Følte meg helt kjørt etter 1,5 km, og klarte ikke å gjennomføre 7 km uten å gå masse. Normalt er 10 km uproblematisk. Kan dette ha noe med graviditet å gjøre? Noen andre som har liknende erfaringer? Eller må jeg innse at jeg har vært dårlig til å trene de siste ukene?

Ellers, om noen har treningstips osv for en førstegangsgravid, kom med det!
 
Det kan absolutt være pga graviditeten. Veldig mange blir slitne og i generelt dårlig form spesielt i første og siste trimester. Organene dine er i gang med å flytte seg rundt og opp for å lage plass. Kroppen din er i gang med å øke blodvolumet med omtrent halvparten av det du allerede hadde. Mitt beste råd er å lytte til kroppen. Bevege deg når det føles bra, og trappe ned når det er tungt. Kroppen jobber allerede innmari hardt under en graviditet :)
 
Sniker. Kan absolutt være graviditet. Jeg merka at jeg fikk merkbart dårligere kondis helt i starten av graviditeten. Sjekka det opp og er helt vanlig. Bare bra å trene, men lytt til kroppen istedenfor å forvente at resultatene er som før :Heartred
 
Jeg har trent regelmessig i flere år, likevel er formen heeeelt elendig nå. Ikke minst, magemusklene er skikkelig svake og det er et pes å gjøre det samme som før. Så da gjør jeg bare det kjennes som godt og regulerer aktivitetsnivå og vektmotstand deretter :)
 
Det kan absolutt være pga graviditeten. Veldig mange blir slitne og i generelt dårlig form spesielt i første og siste trimester. Organene dine er i gang med å flytte seg rundt og opp for å lage plass. Kroppen din er i gang med å øke blodvolumet med omtrent halvparten av det du allerede hadde. Mitt beste råd er å lytte til kroppen. Bevege deg når det føles bra, og trappe ned når det er tungt. Kroppen jobber allerede innmari hardt under en graviditet :)
Sniker. Kan absolutt være graviditet. Jeg merka at jeg fikk merkbart dårligere kondis helt i starten av graviditeten. Sjekka det opp og er helt vanlig. Bare bra å trene, men lytt til kroppen istedenfor å forvente at resultatene er som før :Heartred

Tusen takk for svar! Godt å høre! Minnet meg litt om da jeg hadde høyt stoffskifte, men stoffskiftet følges jo med argusøyne nå, så vet at det er normalt!
 
Back
Topp