Trening

Håperpå3♡

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Hei. Hvordan er det med aktivitet for tiden? Jeg er uke 34+5 i dag og kjenner jeg helst vil ligge på sofaen hele dagen. Men prøver å skjerpe meg… Går korte turer med hundene og har prøvd å trene styrke (30min) kanskje annenhver uke. Hehe. Litt er bedre enn ingenting vel? Synes det er tungt å puste, magen er stor og jeg har så lavt energi nivå. Men prøver å tenke på å være i form til fødsel og at jeg kommer meg lettere i etterkant.

Må innrømme at jeg ikke har trent de siste ukene. Orker såvidt noen ting. Tar trappa til 3. etg på jobb istedenfor heisen, og gjør en del hagearbeid (rake, klippe plen, luking av ugress osv). Får så sykt nedpress av ingenting, så sier meg fornøyd med det :happy3 Er 36+0 førstegangs

Jeg har desverre trent altfor lite gjennom svangerskapet, men har rett og slett hatt nok med å være kvalm og sliten hele tiden. Prøver å ta trapper på jobben slik at det blir litt trening av det, men merker at det begynner å bli tungt også:p veldig rart å gå fra trening 4-5 ganger i uken til ingen ting, men har måttet lytte til kroppen.

De siste ukene har jeg hatt mer enn nok med å deale med buss for trikk til og fra jobb, og all ekstra gåinga det medfører for å bytte mellom de ulike transportmidlene. Korsryggen er helt ødelagt. Antakelig kombinasjon av bekkenløsning + tung mage. Gleder meg ekstremt til å få ut ungen og forhåpentligvis kunne gå normalt uten å få vondt <3

36+6 her, og førstegangs. Prøver på 3 økter i uka (spinningintervall, svømming og styrke), men magen begynner å bli ganske i veien:p Gange er dessverre ganske vondt pga bekkenleddssmerter foran. Hvis noen har gode tips til aktivitet som funker med fremre bekkenleddssmerter, si fra:)
Noen som vet hvor lenge man kan fortsette med svømming forresten?

36+6 her, og førstegangs. Prøver på 3 økter i uka (spinningintervall, svømming og styrke), men magen begynner å bli ganske i veien:p Gange er dessverre ganske vondt pga bekkenleddssmerter foran. Hvis noen har gode tips til aktivitet som funker med fremre bekkenleddssmerter, si fra:)
Noen som vet hvor lenge man kan fortsette med svømming forresten?
Har ikke tips ang bekkenledssmerter foran, dessverre. Svømming kan du fortsette med frem til fødselen! Det gjorde jeg sist og skal prøve å gjøre det denne gangen og. Etter fødselen bør man vente ca 6 uker pga infeksjonsfare.

Har ikke trent på kjempelenge, kjenner jeg blir anpusten av å gå i trapper. Håper det ikke blir alt for vanskelig å komme i gang igjen etter fødsel :nailbiting:
Noen som har erfaring med å ta med baby på treningssenter?

Har ikke trent på kjempelenge, kjenner jeg blir anpusten av å gå i trapper. Håper det ikke blir alt for vanskelig å komme i gang igjen etter fødsel :nailbiting:
Noen som har erfaring med å ta med baby på treningssenter?
Nei, det er ikke lov til å ha med baby på mitt senter, så jeg skal bytte senter i noen mnd

Min trening er hverdagslige gjøremål, husarbeid, hagearbeid, aktiviteter med barna, gåturer med hunden(som er blitt på 2-5km i stede for fjellturene vi gikk før). Føler jeg holder meg i normal aktivitet men ingen ekstra trening her, rett å slett litt for bedagelig for tiden og kynnerne jeg har vært mye plaget med har gått over til modingsrier som kommer å går, de har begynt å påvirke livmorhalsen her å vil helst få gå gravid noen uker til så vil ikke anstrenge meg for mye. Mange pauser gjennom dagen både frivillige og ufrivillige pga økende masrier i perioden før de dabber av igjen.

Ikke kommet meg på trening siden påske:hilarious: Trente styrke regelmessig fram til det, men siste måneden har jeg hatt nok med full jobb, oppussing og litt gåturer.
Håper på at jeg orker å få trent litt igjen nå i mai som siste innspurt, nå som vi er tilnærmet ferdig med oppussing og permisjonen starter 17.mai :happy:

Back
Topp